Jump to content

Recommended Posts

Posted

ben eens benieuwd of er hier veel mensen zijn die Witch Hazel ( Toverhazelaar of Hammamelis ) na het scheren gebruiken en hoe men dat ervaart

op buitenlandse fora is men enthousiast over Thayers en Dickinson's

ook zou het een soort astringent ( trekt huid wat samen en dicht ) zijn , zoals bijvoorbeeld Aluin dat heel erg doet

Posted

Dubbelop hier want dus zowel WH als aluin. Na het scheren aluin over het gezicht halen even laten zitten en dan afspoelen met koud water, gezicht afdrogen om vervolgens de Witch Hazel op te brengen, dan scheerspullen opruimen, foto maken, scheeroverzicht invullen en om dan als laatste Aftershave/ balm op te doen.

Ik heb de WH met Aloe Vera toevoeging en ik vind het een prettig gevoel omdat het bij mij de huid na het scheren heerlijk "ontspant"

Dit ondanks het dus ook een Astringent is.

• I like it 1
Posted
Dubbelop hier want dus zowel WH als aluin. Na het scheren aluin over het gezicht halen even laten zitten en dan afspoelen met koud water, gezicht afdrogen om vervolgens de Witch Hazel op te brengen, dan scheerspullen opruimen, foto maken, scheeroverzicht invullen en om dan als laatste Aftershave/ balm op te doen.
Ik heb de WH met Aloe Vera toevoeging en ik vind het een prettig gevoel omdat het bij mij de huid na het scheren heerlijk "ontspant"
Dit ondanks het dus ook een Astringent is.
Welk merk gebruik jij Hans ? Of maakt dat weinig uit ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Posted

Twee merken tot nu toe gebruikt als eerste de Humphrey's omdat bij de omschrijving staat dat hij geïrriteerde huid na het scheren herstelt.

Heerlijk spul alleen een aparte geur die gelukkig heel snel verdwijnt.

https://nl.iherb.com/pr/Humphrey-s-Certified-Organic-Witch-Hazel-16-fl-oz-473-ml/64538

Op dit moment de Thayers met Aloe Vera met de lime geur en een Madre Labs  roos (uit het assortiment gehaald)

https://nl.iherb.com/search?kw=Witch+Hazel

• I like it 1
  • 3 weeks later...
Posted

ik heb juist 2 flessen binnen

dan kom je op 20 euro ( en onder de 22 betaal je geen invoer rechten )

bevalt me goed

geen alcohol , verzorgend en een beetje astringent ( trekt de huid wat samen )

geen spijt van

veel korting zat er deze keer niet aan

ik gebruik het als AS

je kunt er ASB na doen , maar hoeft niet

Posted
Kazuya17 schreef 1 uur terug:

Hoe zit dat Hans als je daar besteld ? Betaal je dan invoer rechten ? 

Mvg Marvin.

Zoals Hifimu al antwoord, als het bedrag eclusief verzendkosten omder de $ 24 dollar blijft hoef je geen douanekosten af te dragen.

Posted

Is niet zo mijn ding maar dan gewoonweg omdat ik graag iets met alcohol heb in mijn asl. Is wel een verzorgend product

Posted

Het is een aanvulling op en geen vervangend product voor aftershave bij mij Danny want ook bij mij gaat er een tijdje later alsnog een heerlijke splash met alcohol overheen:)

Posted

je kunt het zeker wel als vervanging voor AS gebruiken

het ontsmet en verzorgt

zelfs een balsem erna hoeft niet , wat ik dan weer wel doe .........anders is het toch iets droog

maar geen alcohol is wel beter voor de huid en irriteert helemaal niet

AS wil nog wel eens prikken als je wat heftig geschoren hebt

• I like it 1
Posted

Ik had al eens gedacht om er vodka (geurloos) bij te doen maar als ik dit wou proberen bedacht ik me en dronk ik de vodka toch maar liever uit. Andersom zou ook een oplossing zijn alleen weet ik niet of ik dit lust.

• I like it 1
  • Haha 1
  • 2 months later...
Posted

Humphreys van een toko uit Almere...eenvoudig maar heerlijk spul.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk