Jump to content

Stirling bos/houtgeuren

Jan83

Recommended Posts

Ik wil van Stirling eens wat meer richting hout- of bosachtige geuren. Ik heb een paar zepen op het oog, namelijk de Sandalwood en de Coniferous of de Ozark Mountain. De sandalwood gaat het sowieso worden, maar de twijfel heerst voornamelijk tussen de Coniferous en de Ozark Mountain. Ik heb het gevoel dat deze beide nogal op elkaar lijken (allebei dennengeur) en kom er met alle verschillende recensies op internet niet uit. De Coniferous heb ik weleens geprobeerd, maar ik kan me de geur niet goed meer herinneren. Ik meen dat deze behoorlijk sterk was. Wie kan me aan een goede beschrijving van de geuren helpen?

Hier heb ik de Ozark Mountain. Oneervol gezegd : het ruikt naar de dennenshampoo van vroeger..... Maar het is wat frisser en zuiverder qua geur.

Voor het postzegel tarief wil ik je wel een lepeltje toesturen. Stuur maar een pm bij interesse.

[mention=959]Jan83[/mention] Om de boel nog wat meerte verwarren Gatlinburg! Bos, hout, rook, teer, mistigheid, leer?????
Ook een goeie optie, Harry. Die Gatlinburg heb ik gisteravond ook nog even opgezocht. Lijkt me ook wel wat, aangezien ik iets zoek wat een mooie boslucht heeft.

Wat ik zoek is een bosgeur met een mix van hout, dennen, aardse geuren enz. Ik dacht met de Ozark wel in die richting te komen, maar als ie alleen een prominente dennengeur heeft wordt hem dat niet denk ik.

Zoals Harrie al aangeeft is de Gatlinburg geen zuivere boslucht maar komt meer de teer en leer naar boven dus zou wel eens heel erg tegen kunnen vallen.

Als het niet persé Stirling hoeft te zijn zou ik je aanraden de omschrijving van de Ari zeep en wel de Pine Scent eens door te nemen.

Dit vind ik zelf één van de mooiste bosgeuren op dit moment.

In de Mountain Man kan ik heel weinig houtgeur ontwaren en de geur van de Conifereus is zoals Roland al omschreven heeft en jawel dat vind ik dan nog iets meer "houtachtig"  hebben als de Mountain Man maar echt een mooie houtlucht mmmmmmmm.

In de Mountain Man kan ik heel weinig houtgeur ontwaren en de geur van de Conifereus is zoals Roland al omschreven heeft en jawel dat vind ik dan nog iets meer "houtachtig"  hebben als de Mountain Man maar echt een mooie houtlucht mmmmmmmm.
De mountain man heeft inderdaad geen houtgeur. Daarom wil ik er 1 hebben die dat juist wel heeft [emoji4].

En de Autumn Glory?

peto schreef 3 uur geleden:

@Hanskoning, hoe bevalt jou de Ari zeep?
Zijn de eigenschappen goed?

fantastisch zou ik zelfs durven zeggen.

@Jan83 Ja ik heb deze gehad maar houtgeur nee dat kan ik me niet herinneren, geloof dat ik hem aan Rolf over gedaan heb dus misschien kan hij toelichting geven.

Ik kan bevestigen dat ik hem lekker fris vind ruiken, maar hier zit niet echt een waarneembare hout geur.. gezien de omschrijving van deze zeep zou je denken dat dit wel het geval zou moeten zijn.. ( bij een frisse boswandeling zou je een soort van hout moeten ruiken) , maar hee ze hebben daar andere soorten hout dan hier dus wie weet zit ik er naast.
Ik was inderdaad in de veronderstelling dat de Autumn Glory een houtig karakter zou hebben. Je kunt dus niet altijd blind vertrouwen op een geuromschrijving blijkt wel. Daar loop ik nu dus ook tegenaan. De Ozark zou volgens de ene review een frisse dennengeur met een iets aardse en rokerige toon hebben terwijl ie op een andere review als puur dennengeur wordt omschreven (of zelfs als een pleegeur [emoji38]). De Coniferous wordt op diverse forums net als de Ozark ook "piney" van geur genoemd, zij het met een wat meer houtig karakter. Pfff..denk dat ik maar gewoon wat ga proberen.

Wat is jouw omschrijving van de Coniferous? Die zie ik af en toe in je SvvD voorbijkomen.

Zoals ik er nu over denk ga ik voor de Coniferous. Lijkt me wel een aantrekkelijke geur.

Overigens heeft B&M ook een dergelijke geur, de Taiga uit de Latha-serie. Heeft iemand ervaring met deze zeep?

Nee maar op basis van mijn ervaring met de verschillende B&M zepen in haar drie soorten is de Latha de minste (hoewel nog steeds goed) maar zal het afleggen qua glij en verzorgende eigenschappen tegen de Stirling naar mijn nederige mening

Nee maar op basis van mijn ervaring met de verschillende B&M zepen in haar drie soorten is de Latha de minste (hoewel nog steeds goed) maar zal het afleggen qua glij en verzorgende eigenschappen tegen de Stirling naar mijn nederige mening

Goed om te weten, Onno. Dat vind ik zeker zo belangrijk als de geur van een zeep.