Harkos Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 De National Standard (carbon 0,10 mm) is een mesje uit de oude doos. Kreeg 2 om te proberen. Leuk om in mijn overzicht op te nemen. Verder voor ervaringen draagt het niet zoveel bij, want er zullen niet veel van in de omloop zijn. Heb me er 6x goed mee kunnen scheren. Mooi carbon mesje om te ervaren, maar de laatste bewaar ik als relikwie voor mijn verzameling. Het mesje scheert echt als een carbon, enige weerstand, maar prima snit en prettig huidgevoel. In vergelijking met andere door mij gebruikte mesjes is mijn oodeel: ruim voldoende. Gezien oudheid mesje prima bruikbaar. NOS **. 1- Krabber: Lutz Slant Een heel oud mesje ditmaal. De National Standard. Een 3 gats mesje, met afgeronde zijkanten. Het op één na laatste te testen DE mesje, dat ik nog heb liggen. Daarna moet ik dus op zoek naar nog niet eerder gebruikte mesjes. Die zijn er voldoende, maar dat later. Deze 1e beurt met het mesje is in elk geval geslaagd. In de Lutz een prima resultaat. Wel vraagt het mesje wat aandacht bij het inleggen, want de 3 gaten zijn dusdanig ruim, dat uitrichten tijdens het vastdraaien is vereist. Eenmaal ingeklemd is dat helemaal geen probleem en heb ik me mooi glad geschoren met deze combi, Lutz en National. 2- Krabber: Fatip Grande Rutinia De National was vanmorgen wel wat een uitdaging. Goede snit, maar linke dinges. Waarschijnlijk is de combi van de Fatip met dit mesje niet zo optimaal. Leek op scheren met een Feather in een R41 (2011). Erg rauw en bijterig. Uiteindelijk wel glad zonder schade, maar met het gevoel op eieren te lopen. 3- Krabber: Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod Vanmorgen realiseerde ik me in eens, dat het hier natuurlijk nog om een carbon mesje gaat. Geen idee, dat me dat niet eerder te binnen schoot. Dit oude 3 gats mesje met een laklaag scheert echt als een carbon. Daarom waarschijnlijk was gisteren het mesje in de Fatip ook niet optimaal. Ik stond niet in de carbon modus. Deze ochtend in de Phoenix bultrug werd ik meteen met mijn neus op de feiten gedrukt. Oh ja carbon snit, dus geen trek, maar wel scheren met enige weerstand, maar perfecte zachte snit. Achteraf een prima huid gevoel. Die lichte bakeliet krabber is goed met carbon. Wat heb ik me lekker glad en zacht, maar effectief geschoren. 4- Krabber: Rockwell Razors 6s Het mesje deze keer als beste ervaren. Denk niet dat hij 3 beurten moest inlopen, maar dat hij erg gevoelig is voor de krabber, waar hij in zit. De 6s van Rockwell met plaat 5 is blijkbaar de super combi met dit heel oude carbon mesje.Zo wat scheert dat mooi. Niet overdreven effectief, maar wel zeer efficiënt. Rustige halen over de bakkes en het mesje mooi laten snijden. 3 rondjes en glad. Niet een beetje bijwerken hier en daar, maar gewoon klaar. Tja dat was dan wel weer erg vlot. 5- Krabber: Fasan Slant #42 Het mesje heeft mooi mijn 5 norm gehaald. Blijkt wel, dat ze er vroeger wel wat van konden. Morgen mag hij weer. In de Fasan kwam het mesje helemaal tot zijn recht. Die slant kop buigt en tordeert het mesje stevig. Mooi stevige onwrikbare snede. Krabben en scheren! 3 rondjes scheren, met, dwars op en tegen de vleug in en glad. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig of dit mesje geslepen kan worden met zo'n ouderwets slijpapparaatje, maar die heb ik niet. Misschien even langs de pasta kant van mijn spanriem trekken? 6- Krabber: Ikon Shavecraft 101 Het mesje heeft vanmorgen zijn laatste optreden gehad. Van carbon trek ging het gevoel over naar botte trek en dat is minder. Dus de beurt afgemaakt en nog even met de DX kamasori bijgewerkt. Dat was het dus. In de Ikon #101 ging het scheren de 1e ronde met de OC kant nog aardig, maar de 2e en 3e werd steeds moeizamer, open of dichte kant maakte niet uit. Tenslotte dus maar afgewerkt met de AC-DX Kamisori. Prima glad uiteindelijk en geen irritatie of zo. Naar index Harkos 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dulac66 Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Mooie review Harrie!Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CRR-L09 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazuya17 Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Hele mooie review weer, Chapeau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts