Jump to content

Recommended Posts

Posted

Allen,

Zoals al een keer eerder aangehaald staat het forum nu fysiek in de VS. Het hosting contract loopt af op 4 februari 2018 en daarom zijn Emiel en ik achter de schermen bezig met een vervanger te zoeken.

Waarom vervangen? Waarom niet bij dezelfde provider blijven?

1. Vanwege wetgeving - we willen onze data gewoon in Nederland hebben staan.
  2. Vanwege stabiliteit issues bij de huidige hosting provider - deze hoeven we denk ik niet uit te leggen.

Wat moet er dan allemaal gebeuren?
Nou, er moet een nieuwe server hier in Nederland ingericht worden en daarna moet alles overgezet worden van de ene server (in de VS) naar de andere server (in NL).

Wanneer gaat dit dan gebeuren?
Vooralsnog staat dit gepland voor 2-3-4 februari. Hoe laat precies hangt af het moment, wanneer de tijd het toelaat. 

Hoe lang gaat het duren?
Hou rekening met een volledig weekend, dan kan het alleen maar meevallen. Er zit een hoop werk in, maar er zit ook een factor tijd in (dit heeft met DNS-aanpassingen te maken). Hopelijk is het binnen een dagdeel uit te voeren, maar we houden graag een slag om de arm.

Wat merk ik van de verhuizing?
Tijdens de verhuizing is het forum onbereikbaar of bereikbaar als alleen lezen.

Kost het geld?
Ja, zowel de huidige als de nieuwe hosting kost geld. Hiervoor kunnen we putten uit de donatiepot voor de serverhosting (niet te verwarren met de donatiepot voor de forumsoftware). Met de inhoud van de pot kunnen we dan de hosting bij de nieuwe partij voor de komende 2 jaar dekken.

Wat zijn de risico's?
Risico's zijn dat de performance/ stabiliteit tegen gaat vallen. In dat geval hebben we 14 dagen (vanaf aanvang contract – 1 of 2 februari aanvang) om het contract te ontbinden en het geld terug te krijgen. We zullen dan naar andere hosting moeten. Hier gaan we niet van uit.

Merken we wat na de verhuizing?
Het forum zal er precies hetzelfde uitzien. Hopelijk is het forum (nog) sneller dan dat het nu is, maar hopelijk ook stabieler. De MySQL server (Database) meldingen, de hikjes, het niet op kunnen vragen van de pagina zijn dan hopelijk verleden tijd.

Waar zitten we nu en waar gaan we naar toe?
We zitten nu bij InMotion in de Verenigde Staten en we gaan naar Vimexx in Nederland.

Heb je vragen? Schiet Emiel of mij dan even aan in een PB of stel je vraag in dit draadje.

• I like it 2
  • Thanks! 3
Posted

Succes, alvast!
En bedankt, alvast!

Misschien fijn om ons van vorderingen op de hoogte houden via de Facebook pagina van Shaving Society?
Ik ben me er van bewust dat ook dat weer tijd kost, maar ik zou het in ieder geval op prijs stellen.

Posted

Ik heb geen Facebook en volgens mij is het wel een gedeelde groep, maar zit er geen echt "admin" account van ShaSoc achter, maar de mods met hun persoonlijke emails / eigen facebook accounts hebben hier rechten toe.

• I like it 1
Posted

Tegen de tijd dat het zo ver is (de week voorafgaand aan de verhuizing) verander ik de aankondiging (helemaal bovenaan de site) om men voor te bereiden.

Vooralsnog regelt Emiel het financiële en administratieve deel en zal ik het technische deel voor mijn rekening nemen.

Posted

Helemaal top weer Chris en Emiel en bedankt natuurlijk weer voor jullie geweldige inzet, ik waardeer dit zeer:)

Alleen de snelle datums in februari ben ik nog niet van mijn rugklachten af en dan een heel weekend zonder mijn scheervrienden zien door te brengen dat wordt doorbijten:5a24cf28f3742_EmojiSmiley-16::5a24cf1d834ab_EmojiSmiley-02:

Posted

Gaan we dat weekend wat extra rondstruinen op het net voor aankopen zodat we gelijk een vliegende start kunnen maken wanneer het forum weer in de lucht is Hans :D

Posted
ChrisVanMeer schreef 4 uur geleden:

maar er zit ook een factor tijd in (dit heeft met DNS-aanpassingen te maken).

Ik weet niet in hoeverre het huidige contract voorziet in DNSaanpassingen, maar je zou vooruitlopend op de verhuizing een paar dagen vooraf de TTL kunnen verlagen naar een of twee uur, en dan na de verhuizing weer ophogen. Dan heb je daar maar geen last van.

Posted
efsk schreef 7 uur geleden:

Ik weet niet in hoeverre het huidige contract voorziet in DNSaanpassingen, maar je zou vooruitlopend op de verhuizing een paar dagen vooraf de TTL kunnen verlagen naar een of twee uur, en dan na de verhuizing weer ophogen. Dan heb je daar maar geen last van.

Staat inderdaad al in mijn stappenplan. Staat nu op 4 uur.

:5a24cf7123c39_EmojiSmiley-106:

• I like it 1
Posted

Klopjes mogen vooral op Chris zijn schouders, in de tijd dat ik bijna niet meer actief kan zijn is Chris een ENORME hulp, en dat heb ik hem ook al meerder malen gezegd.

Top dat het zo gaat, en overleg / opties afvinken (voor nieuwe hosting bijvoorbeeld) gaat tussen ons altijd super soepel :)

• I like it 3
Posted

Allen, nog even ter herinnering.

Vanaf aanstaande vrijdag, met een uitloop tot aanstaande zondag zal het forum verhuisd worden.

Zodra het forum in ere is hersteld en de verhuizing klaar is, bericht ik weer.

Posted

O ja doet me eraan herinneren om mevrouw Koning even in te lichten dat ik door ernstige verveling die dagen wat kribbig kan reageren.o.O

Posted

Ik zou mevrouw Koning willen verzoeken je paypalwachtwoord te wijzigen en het je niet te vertellen tot ná de verhuizing, opdat je in je verveling niet het hele internet leegkoopt.

• Haha 1
Posted

Mag ik U even er op attenderen dat er deze maand slechts twee zepen zijn aangekocht, je verward me toch niet met onze allesvreter Chris je weet wel onze fantastische (dat dan wel natuurlijk) moderator:D

Posted
kalerolf schreef 1 uur geleden:

Leuk we krijgen allemaal een persoonlijk belletje.. ;).

Als je je nummer bij me achter laat wil ik je best een belletje geven hoor Rolf ;) 

Hou er wel rekening mee dat ik de verhuizing op elk moment van de dag (en nacht) uit kan voeren ;) 

• Haha 2
Posted
Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Mag ik U even er op attenderen dat er deze maand slechts twee zepen zijn aangekocht, je verward me toch niet met onze allesvreter Chris je weet wel onze fantastische (dat dan wel natuurlijk) moderator:D

Jij lag onder het mom van rugklachten een beetje opiate dromen te beleven in in dat Sodom en Gomorra in het midden des lands. Eigenlijk knap dat je in je gedrogeerde roes de bestelknop nog twee keer hebt weten te vinden.

Posted

Gewoon 40 porties bestellen Chris  en op zijn adres laten afleveren, laat bij mij dan even een menuutje Peking eend en wat  casave kroepoek afleveren.

Posted

Succes met de verhuizing. Duurt niet lang meer. :D

En ik maar bellen en geen gehoor krijgen rolf [emoji12]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.