Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ikzelf ben naast het nat scheren nog een groot BBQ fanaat. Dit wordt thuis ook erg gewaardeerd.  Mijn 3 honden zijn mijn lust en mijn leven. Ik heb 2 Hollandse Herders en een teckel. Mijn grootste hobby is trainen met mijn jongste Hollandse Herder voor IPO. (International Prüfungs Ordnung) Dit houd in speuren, appel lopen en bijtwerk. Zelf ben ik ook pakwerker op onze vereniging. TV series en films kijken doe ik ook graag. Eigenlijk heb ik het best wel druk...

Wat hebben jullie voor hobby's?

Posted

Ja door mijn ziekte zijn veel hobby's komen te vervallen maar gelukkig zijn er weer enkele meer passieve voor in de plaats gekomen.

Geen betoog heeft nodig dit forum en scheren, daarnaast fietsen op den elektrieken fiets, lezen, formule 1 volgen, kinderen en kleinkinderen.

Echter de grootste voldoening haal ik uit het gidsen oftewel het rondleiden van mensen door Slot Zuylen, helaas is daar de laatste tijd door de durende rugklachten zeer weinig van terecht gekomen.

• I like it 1
Posted

Ook toevallig, heb zelfde hobby gehad maar wegens ongeval niet langer mogelijk om pakwerker te zijn. Heb wel een heel deel honden afgericht in WHR, IPO, SchH, lawine en reddingshond alsook demo honden voor het leger. (dobermanns, Duitse herders en Mechelse herders).

Nu alleen nog scheer toestanden, yoga (ashtanga), sporten, koken, groentetuin.

• I like it 1
Posted

Mijn grootste hobby, wijngaardenier. Vanaf 2007 een 1,4 ha grote wijngaard gehad met 4000 wijnstokken. Mooie witte wijnen en rosé geproduceerd die ook nog erkende prijzen hebben gewonnen. Dit alles naast mijn “normale” baan. 

Door familie omstandigheden, die veel tijd vergen van mij en mijn vrouw, moeten besluiten om te stoppen met mijn wijngaard. Voorlopig houd ik het bij het scheren en het af en toe maken van scales. 

• I like it 4
Posted

Jammer Gert dat je bent moeten stoppen vooral omdat het zo'n succes was, that's life, je doet er niks aan.

• I like it 1
Posted
Snuff schreef 28 minuten geleden:

Jammer Gert dat je bent moeten stoppen vooral omdat het zo'n succes was, that's life, je doet er niks aan.

Klopt, het komt zoals het komt.

• I like it 1
Posted

Dat klinkt mooi en uitdagend.

Hier wordt naast het werk:

roeien

zingen in een klassiek koortje

Mennen van twee pubers:D

• I like it 2
Posted

Trainen van kinderen & hond (onbeslist wat er moeilijker is)

Lezen : Sci - fi, fantasy

Muziek: klassiek, rock & de zware metalen

Posted

Mijn grootste hobby is biljarten en dan driebanden in het bijzonder! Een nog onvervulde droom van me is dat ik graag een biljartkamer in huis zou hebben. Dat lijkt me echt het summum, dat je na het eten niet naar de stad hoeft, maar gewoon even een balletje kan stoten. Voorlopig nog onbereikbaar, maar wie weet wat de toekomst brengt. Overigens heeft Dick Jaspers vorige week een waanzinnig wereldrecord gespeeld (40 caramboles in 4 beurten), al besef ik me dat dat alleen voor biljartliefhebbers interessant is...

Verder luister ik graag naar muziek. Mijn smaak bevindt zich in de regionen van de (power)metal, progressive rock, progressive metal, symphonic rock/metal, (hard)rock, blues, enz..enz... met zelfs af en toe een uitstapje naar (toegankelijke) klassieke muziek.

Ook ben ik nog steeds erg verknocht aan mijn PS4. Ik speel dan vooral RPG-games en af en toe een shooter.

Daarnaast volg ik het voetbal (ik ben GA Eagles fan, ja lacht u maar even :-)) en de Formule 1.

Posted

Zelf iets met teveel hobby’s, te weinig tijd

Sporten: fitness, kickboksen, rennen, mtb, poolen, tennis, vissen, longboarden

sport kijken F1, rally, vechtsporten en voetbal

Koken (En lekker eten)

Whisky drinken 

Koffie drinken

Fotograferen

Racen tegen mijn zoon op de PS4 

en op t moment probeer ik wat oude scheermessen op te knappen. 

Posted

Kickboksen :)

Helaas al een paar jaar geblesseerd :(

Muziek maken met Reason van Propellerhead

Saxofoon spelen

Muziek luisteren

Series en Films kijken

Fotografie

Koken

Slijpen :D Soort van therapeutisch bijna, hahahaha

Posted

Ik heb niet echt veel hobby's vaak dingen die komen en gaan.

Altijd wel interesse in mooie dingen. 

Momenteel sigaren houden en degusteren, voornamelijk cubanen, alleen maar eigenlijk...

• 3 weeks later...
Posted

Naast het scheren nog wel wat hobbys. Meer dan dat goed voor me is eigenlijk.

Vliegvissen en dam voornamelijk op forel bij de forelvijver. En natuurlijk het vliegbinden.

Hou van pijproken heb er 16 stuks waarvan 1 meerschaum. 6 corncobs en 8 brair.

Diverse soorten pijptabak. Stuk of 20 volle weckpotten staan voor het vershouden en rijpen.

2 humidoors met diverse sigaren. Voornamelijk cubaanse dominicaanse sigaren en sigaren uit puerto rico en Nicaragua. (Veel van deze meegenomen uit de Cariben toen ik daar zat voor werk)

Hou van een heerlijk speciaal biertje (actief of untappd zijn er meer dat ?) of een goeie rum/gin en heb een kleine vooraad hiervan in de drankkast

Redelijk actief geweest in de knifecommunity al staat dit meer op een laag pitje nu. Veel verkocht en enkele "grails" voor mij over Denk aan bijzondere custom zakmessen. Bijvoorbeeld chris reeve knifes/rockstead

Laatste tijd het darten weer opgepakt. Probeer veel wedstrijden te volgen en speel thuis regelmatig.

En samen met de vrouw een plaatje draaien of een naar de bioscoop gaan.

Behoorlijk veel te doen. Hoef me nooit te vervelen en het is vooral levensgenieter zijn.

f9ce44629bb1ce6b6d0318be7489dc7c.jpge180d031b718943d3b4006014becb513.jpg77e78ea20148cbb89111e77c8d5ca62b.jpg1295e847e9989ed3966e05ca7ba371a9.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

• I like it 2
Posted
@Johnweggo liggen mooie messen tussen man..
Dankjewel. Behoorlijk trots op mn overgebleven verzameling. Ohja ligt ook nog een sergey rogovets custom in huis. Vergeten op de foto. Jij ook van de zakmessen dan ?

Posted

Mijn andere hobby’s zijn wedstrijd BBQ, jureren van BBQ wedstrijden, dit alles samen met mijn vrouw en vrienden. Lowland Smokers BBQ Team. 3 maal NL kampioen 2x culinair en 1x Low and slow. 

Verder nog de betere Nederlandse sigaren. Whiskey en Franse Wijnen. 

• I like it 2
Posted

Mijn andere hobby’s zijn wedstrijd BBQ, jureren van BBQ wedstrijden, dit alles samen met mijn vrouw en vrienden. Lowland Smokers BBQ Team. 3 maal NL kampioen 2x culinair en 1x Low and slow. 
Verder nog de betere Nederlandse sigaren. Whiskey en Franse Wijnen. 

Super gaaf [emoji108][emoji108]

• I like it 1
Posted
Geweest.. alles van de hand gedaan.
Het is simpel voor mij; één goed en stevig mes, voor bijvoorbeeld helpen bij de Scouting, of dingetjes in huis of buiten, en één herenmesje voor wanneer ik iets luxer wil.

Maar de waarheid gebiedt me te zeggen dat ik naast een functionele Victorinox en Opinel #6 ook nog vier Laguioles heb, en een Le Thiers. Op de een of andere manier komen ze aanlopen en willen dan niet meer weg.

• I like it 2
Posted

Ik heb geen verzameling zakmessen.  1 Zwitsers zakmes zit altijd in mijn broekzak. Daar blijft het helaas bij. Vind zakmessen wel mooi en sta wel altijd even te kijken bij de vitrines maar met de wetenschap dat mijn wederhelft er een gloeiende hekel aan heeft blijven die messen daar liggen.

Posted
Ik heb geen verzameling zakmessen.  1 Zwitsers zakmes zit altijd in mijn broekzak. Daar blijft het helaas bij. Vind zakmessen wel mooi en sta wel altijd even te kijken bij de vitrines maar met de wetenschap dat mijn wederhelft er een gloeiende hekel aan heeft blijven die messen daar liggen.
Bij mij was het juist andersom. Wou er nog wat meer verkopen van de collectie maar dat mocht niet van de vrouw. Die vindt ze te mooi.