Tjebbe Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 RazoRock 400,TFS scheerzeep groen,RazoRock Mamba,Gillette Rubie Platinum Plus (3),Kruidvat aluin,Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den). Fijne dag!
fireshrimp Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Merkur Progress (Gillette Rubie) Omega 21762 Varken Stirling Pharao's Dreamsicle Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Nivea cool ASB Om de maandag goed te beginnen, een donkere warme sinaasappel geur. Wat dat met die Pharao te maken heeft is mij trouwens een raadsel. Dat maakt de pret met deze zeep er niet minder om. Het Omega varkentje wist deze zeep wel te wassen, sorry op te kloppen tot een lekkere yoghurt. Over de Rubie is al genoeg gezegd. De Nivea cool ASB is bij deze op en staat ook niet meer op het verlanglijstje, was niet zo speciaal. Een ietwat kortere werkweek, mijn betere helft vertrekt woensdag voor een cursus naar Dublin en ik vlieg vrijdag die kant op om samen van een heerlijke "stout" en "shepherd's pie" te genieten en wie weet kom ik nog wel een leuke scheerwinkel tegen... 1
Harkos Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Plisson Fibre,TFS Anniversary Italian Fern, Fasan Slant #42, National Standard (carbon 0,10 mm) 5e x, Pinaud-Clubman Special Reserve, Mennen Beaume Apaisant ASB. Kwast en zeep: Plisson Fibre en TFS Anniversary Italian Fern: Die Italiaanse varens zijn altijd een feestje om mee e scheren. Mooi volle wat zoetige en toch aardse en bloemige geur. Echt iets om even de zinnen mee te verzetten. Opgeklopt met de Plisson Fibre, goed kwastje voor deze zachte zeep, een mooi schuim en een lekkere dikke laag op de bakkes. Normaal ben ik niet zo heel erg te spreken over deze kwast, maar voor dit soort zepen gaat het wel prima. Mesje en krabber: De National Standard (carbon 0,10 mm) voor de 5e x gebruikt. Het mesje heeft mooi mijn 5 norm gehaald. Blijkt wel, dat ze er vroeger wel wat van konden. Morgen mag hij weer. In de Fasan kwam het mesje helemaal tot zijn recht. Die slant kop buigt en tordeert het mesje stevig. Mooi stevige onwrikbare snede. Krabben en scheren! 3 rondjes scheren, met, dwars op en tegen de vleug in en glad. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig of dit mesje geslepen kan worden met zo'n ouderwets slijpapparaatje, maar die heb ik niet. Misschien even langs de pasta kant van mijn spanriem trekken? Resultaat: BBS. Tot slot: De Special Reserve gaat leker met de varentjes. Mennen voor de zorg en weer helemaal bestand tegen dit flut weer.
Moods Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Paar dagen (te) laat naar bed gegaan en dus vanmorgen moeite met opstaan. Pff, wat had ik een kleine oogjes toen ik voor de spiegel stond. Dat vroeg natuurlijk om een frisse zeep. Gelukkig ben ik in het bezit van de heerlijke Chiseled Face Cryogen en geloof me: daar wil je echt wel wakker van worden. De eerste pass is al fijn, maar de 2e en 3e pass zijn echt subliem. Afgemaakt met Green Freeze en ik ben er weer helemaal klaar voor. Mooie dag gewenst! Merkur 34C (Astra) Isana Syntheet Chiseled Face Cryogen Green Freeze
onno Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Scheermes Blackbird Closed Comb Mesje Kai stainless steel Aantal keren gebruikt 3 Scheerkwast Maggard Tuxedo syntheet Scheerzeep Barrister & Mann glissant Leviathan After shave Penhaligon Endymion ASB Vanochtend tijdig de trein in dus maar snel even gekrabt. Een mooie dag
Jan Zoethout Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 SvdD 20180122. Luyixian Jiamei Cosmetics synth. "Beautiful Elements". Ach Brito Lavanda scheercrème. TImeless titanium krabber met RVS onderplaat 0.68 mm. Kai Stainless (4). Rebul Lavanda EdC. De RVS onderplaat te leen om uit te zoeken welke "blade gap".
Hanskoning Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 De scheerbeurten gaan (lees: moeten) wat sneller als normaal en dat houdt in geen gebruik van Pre-shave niet zo glad als gebruikelijk en wat ittitatie hier en daar. Het malle is dat sommigen juist een dag overslaan om de huid tot rust te laten komen en dan weer een goede scheerbeurt hebben. Ik daarentegen scheer me liever elke dag en heb daarmee bijna nooit irritatie terwijl een dag overslaan mijn huid de laatste jaren steeds onprettiger is gaan vinden De ST. James scheerstick vind ik één van de mooiste klassieke geuren van TOBS zoniet de mooiste, hoewel ik daarbij moet aantekenen dat ik de Platinum nog niet geroken heb. het Polsilver mesje 2x weer in de 39C en de afwerking met de Weleda aftershave en balm.
peto Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Merkur ProgressPolsilver Super Iridium (1)Semogue 1800 varkenTOBS Sandalwood Pinaud Musk ASFris en glad..!
Kingjack Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Phoenix alpha ecliptic kop op een Stork consul greepjeKaiMaseto 24 mm finestCyril R Salter - indian sandalwoodEen test met mijn afgekeurde Ecliptic, de kop is maar aan 1 kant bruikbaar.Scheert prima op een Stork!
Edsel Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Mijn scheerbeurt van vanochtend: Gibbs Ref 14 krabber Shark super stainless (4) Bocote Silvertip BDF Raffinato scheerzeep Hema sensitive ASB
Snuff Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Yukio Kamijo wedge 11/16” Kanayama Cordovan #80000 Paradigm 14-7 met lab blue mesje voor het koppeke RazoRock Plissoft Synthetic with Bruce Handle 24mm Stirling Executive Man After Shave Lotion Pinaud Clubman
Loei Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Merkur 38C Astra Superior Platinum Razorock Plissoft TOBS Eton College Nivea ASB Nogmaals de 38C er maar weer even bij gepakt. Een perfecte scheerbeurt en een zalig glad hoofd. Wel blijf ik van mening dat het handvat te glad voor mij is. DFS!
mhharsta Posted January 22, 2018 Posted January 22, 2018 Vanochtend vroeg geschoren met de gisteren geslepen Birr 6/8. Zoals verwacht een prima scheerbeurten en duidelijk "full hollow". Verder: Wimmie scuttle Yaqi 26 mm Tuxedo Tabac scheerzeep en AS
Edsel Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Rockwell 6C Gunmetal #4 Permasharp Stainless (6) Bocote Silvertip Monsavon Pitralon Original ASL
Tjebbe Posted January 23, 2018 Author Posted January 23, 2018 RazoRock 400,Mama Bear's Grapefruit Ice,Timeless OC,Gillette Rubie Platinum Plus (1),Kruidvat aluin,Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den).
Harkos Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger, Einseifer Wiener Duft, Ikon Shavecraft 101, National Standard (carbon 0,10 mm) 6e x, Rebul Lime, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger en Einseifer Wiener Duft: Vorig jaar op terugweg uit Polen in Duitsland, liep ik op een marktje en vond deze zeep, de Einseifer Wiener Duft, die verder alleen via de website van deze maker verkrijgbaar is. Een op lanoline gebaseerde zeep. Kleine puck, maar grote daden. Opgeklopt met de Simpsons badger geeft het een rijk vettend en geurig schuim. Niet een bijzonder bijzondere geur, maar gewoon zo'n lekker frisse niet chemische zeepgeur met iets van limoen, maar vooral zuiver. Mesje en krabber: De National Standard (carbon 0,10 mm) voor de 6e x gebruikt. Het mesje heeft vanmorgen zijn laatste optreden gehad. Van carbon trek ging het gevoel over naar botte trek en dat is minder. Dus de beurt afgemaakt en nog even met de DX kamasori bijgewerkt. Dat was het dus. In de Ikon #101 ging het scheren de 1e ronde met de OC kant nog aardig, maar de 2e en 3e werd steeds moeizamer, open of dichte kant maakte niet uit. Tenslotte dus maar afgewerkt met de AC-DX Kamisori. Prima glad uiteindelijk en geen irritatie of zo. Resultaat: BBS. Tot slot: Lime van Rebul pas aardig bij de Einseifer, Shave Doctor heeft ook iets fris citrus, dus alles bij elkaar een mooie set-up.
Jan Zoethout Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 SvdD 20180123. Luyixian Jiamei Cosmetics synth. "Beautiful Elements". Eufros "Zaldun". 7 O'Clock NEW / custom greep. Kai Stainless (5). Jan's Splash *). *) Geïnspireerd op Eufros "Zaldun": ylang-ylang, patchouli, sinaasappel.
Robert79 Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Lord L6 Shark Super Chrome L’ Occitane Plisson Reef Point Test depth Pinaud Clubman Aftershave Lotion Vandaag weer de Lord L6 gepakt en dit is omdat ik eigenlijk bezig ben om Lord mesjes opnieuw te proberen en uit te zoeken of ik daarna nog steeds hetzelfde Lord mesje als favoriet heb, en om uit te zoeken welk submerk mesje hetzelfde is. De scheerbeurt zelf verliep goed en het Shark Super Chrome mesje geeft een betere indruk als de Shark SS. Mijn gezicht houd blijkbaar erg veel van deze Shark net als de Lord Super Chrome, maar ik heb wel pas 1 beurt gehad. Ben wel benieuwd of hij het net zo lang uit gaat houden als de Lord Super Chrome. Al met al was de beurt geslaagd en glad met 3 passes en wat bijwerking.
Kingjack Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Phoenix alpha ecliptic op een Stork KaiMaseto 24 mm finestCyril R Salter - indian sandalwood Wederom fijn geschoren met de Ecliptic. Het zwaardere greepje doet deze kop echt beter presteren.Strak glad.
Snuff Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Paradigm 14-7 met Feather mesje (8x) Saponificio Varesino Olive wood shaving bowl Shavemac Badger Silvertip 2-Band 22mm Saponificio Varesino Mirto di Sardegna Saponificio Varesino Mirto di Sardegna after shave balm Dit is me toch een rare krabber, ondertussen op nummer één beland in de top 100 maar wat ik eigenaardig verschil vind is dat als je bij andere krabbers een mesje plaatst dit na x aantal beurten duidelijk achteruit boert, bij deze lijkt het wel dat hoe meer scheerbeurten je ermee doet hoe lekkerder het wordt en dan (na veel meer beurten dan gewoonlijk) is het plots gedaan. Ik heb er geen verklaring voor.
efsk Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt TFS - Zagara e Gelsomino ONGO 8/8 #14 Tunney aluin De Paladin genomen, want trek in een wat grotere, steviger kwast en man o man wat is dat dan lekker zo af en toe. De zeep is een voor mij nieuwe. Ik zocht een zeep met jasmijn, informeerde bij Eric @Barbiere di Figaro en die kwam met deze suggestie: Jasmijn en Oranjebloesem. Twee sterke geuren die gecombineerd een mooi geheel vormen, hele zuivere sinasappel op een prachtig licht orientaalse bodem, bloemig en fruitig, fris, ik vind dit wel een juweeltje. De schuimkwaliteit is uitstekend, vettend en verzorgend, mooi hoor. Blijvertje. Sinds 2015 de ONGO, mn op éen na grootste mes, niet meer in handen gehad. Hoe is het mogelijk zo een fabuleus stuk gereedschap zo lang niet te gebruiken. Tjongejonge. Luid raspend alles weg. Hier past een jubelstemming. Jubel! 3
Hanskoning Posted January 23, 2018 Posted January 23, 2018 Snuff schreef 1 uur geleden: Paradigm 14-7 met Feather mesje (8x) Saponificio Varesino Olive wood shaving bowl Shavemac Badger Silvertip 2-Band 22mm Saponificio Varesino Mirto di Sardegna Saponificio Varesino Mirto di Sardegna after shave balm Dit is me toch een rare krabber, ondertussen op nummer één beland in de top 100 maar wat ik eigenaardig verschil vind is dat als je bij andere krabbers een mesje plaatst dit na x aantal beurten duidelijk achteruit boert, bij deze lijkt het wel dat hoe meer scheerbeurten je ermee doet hoe lekkerder het wordt en dan (na veel meer beurten dan gewoonlijk) is het plots gedaan. Ik heb er geen verklaring voor. Op naar de 100 scheerbeurten dan met dit mesje Snuffie.
Recommended Posts