Jump to content

Even Voorstellen: Dr.Paranoid!

Dr.Paranoid!

Recommended Posts

Hallo Allemaal!

Mijn naam is Emiel, ben 29 jaar oud, en heb mijn eerste DE geprobeerd toen ik 22 was en in Ierland woonde. Ik ben hier snel mee gestopt omdat ik toen geen goede scheerwinkels kon vinden in Dublin. Nu weet ik beter, want er zitten er tientallen.

Recentelijk ben ik weer begonnen doordat ik een weg geef actie van Marcel gewonnen had op het tweakers.net scheertopic. Een Gilette schraper, een set mesjes, TFS Braba rosso en een erg fijne kwast. Toen van Lampuhkap een paar samples Baume.be ASB gekregen en ik was verkocht!

Ik heb psoriasis (een chronische huidziekte die niet overdraagbaar is), en dit zit over het algemeen op mijn knie en ellebogen maar begon nu ook op mijn kin te komen. Hierdoor droeg ik altijd een baard, dit om de droge plekken te verbergen, maar ook om mijn huid niet te "stressen" met scheren (cartridge).

Toen ik van Marcel de set won, en de ASK van lampuhkap binnen had heb ik eindelijk ervaren hoe echt relaxed het voor je huid is om te scheren met een enkel mes ipv 5 op een rij! Paar keer gesneden, maar de traditionele zeep icm goede aftershave balm kalmeert mijn huid gigantisch. De rode plekken die ik eerder had bij het cartridge scheren zijn niet meer aanwezig - en dat voelt goed.

Zoals julie zien ben ik Admin hier. Ik was actief in de scheer topics op Fok.nl en Tweakers.net, daar werd op allebei de forums gepost dat mensen veel behoefte hadden aan een Nederlandstalig dedicated scheer forum. Ik heb toen aangeboden om te hosten en de domein naam te doneren. Er zit geen winst op dit forum (het kost alleen maar veel tijd en geld :P) en mocht er ooit inkomen komen dan zal dit volledig naar de leden lijst gaan (denk win acties, weg geef acties, recensie acties e.d.). Ik hoop dat iedereen blijft onthouden dat wij compleet onafhankelijk zijn en iedereen in het team panel alles vrijwillig doet! En ik hoop op een fijn discussie platform waar we ervaringen, kennis en liefde voor het nat scheren kunnen delen!

Leuk om te horen dat je het klassiek scheren zo goed bevalt en je nu ook minder irritaties hebt, dat psoriasis ziet er wel erg onsmakelijk uit wat ik zo op internet zie.

Voor mij persoonlijk werkt een ASB ook wel kalmerend, ik gebruik het soms ook de volgende dag nog ook al heb ik me niet geschoren, want ik heb begrepen dat het dan helpt bij herstel van de huid.

Die actie van Marcel was ook top trouwens, sinterklaas en zwarte piet :D

Nice! (overigens: je huidziekte is wel degelijk overdraagbaar, maar dan alleen in erfelijke zin)

Klopt inderdaad, het slaat meestal een generatie over, maar is alleen erfelijk overdraagbaar.

Toevoeging; zou je je V&A topic kunnen checken? ;)

Generatie overslaan deed het bij ons niet.

Ai, vervelend. Bij mij was het grootouders die het ook hadden. En nu mijn zusje en ik. Nog tips? Lichttherapie en dergelijke geprobeerd? Ik tot nu toe alleen hormonen zalf en dat beviel me niet zo goed.

Eén tip: er zo weinig mogelijk "mee bezig zijn". ;-)

Wat op zich wel helpt. Ik had het redelijk op de ellebogen, maar sinds ik er totaal geen aandacht meer aan schenk valt het me op dat het af en toe gewoon helemaal weg is. Veel zon, en vooral veel zeewater (zo zout als het maar kan) doet het verdwijnen als de spreekwoordelijke sneeuw. Of lather voor een blade.

Hallo Emiel,

Geweldig, dat je er baat bij hebt! Kan me voorstellen, dat het niet fijn is. Ik heb bij lange na niet zo veel last gehad

met mijn huid, maar voor het DE scheren wel. Altijd last van roodheid/ irritatie in de nek. Fijn bij het dragen van een overhemd. Een paar jaar geleden in Frankrijk L'occitane Baume ontdekt. De roodheid en irritatie was praktisch nul

L'occitane heeft tegenwoordig een paar winkels in Nederland. Sinds een tijdje gebruik ik Bergamot Neroli van TFS.

Dit is een substantie die ook perfect werkt! Heb ik bij Barbiere gekocht. Is een stuk goedkoper dan de Lóccitane en

ruikt ook nog eens super!!

Veel plezier met het forum en bedankt voor het geweldige idee!

Frans