CobraX Posted January 16, 2018 Share Posted January 16, 2018 Ik ben in het bezit van Proraso Sandalwood scheerzeep (beter bekend als 'Proraso rood'). Ik vind de geur geweldig en heb niet te klagen over de prestaties. Ik zou echter graag eens een harde Sandalwood scheerzeep in een mooi (donkerkleurig) houten kommetje proberen. De eerste 2 scheerzepen die ik tegenkwam en aan deze eisen voldoen, waren TOBS Sandalwood en D.R. Harris Sandalwood. Ik weet dat elke Sandalwood scheerzeep verschilt wat betreft de geur, maar zijn er qua geur (grote) gelijkenissen tussen deze 2 scheerzepen en Proraso Sandalwood? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 ik vind ze totaal anders anders een monster vragen om te proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 HiFuMi schreef 2 uur geleden: ik vind ze totaal anders anders een monster vragen om te proberen Zijn er dan webwinkels in België of Nederland waar dit mogelijk is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 dat weet ik zo niet ik weet wel dat je soms samples kunt kopen maar heb dat zelf nog niet gedaan en weet ook niet of het van alle merken kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Néé de geuren van de TOBS en de DR Harris verschillen van de Proraso rood die een veel meer "chemische" lucht kent. Dat gezegd hebbende is het ook zo dat de geuren van de TOBS en Dr Harris onderling ook heel verschillend zijn. Moet ik tussen deze twee kiezen dan zou ik voor de Tobs gaan die ik meer in het straatje van de Proraso vind passen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 Ik heb deze vraag ook gesteld aan een webshop en die omschreef de geuren als volgt: Quote Proraso Sandalwood Een lichte zacht-zoete Sandalwood geur Kwaliteit is u bekend Taylor of Old Bond Street Sandalwood Een zware authentieke, voorname Sandalwood geur, mist het zoete detail Schuimt zeer rijk en romig op D.R. Harris Sandalwood Een warm licht-zoet en –kruidige Sandalwood variant Schuimt zeer rijk en romig op Mondial Sandalo Een zacht frisse Sandalwood variant Schuimt rijk op en romig op met een hoger oliegehalte voor een prettig scheerkarakter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 CobraX schreef 41 minuten geleden: Ik heb deze vraag ook gesteld aan een webshop en die omschreef de geuren als volgt: In de omschrijving van de TOBS kan ik me helemaal vinden, het kruidige in de DR Harris staat me niet zo voor de geest en de Mondial is mij in deze geur onbekend. Uit deze opgave zou je misschien de conclusie kunnen trekken dat de Mondial door de toevoeging die er verstrekt wordt dat hij voorzien is van extra olie scheertechnisch de beste keuze is en hoewel uekaz is hij dat m.i. niet. De DR Harris geeft kwalitatief het beste schuim op de voet gevolgd door de TOBS alleen het opschuimen van deze zepen kost meer moeite omdat het harde zogenaamde "tripple mild" zepen zijn. De Mondial is een zachte Italiaanse zeep die kwalitatief iets minder is maar wel gemakkelijker op te schuimen is en waar het ook zeer goed scheren mee is. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 CobraX schreef 54 minuten geleden: Mondial Sandalo Een zacht frisse Sandalwood variant Schuimt rijk op en romig op met een hoger oliegehalte voor een prettig scheerkarakter die ken ik niet iemand hier mee bekend ?? oeps , zie nu pas de laatste reply Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 Hanskoning schreef 52 minuten geleden: In de omschrijving van de TOBS kan ik me helemaal vinden, het kruidige in de DR Harris staat me niet zo voor de geest en de Mondial is mij in deze geur onbekend. Uit deze opgave zou je misschien de conclusie kunnen trekken dat de Mondial door de toevoeging die er verstrekt wordt dat hij voorzien is van extra olie scheertechnisch de beste keuze is en hoewel uekaz is hij dat m.i. niet. De DR Harris geeft kwalitatief het beste schuim op de voet gevolgd door de TOBS alleen het opschuimen van deze zepen kost meer moeite omdat het harde zogenaamde "tripple mild" zepen zijn. De Mondial is een zachte Italiaanse zeep die kwalitatief iets minder is maar wel gemakkelijker op te schuimen is en waar het ook zeer goed scheren mee is. Dat D.R. Harris Sandalwood scheerzeep triple milled was, had ik al gelezen, maar wist niet dat dit ook het geval was voor TOBS Sandalwood scheerzeep. Ik was een beetje verbaasd dat de webshop medewerker Proraso Sandalwood scheerzeep zoet noemde, al vond hij het moeilijk om geuren te beschrijven. Ik zou de geur van Proraso Sandalwood scheerzeep omschrijven als donker, aards en zeer mannelijk, helemaal niet zoet. Compleet het tegenovergestelde van Proraso Wit scheerzeep die licht, fris en fruitig is. Ben zelf meer geneigd om voor TOBS Sandalwood scheerzeep te kiezen aangezien ik reeds ervaring heb met de Jermyn Street Collection scheercrème. Alleen heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik geen scheercrèmes meer wil. Andere Sandalwood scheerzepen in houten kommetjes die ik in m'n zoektocht tegengekomen ben zijn LEA Classic Sandalwood scheerzeep en Truefitt & Hill Sandalwood Luxury scheerzeep. Vooral van het merk LEA had ik nog nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene_Z Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Ik heb zelf de TOBS sandelwood scheercrème en Proraso rood. Ik vind de Proraso krachtiger geuren, en totaal niet chemisch. De TOBS ruikt voor mij minder sterk en zepiger. Ik was vorige week in Dordrecht bij Scheer en Schuim, en daar heb wat verschillende zepen geroken. Het grappige was dat ik dat samen met de eigenaar en nog een klant deed, waar uit naar voren kwam dat wij alle drie een andere geur beleving hadden. De een rook een bepaalde geur en de ander totaal niet, of omschreef dat anders. Hieruit blijkt hoe moeilijk het is om iemand iets aan te prijzen uit eigen geur beleving. Dat maakt het ook des te lastiger, voor mij althans, om zeep via internet te gaan kopen. Maar ja je kan ook niet overal naar toe om te gaan ruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 Ik vind het ook niet gemakkelijk om geuren te beschrijven om eerlijk te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Heb hier diverse sandelhout zepen, maar Proraso beter naar sandelhout ruiken, dan Tobs, kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Heb je de potjes net verwisseld? Wil je echt een krachtige sandelhout, kan ik je Crazy Sandalwood van TFS aanraden. Te koop bij één onze huisleveranciers in Zwolle, BdF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Harkos schreef 22 minuten geleden: Heb hier diverse sandelhout zepen, maar Proraso beter naar sandelhout ruiken, dan Tobs, kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Heb je de potjes net verwisseld? Dit is mij ook een compleet raadsel maar zoals René zelf al zegt, iedereen ruikt iets anders Harrie heeft ooit een Sandalwood vergelijking gedaan en daar kwam voor hem de TFS als beste uit de bus of amders gezegd uit zijn neus maar oei let op het veel gebruikte uekaz vooral bij geuren Dat gezegd hebbende als je een pure Sandalwood geur wilt hebben kies dan niet voor de Lea. Wil je echter een topzeep hebben met geweldige scheerkwaliteit en een licht menthol niveau waardoor het heerlijk fris schuim geeft met op de achtergrond hints van Sandalwood dan moet je de Lea absoluut zonder langer te dralen nu direct, per omgaande, zonder langetvte wachten nu bestellen. laat de T&H harde zeep absoluut in de winkel staan hier is geen fatsoenlijk,schuim mee te slaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 Hanskoning schreef 5 minuten geleden: Dit is mij ook een compleet raadsel maar zoals René zelf al zegt, iedereen ruikt iets anders Harrie heeft ooit een Sandalwood vergelijking gedaan en daar kwam voor hem de TFS als beste uit de bus of amders gezegd uit zijn neus maar oei let op het veel gebruikte uekaz vooral bij geuren Dat gezegd hebbende als je een pure Sandalwood geur wilt hebben kies dan niet voor de Lea. Wil je echter een topzeep hebben met geweldige scheerkwaliteit en een licht menthol niveau waardoor het heerlijk fris schuim geeft met op de achtergrond hints van Sandalwood dan moet je de Lea absoluut zonder langer te dralen nu direct, per omgaande, zonder langetvte wachten nu bestellen. Bedankt voor de uitleg over LEA Classic scheerzeep en het voorstel, maar ik heb meer dan genoeg menthol scheerzepen in huis (Proraso Groen en Wit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Laten we wel duidelijk stellen dat we Lea en Proraso ondanks hun menthol overeenkomst niet in één zin vernoemen dat is een belediging voor Lea Wat zeg ik voor de prijs van een pot Proraso heb je al bijna een navulpuck van Lea en dan heb je toch heel wat meer zeep kwaliteit in huis gehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 Hanskoning schreef 1 minuut geleden: Laten we wel duidelijk stellen dat we Lea en Proraso ondanks hun menthol overeenkomst niet in één zin vernoemen dat is een belediging voor Lea Wat zeg ik voor de prijs van een pot Proraso heb je al bijna een navulpuck van Lea en dan heb je toch heel wat meer zeep kwaliteit in huis gehaald. Geen idee. Ik heb enkel Proraso producten in huis (2x wit, 1x groen, 1x rood en 1x blauw) en TOBS Jermyn Street Collection scheercrème. De TOBS scheercrème is 3x zo duur, maar ik vind hem niet beter presteren dan mijn Proraso producten. Proraso is goedkoop, ruikt goed tot verschrikkelijk goed (wit en vooral rood, groen is ok, blauw stinkt) en je kan er super makkelijk schuim mee maken. Wat mij betreft "no nonsense" producten die hun werk gewoon goed doen zonder toeters en bellen. TOBS is al op het randje van het aanvaardbare voor mij wat betreft de prijs. Gelukkig zijn de TOBS Sandalwood refill pucks goedkoper dan mijn huidige TOBS scheercrème, want €18-19 betalen voor scheercrème in een plastic potje zie ik mezelf niet meer doen. Ik heb €6 betaald voor mijn Proraso producten, maar blijkbaar kan je ze al vinden voor ongeveer €2,50. Top prestaties voor die prijs als je het mij vraagt. Ik onthoud alvast dat LEA blijkbaar kwaliteitsvolle scheerzepen heeft en sluit ze niet uit in de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Ik vind de TOBS vele malen lekkerder ruiken dan de Proraso, al vind ik de Proraso ook lekker ruiken. Geen ervaring met Lea, maar als ik dit zo lees moet ik die maar eens binnenhalen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Loei schreef 3 uur geleden: Ik vind de TOBS vele malen lekkerder ruiken dan de Proraso, al vind ik de Proraso ook lekker ruiken. Geen ervaring met Lea, maar als ik dit zo lees moet ik die maar eens binnenhalen! In al die jaren dat je hier nu al actief bent nog nooit een Lea zeep aangeschaft???? Er zijn mensen voor minder met pek en veren besmeurd en het dorpsplein opgestuurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Geeft niet Laurens, ik heb ook geen Lea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Het wordt steeds drukker rond de brink, het wordt nog een spektakelstuk daar in het noordoosten des land. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Pek en veren?Phiewww, gelukkig heb ik van de week een zeep van Lea besteld... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 In al die jaren dat je hier nu al actief bent nog nooit een Lea zeep aangeschaft????[emoji33] Er zijn mensen voor minder met pek en veren besmeurd en het dorpsplein opgestuurd[emoji33]Ik 1x een stick. Was er niet van onder de indruk en voel absoluut geen drang om dit verder te onderzoeken. Een beetje simple zeep vond ik destijds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 Wat de stick betreft heb je gelijk maar de Lea Classic lijn heeft geen stick en is daarentegen een compleet andere zeep dus ik zou de drang toch wel voelen als ik jou was Harrie https://www.productosleatienda.com/en/113-lea-classic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moods Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 LEA? Ik heb wel een tante Lea, maar een scheerzeep met die naam? Nog nóóit van gehoord Ontopic: Sandelwood is niet mijn ding. Ik heb een keer een tube Proraso rood gekregen van BdF, toen een crème die ik bestelde niet voorradig bleek te zijn. Dat was overigens mijn enige ervaring met Sandelwood, dus het zou best kunnen dat andere merken me meer bevallen, maar deze was mij niet "fris" genoeg. Dus zo blijkt maar weer dat over smaak niet te twisten valt, want CobraX vindt de rode juist geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 LEA? Ik heb wel een tante Lea, maar een scheerzeep met die naam? Nog nóóit van gehoord Ontopic: Sandelwood is niet mijn ding. Ik heb een keer een tube Proraso rood gekregen van BdF, toen een crème die ik bestelde niet voorradig bleek te zijn. Dat was overigens mijn enige ervaring met Sandelwood, dus het zou best kunnen dat andere merken me meer bevallen, maar deze was mij niet "fris" genoeg. Dus zo blijkt maar weer dat over smaak niet te twisten valt, want CobraX vindt de rode juist geweldig.Ik vind Proraso een slecht voorbeeld van Sandelwood! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts