Jump to content

Kijk je ook altijd uit naar de volgende scheerbeurt?

Recommended Posts

Posted (edited)

Sinds dat ik scheer met een open scheermes en ook met m'n Edwin Jagger DE89 (barley), kijk ik altijd uit naar het scheren. (ik doe dat in de avond na het douchen) Heerlijk! Lekker oefenen en na afloop dat voldaan gevoel als het goed is gelukt. (scheren met het open scheermes)

Ik doe het zo:

Eerst lekker douchen, gezicht flink nat maken met warm water. Soms ook een beetje conditioner op de baardhaartjes doen. Even laten zitten, afspoelen.

Dan na het douchen, scheerschuim maken... vervolgens opsmeren. Daarna eventjes het mes stroppen, terwijl het schuim de baard zachter maakt.

En dan scheren. (WTG, AGT, dan nog een keertje de laatste plekjes) Beetje trots zijn dat het zo mooi scherp is. Lekker afspoelen met heet water, dan koud. Dan even lekker pijn doen met aftershave. Vervolgens eventjes het gladde resultaat voelen. Voldaan.

Ik doe er ongeveer 20 minuten over al met al.

Wie kijkt er ook altijd naar uit?

Edited by Guest
Posted

Je bent in ieder geval niet de enige! Sinds ik met DE scheren ben begonnen, zo'n 2 1/2 jaar geleden is het scheren verandert van een verplichting naar een moment voor mezelf.

Ik verplaatst dit trouwens even naar Algemeen scheren, daar is dit beter op zijn plek.

Posted

Wel mee eens. Even weg van de orde van de dag en lekker voor jezelf zorgen is fijn. :)

Helaas heb ik nog niet zo'n hele zware baardgroei, dus om de dag is genoeg. :(

Posted (edited)

Ik heb alleen een EJ DE89, maar ik kijk er ook altijd naar uit ja!

Vroeger, voordat ik DE schoor, vond ik het altijd een ramp om mezelf te scheren. Het was een verplichting. En omdat ik er zo'n hekel aan had, deed ik het maar om de dag.

Toen ik zo'n anderhalve maand geleden mijn Wilkinson Sword Classic kocht, begon ik het veel leuker te vinden om mezelf te scheren. Lekker je eigen schuim produceren en wisselen tussen de verschillende zepen en crèmes.

Maar nu ik de Edwin Jagger DE89 "Barley" heb, kan ik niet wachten tot de volgende scheerbeurt!

Voor het eerst in mijn leven wou ik dat mijn baard sneller groeide, zodat ik me twee keer op een dag kon scheren. Heerlijk gewoon! Lekker het schuim met de kwast op je gezicht aanbrengen en die heerlijke geuren opsnuiven.

Langzaam aan zie ik mijn collectie uitbreiden. Weer mesjes erbij, dan weer een zeepje.

Dat deze twee weken maar snel voorbij gaan, dan kan ik weer een nieuwe scheercrème bestellen!

Zit te denken aan de Marlborough of Arlington van D.R. Harris. Of misschien wel de Sandalwood van Truefit & Hill.

Iemand ervaring met deze crèmes?

Edited by Guest
Posted

In de learning curve van een nieuw mes scheer ik me altijd 's avonds om de volgende dag een beetje toonbaar op mijn werk te verschijnen. En meestal om de dag. Inmiddels kan ik met de krabbers een BBS of DFS scheren in 20 minuten en scheer ik me steeds meer in de ochtend.

Vooral 's ochtends scheren is lekker, even rustig de tijd om wakker te worden. Morgen ochtend weer!

Posted

Er naar uitkijken: echt niet.

Maar als ik me scheer bevalt me dat 10x beter dan voorheen, das de winst van mn DE krabber & zelf schuim opkloppen :)

Posted

iwan,

ik had een sample aftetshave van de marlborough, ik vond zelf de lucht ronduit smerig.

Maar smaken verschillen natuurlijk.

De zepen ken ik niet, maar schijnen erg goed te zijn.

Misschien kan je ergens een sample regelen.

Wat betreft het scheren; ondanks dat ik voorlopig even mn krabber laat liggen, kijk ik er wel naar uit.

Dat warme schuim op je gezicht, het scheren zelf, daarna een lekkere aftershave en als eindresultaat een glad en verzorgd gezicht, echt heerlijk!

En wij als mannen maar klagen dat die vrouwen zo lang bezig zijn in de badkamer ;)

Posted

Hey Marco,

Als het goed is stuurt Rob van Shave & More me een sample van de aftershave of iets dergelijks. Niet van de crème. Maar dan heb ik iig een idee hoe de geur is.

Posted

daar had ik ook idd mn sample vandaan.

misschien vind jij hem wel lekker.

ik vond het iig te sterk en ouderwets en bah....

Posted

Ik kijk ook altijd uit naar de scheerbeurt.

Doordeweeks scheer ik me in de avond.

Maar zaterdag lekker in de ochtend. Kan je er heel de dag nog van nagenieten. :lol:

Posted

Ja, ik ook. Ik scheer me om de dag, ik heb geen zware baardgroei. 's Avonds is de badkamer niet bezet en kan ik rustig m'n gang gaan en ben ik een klein half uurtje bezig.

Posted

Meestal ben ik van tevoren al aan het denken , welk mes, kwast, zeep, en after.

Maar als ik echt vroeg moet opstaan dan sta ik voor een dilemma, ff onder de douche schuim uit de bus en een mach IV krabber.

Of 's avonds al scheren met warme doeken en echte zeep. Meestal wordt het het laatste.

Posted

Het scheren met de DE is altijd een fijn moment. Ik scheer afwisselend onder de douche of als ik meer tijd heb, na het douchen lekker uitgebreid aan de wastafel. Uitgebreid inzepen en lekker in laten trekken. Binnenkort aan de slag met straight. Dan overweeg ik om 's avonds te gaan scheren omdat dan de tijdsdruk wegvalt.

Posted

Onder de douche met een DE? Daar ben ik mee gestopt toen ik stopte met het scheren met een cardridgeapparaat en spuitbus. Gebruik je dan ook nog een kwast onder de douche en maak je de lather dan van te voren?

Posted

Ik vond scheren altijd fijn, maar met cartridges kon dat niet iedere dag. Drie keer per week hooguit. Sinds een jaar (iets langer) scheer ik me met DE en scheer ik me iedere dag. Kijk ik ernaar uit? Ja, eigenlijk wel.

Posted

Ik kijk ook altijd wel uit naar de scheerbeurt. Ik ben van de Fusions overgestapt op DE scheren en van de ochtend overgestapt naar de middag/avond. Ik ben nog een beginner, dus wil er graag de tijd voor nemen en als ik half slaperig ben, dan wordt dat niet echt wat. Gisteren geschoren, en ik scheer om de dag, dus ik kijk alweer uit naar morgen.

Posted
Onder de douche met een DE? Daar ben ik mee gestopt toen ik stopte met het scheren met een cardridgeapparaat en spuitbus. Gebruik je dan ook nog een kwast onder de douche en maak je de lather dan van te voren?

Gewoon met het spul onder de douche hoor. Met kwast en zeep. En een kommetje heet water. Facelather. Om te voorkomen dat de zeep direct wegspoeld moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je niet met je hoofd onder de straal staat :) En dan lekker scheren. Geen probleem hoor.