Rene_Z Posted January 14, 2018 Share Posted January 14, 2018 Zijn er mensen hier die zelf aftershave maken? Ik zit er aan te denken om dit zelf te proberen. De essentiële oliën zijn via Aliexpress vrij goedkoop te krijgen! En de andere ingrediënten zoals alcohol en glycerine zijn ook niet duur. Volgens mij moet het mogelijk zijn om voor rond de 4 a 5 euro 100 ml aftershave te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted January 14, 2018 Share Posted January 14, 2018 Ik maak wel eens zelf een pot aftershave balsem.Fijn op basis van kokosolie en sheabutter. Ik vind het leuk dat je je eigen geur kunt samenstellen en dat je weet wat er in zit.Ben benieuwd naar je ervaringen en adresjes... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Ach laat mevrouw Koning dit niet lezen ik heb namelijk ook ooit getracht zelf aftershave te maken. Hiervoor van alles aangeschaft wat een redelijk vermogen kostte, echter wat ik ook probeerde het bleef vrij troebel ala dat kan maar hoe ik ook probeerde ik kon geen fatsoenlijke geur tevoorschijn toveren. Voor de gedane investering had ik heel wat flesjes van een mooi merk kunnen kopen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene_Z Posted January 15, 2018 Author Share Posted January 15, 2018 Ach laat mevrouw Koning dit niet lezen ik heb namelijk ook ooit getracht zelf aftershave te maken. Hiervoor van alles aangeschaft wat een redelijk vermogen kostte, echter wat ik ook probeerde het bleef vrij troebel ala dat kan maar hoe ik ook probeerde ik kon geen fatsoenlijke geur tevoorschijn toveren. Voor de gedane investering had ik heel wat flesjes van een mooi merk kunnen kopen[emoji23]Weet je ook waar die troebelheid vandaan kwam?René Link to comment Share on other sites More sharing options...
peto Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Er staat genoeg op internet hierover. Bezoek deze pagina https://www.hekserij.nl/Webwinkel/Recepten/Aftershave.aspxOp YouTube staat ook nog wel genoeg. Succes René. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Ik weet nog wel dat aan mijn recept alcohol toegevoegd moest worden en jawel aluin dus daar zal de troebelheid wel vandaan komen en ik deed er ook direct menthol kristallen bij. Eigengemaakt scheergerief is natuurlijk leuk zo gebruik ik met veel plezier mijn eigen gemaakte pre-shave olie en dat kent één groot voordeel dit valt bijna niet verkeerd te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene_Z Posted January 15, 2018 Author Share Posted January 15, 2018 Ok, aluin doe ik er niet in. Alleen alcohol glycerine en etherische oliën. (Ben.ik.van.plan.dan)René Link to comment Share on other sites More sharing options...
peto Posted January 15, 2018 Share Posted January 15, 2018 Hier nog een link René. Kijk wat ze erin doen. http://scherendeheren.net/aos/recepten/Ik wilde dit ook gaan doen en heb er veel over gelezen. Ik koop ze nu gewoon. Heb er geen tijd voor helaas. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonanza Posted April 23, 2020 Share Posted April 23, 2020 Ben benieuwd of het gelukt is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenP Posted April 23, 2020 Share Posted April 23, 2020 De laatste keer dat René op het forum was: 24 juli 2019. Ben bang dat het experiment niet goed afgelopen is... 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonanza Posted April 26, 2020 Share Posted April 26, 2020 Moet beter kijken. Was benieuwd. Ik ben benieuwd of er lekkere recepten zijn voor een asl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts