BuckyOH Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Ha iedereen, Na jaren lang niet meer met mes geschoren te hebben (vroeger met gillette en de laatste 15 jaar met tondeuse) liep ik er tegenaan dat ik toch weer glad moest scheren voor werk Als ik met gillette messen scheer of welk ander scheermes heb ik altijd ontzettend last van scheer uitslag. Nu de stap gezet om met open scheermes te leren scheren. Ik heb een restauratie mes gekocht via marktplaats waar de eigenaar een scherpe snede erop heeft gezet voor me. Ik heb zelf ervaring met het slijpen van japanse keuken messen. Ik heb nu de stenen van naniwa tot grit 5000. Ik ga er een 8000 grit steen bij kopen en ik heb zelf een strop gemaakt van 2 kanten tuigleer ( de fijne en grove kant). De ene met blauwe pasta en de andere met rode pasta. Ik heb inmiddels wat spullen besteld om mee aan de slag te kunnen. Alleen m'n scheermes in luttele tijd bot gekregen Volgende week maar even een steen halen. Ik had deze op het oog: http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=1916139&sid=FIKEDvvhSyviN0VDiP8Qzq4diF8XXO Ik denk dat ik m bot heb gekregen door te veel druk te zetten op de strop. Ik krijg m alleen met stroppen niet meer goed. Zou het kunnen dat de rode pasta niet fijn genoeg is en ik een fijnere pasta moet aanschaffen? Het is de pasta van knives and tools van hun eigen merk Eden.
ChrisVanMeer Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
efsk Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Welkom. Stroppen zonder pasta's, en ook nog eens zonder druk.
Snuff Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 BuckyOH schreef 2 uur geleden: Zou het kunnen dat de rode pasta niet fijn genoeg is en ik een fijnere pasta moet aanschaffen? Het is de pasta van knives and tools van hun eigen merk Eden. welkom op het forum!
BuckyOH Posted January 14, 2018 Author Posted January 14, 2018 thx voor alle tips Hebben jullie enig idee wat de grit is van die arkansas steen? Kga wel even kijken voor een nieuwe strop Of deze even goed schoonmaken
BuckyOH Posted January 15, 2018 Author Posted January 15, 2018 thx allemaal aan het uitzoeken wat mn opties zijn. wsl laten slijpen, nieuw stukje tuigleer en later een goede steen aanschaffen.
BuckyOH Posted January 16, 2018 Author Posted January 16, 2018 De spullen om in ieder geval te kunnen beginnen zijn binnen Alleen de kwast past niet in het standaard, blijkbaar klopten de afmetingen niet. Iemand een idee hoe ik het beste de kwast kan laten drogen nu? Ik dacht zelf aan neerleggen op iets hogers zodat de kwast op z'n kant met de haren los ligt, soort van Ik heb van de drogist de nivea after shave balsem. https://drive.google.com/file/d/0BxHJYSwrIp8Od1RxcHZHZU5YQVV3OURDZHhPbmRwMVpyWkRJ/view (ik kon even niet vinden hoe ik een foto kan uploaden naar het forum) Nu nog wachten tot het mesje terug is van het slijpen
ChrisVanMeer Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 BuckyOH schreef Zojuist: (ik kon even niet vinden hoe ik een foto kan uploaden naar het forum) Dit kan alleen maar middels het Gouden Donateurschap. Anders zul je online diensten moeten gebruiken zoals imgur.com etc.
Recommended Posts