Ga naar inhoud
Rene_Z

Invoerrechten bezwaar ervaringen

Aanbevolen reacties

bij shops zoals gearbest en banggood, kan je verzendmethodes via UK en belgie kiezen waardoor je geen douane kosten krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom geen douanekosten als je voor Belgie kiest???

Als voorbeeld Neem ik dan Snuff die ook vaak aangeeft dat de Belgische staat zijn pakjes aanslaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik steun de economie als de beste >:(, maar ik heb nu toch een oplossing gevonden die in de meeste gevallen zal werken :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kocht vorig jaar mei een Asylum van een Canadees voor $145. Kreeg er€68 overheen. Hadden gewoon via internet de nieuw prijs gezocht en belast. Bezwaar gemaakt en krijg alsnog €26 terug! Gaat wel veel tijd over, maar ja niets doen is dan ook zonde!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snuff schreef 5 uur geleden:

Ik steun de economie als de beste >:(, maar ik heb nu toch een oplossing gevonden die in de meeste gevallen zal werken :D

je bestelt niets meer.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 7 uur geleden:

Als voorbeeld Neem ik dan Snuff die ook vaak aangeeft dat de Belgische staat zijn pakjes aanslaat.

Omdat die veel minder controleren, de meeste webshops uit China vergoeden je douanekosten. mocht je die toch nog krijgen. je kan nl uit verschillende verzendmethodes kiezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu daar denkt Snuffie volgens mij toch heel anders over:o

En dat is toch minder vaststaand als je ervoor schreef dat je via Belgie geen douanekosten krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is de Chinese webshop, daar heb je niet veel aan als je scheergerei bestelt bij een Amerikaanse of Canadese krabberproducent.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 9 uur geleden:

ik denk dat ik dit iets meer moet verduidelijken.

Snuff bestelt uit het buitenland met als eindbestemming Belgie. ik heb het over een verzendmethode naar NL toe die via Belgie loopt. Omdat de NL douane dan denkt, vrije import uit andere EU landen, dus we kijken er niet naar. alleen de rechtstreekse pakketten vanuit niet EU landen worden gecontroleerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar vanuit China naar Belgie is toch ook vanuit een niet Eu-land naar een EU land en dan heb je toch een verzendadres nodig in Belgie die dan de douanekosten voor zijn rekening moet nemen??

Maar misschien begrijp ik het niet helemaal dus als je constructie zou willen toelichten kunnen we er ons voordeel mee doen want dan zou het dus ook met pakketten uit de VS moeten lukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Timbo35 schreef 2 uur geleden:

Omdat de NL douane dan denkt, vrije import uit andere EU landen, dus we kijken er niet naar. alleen de rechtstreekse pakketten vanuit niet EU landen worden gecontroleerd.

Dus als het tegenzit krijgen we over een paar jaar dit gesodemieter ook als je iets uit het VK bestelt, of juich mopper ik nu ietsjes te vroeg?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 9 uur geleden:

Maar vanuit China naar Belgie is toch ook vanuit een niet Eu-land naar een EU land en dan heb je toch een verzendadres nodig in Belgie die dan de douanekosten voor zijn rekening moet nemen??

Maar misschien begrijp ik het niet helemaal dus als je constructie zou willen toelichten kunnen we er ons voordeel mee doen want dan zou het dus ook met pakketten uit de VS moeten lukken.

zelf ben ik natuurlijk niet de shop met de verschillende verzendmethode, dus meer inzicht kan ik je niet geven, zelf bestel ik nooit uit de VS boven de 22E omdat die gasten alles zo eerlijk mogelijk doen en je dus altijd bingo hebt.

Uit de VS lukt soms alleen als je het als gift verzend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan moet je bij Maggard bestellen, die noteren altijd onder de 20 dollar op het pakketje...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Timbo35 schreef 6 uur geleden:

zelf ben ik natuurlijk niet de shop met de verschillende verzendmethode, dus meer inzicht kan ik je niet geven, zelf bestel ik nooit uit de VS boven de 22E omdat die gasten alles zo eerlijk mogelijk doen en je dus altijd bingo hebt.

Uit de VS lukt soms alleen als je het als gift verzend.

Dus je hele voorafgaande verhaal is onzin??

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 17 uur geleden:

Dus je hele voorafgaande verhaal is onzin??

nee joh, negatieveling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Appels en peren als ik het goed lees Harkos : de methode via België of het Verenigd Koninkrijk is voor bestellingen uit oa China. Bestellingen onder de €22 betreft aankopen uit de USA.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik negatief??? Inderdaad Marcel, appels met peren! Pakjes uit de VS gaan ook wel via andere EU landen, waarbij je soms nog de klos bent. Als je altijd onder de €22 koopt merk je daar weinig van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben noch negatief, noch Engels begrijpend lezend daarom heb ik nog steeds niet begrepen hoe je dus een pakket vanuit China via de UK of Belgie hier krijgt -met bijvoorbeeld een waarde van € 100- zonder dat er in die landen door iets of iemand het pakketje ontvangen en doorgestuurd dient te worden en de douanekosten op zich te nemen. Of is het een bepaalde reisroute waar gekozen voor kan worden bij het bestellen die als een soort loterij de kans op onderschepping door de douane minimaliseert???

Dus ik ben gewoon zeer benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat en daarom is mijn vraag nu we er steeds op terugkomen, is het mogelijk om in een paar zinnen deze constructie voor mij toe te lichten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hanskoning Chinese webshops leveren een verzekering tegen douanekosten. Met andere woorden: koop bij de goeie Chinees en tegen een opgeld van een dollar ben je verzekerd tegen douaneaanslag op je aankoop. Als de douane je pakje eruit plukt en je dus invoerrechten moet betalen krijg je die geretourneerd van de webshop. Voor bepaalde aankopen is dat dus heel handig.

Koop je echter bij Stirling of ebay of waar ook, waar een dergelijke verzekering niet geboden wordt, kun je daar niets mee.

• Bedankt! 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.