Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb vandaag mijn Gillette super speed flaretip uit 1965 uit de USA ontvangen  Hij ziet er top uit, en ik ben er erg tevreden over.

Uiteraard wil onze roverheid een graantje meepikken, en moest er btw betaalt worden. Het bedrag waarover dit berekent wordt is €33.75 en de btw wordt dan €7.09. Ok jammer maar helaas. Waar echter mijn broek echt van afzakt zijn de zogenaamde afhandelings kosten die Postnl in rekening brengt namelijk, €13,-!  Bizar gedrag, voor zo'n laag aanschaf bedrag. Nu wil ik hier bezwaar tegen aantekeningen. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? En heeft het zin?

Posted
Ik heb vandaag mijn Gillette super speed flaretip uit 1965 uit de USA ontvangen  Hij ziet er top uit, en ik ben er erg tevreden over.
Uiteraard wil onze roverheid een graantje meepikken, en moest er btw betaalt worden. Het bedrag waarover dit berekent wordt is €33.75 en de btw wordt dan €7.09. Ok jammer maar helaas. Waar echter mijn broek echt van afzakt zijn de zogenaamde afhandelings kosten die Postnl in rekening brengt namelijk, €13,-!  Bizar gedrag, voor zo'n laag aanschaf bedrag. Nu wil ik hier bezwaar tegen aantekeningen. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? En heeft het zin?
Ja, zinloos. Die kosten van Post. Nl ben je gewoon kwijt.
Posted
Harkos schreef 33 minuten geleden:
Rene_Z schreef 1 uur terug:

Meer tonen  

Ja, zinloos. Die kosten van Post. Nl ben je gewoon kwijt.

dit klopt, zit er altijd gewoon standaard bij. nu vraag ik mij af of je btw moet betalen op 2dehands producten?

Posted

Die 13 euro doe je inderdaad niets aan. Wat je wel zou kunnen proberen, is zeggen dat het een geschenk is. Maar dan moet je kunnen aantonen dat de afzender een particulier is. Dan ligt de grens namelijk bij € 45,00 en daar zit je onder. Ik heb er geen ervaring mee, maar dat is volgens mij de enige mogelijkheid om er onderuit te komen.

Posted

Die btw ok. Maar 13 euro!? Dat is duurder dan de verzendkosten. Kan dat zomaar?
Gaat dat met alles zo uit de US?

René

Puur uit interesse, op welke grond wil je bezwaar aan gaan tekenen?
Dat het bizar hoge kosten zijn, gezien de aanschafkosten.

René

Posted
Rene_Z schreef 4 minuten geleden:

Gaat dat met alles zo uit de US?

Ja, als er commerciële waarde boven de 22USD aan wordt gegeven bij de douane is het
(21% x aangegeven waarde in euro's) + 13 euro.

Posted

Tja iemand moet die getallen invoeren. Financiële administratie die ook voor Belastingdienst aanvaardbaar is; die invoerrechten moet je dan betalen aan de postbode (die moet dan2x langskomen). Dan maar betalen bij een postagentschap. Al met al zijn we wel een uurtje bezig om dit te verwerken.

maar het blijft r*k. Volgens mij is het bij de zuiderburen nog duurder....

Posted

Jawel hoor, je moet alleen een verzender hebben die douane-vriendelijk is. Maggard is er daar eentje van.
En soms is de RAD dusdanig van aard, dat eventuele bijkomende kosten daar niet tegenop wegen ;-)

Posted

Bij het international sellers program van ebay betaal je de invoerrechten vooruit, iets duurder dan de 21% van onze douane, maar die €13 heb je dan niet, dus schelen doet het toch.

Posted

Nee, dat moet de verkoper doen. Wat je altijd kan doen is de verkoper vragen een bedrag onder de $22 te noteren, of onder de €45 maar dan als geschenk markeren. Houd er rekening mee dat als je iets koopt wat duurder is dan dat, en er staat $22 aangegeven op het declaratieformulier, dat dat dan ook het bedrag is waarvoor het verzekerd is.

• I like it 1
Posted

Plus dat de Nederlandse douane ook de verzendkosten meerekent in het totale bedrag waarover betaald moet worden.

Voorbeeld: waarde $80 , verzendkosten $21 , dan rekenen zo over €101 kosten (omrekenen hebben ze niet van gehoord)....komt neer op zo’n €33 betalen.

Dit was laatst in mijn geval.

Posted

ah wat zeuren we met onze luxe problemen, denk dat veel mensen scheerspullen als heel lage prioriteit stellen en eerder hopen dat ze levend de dag doorkomen, alles is relatief.

• I like it 1
Posted
ChrisVanMeer schreef 16 uur geleden:

Jawel hoor, je moet alleen een verzender hebben die douane-vriendelijk is. Maggard is er daar eentje van.
En soms is de RAD dusdanig van aard, dat eventuele bijkomende kosten daar niet tegenop wegen ;-)

Wat bedoel je hier precies mee? Maakt niet uit wat je bestelt, de aangegeven waarde is altijd 22 euro??

Posted

Als je daarom vraagt, zet hij een waarde erop van een lager bedrag. Zo ontloop je ( meestal ) extra kosten.

Steekproef kan natuurlijk gebeuren, dan moet de ontvanger aantonen wat het bedrag is... anders bepaalt de douane het voor je, dat kan hoog uitvallen.

Met de grote hoeveelheid pakjes uit China tegenwoordig ,komt een steekproef bijna niet meer voor.

Posted

Dan zal ik dat als standaard opmerking opnemen bij mijn bestellingen bij Maggards :-)

Bedankt voor de info

Posted
ceekee schreef 4 minuten geleden:

Dan zal ik dat als standaard opmerking opnemen bij mijn bestellingen bij Maggards :-)

Maggard doet dit uit zichzelf al ;) Heb ik nooit wat voor hoeven te doen...

• I like it 1
Posted
Maggard doet dit uit zichzelf al [emoji6] Heb ik nooit wat voor hoeven te doen...
Klopt. Da's altijd top geregeld daar. Overigens doen ze dat bij Maggard alleen als de afmeting van het pakketje enigszins acceptabel blijft. Ooit eens gehoord van Brad.
Posted

lijkt me logisch want anders is het niet meer geloofwaardig. Momenteel heb ik trouwens een heel lange wachttijd met pakjes die naar en van de US komen (bijna een maand voor beide richtingen, alle trackings zitten vast. o.O

Posted

de kerst en black friday en cybermonday echoën nog na. De NLpost is nog steeds bezig met de kerstkaarten.

Posted
Plus dat de Nederlandse douane ook de verzendkosten meerekent in het totale bedrag waarover betaald moet worden.

Voorbeeld: waarde $80 , verzendkosten $21 , dan rekenen zo over €101 kosten (omrekenen hebben ze niet van gehoord)....komt neer op zo’n €33 betalen.

Dit was laatst in mijn geval.
Ik heb daar laatst naar geïnformeerd, en het is wazig inderdaad. Volgens de belastingdienst worden de verzendkosten niet meegerekend bij het bepalen van de grenswaarde (€22) maar wordt de BTW wél berekend over het bedrag plus verzendkosten.

Daarnaast heb je inderdaad de inklaringskosten van het koeriersbedrijf. En die zijn fors, vergeleken met wat je meestal aan BTW betaalt.