HiFuMi Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Ik was in zepen ook al een draadje begonnen betreffende natuurlijke zepen maar een zeep was je van je gezicht , dus denk ik dat je daar niet zo snel last van zult hebben maar bij een balsem of AS is het denk ik nog belangrijker wat je op je gezicht smeert als je dagelijks schadelijke stoffen op de huid doet neem je ze wel op in je bloed ( dit draadje is niet bedoeld om een hetze over welles nietes te starten , ben gewoon voor mezelf een beetje aan het inventariseren ) zo heb ik bijvoorbeeld bij Aluin gevonden dat de meeste aluin die wij gebruiken de minst kwalijke aluminium verbinding is om op het lichaam te gebruiken maar kan geen kwaad denk ik om een beetje bewust te zijn van wat we gebruiken
Snuff Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 ook wel benieuwd, wellicht zien we straks een hoop spul op de markt verschijnen 1
efsk Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Was Harkos niet al eens bezig geweest met een inventarisatie van middelen die componenten uit de lijst van zoveel kwalijke stoffen bevatten? Misschien een mooi startpunt ...
HiFuMi Posted January 10, 2018 Author Posted January 10, 2018 efsk schreef 41 minuten geleden: Was Harkos niet al eens bezig geweest met een inventarisatie van middelen die componenten uit de lijst van zoveel kwalijke stoffen bevatten? Misschien een mooi startpunt ... ik dacht ook zoiets ja , inderdaad interessant
Rene_Z Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Ook is niet alles schadelijk, terwijl heel veel mensen op internet dat wel vinden.Zo ook bv aluminium in deo, aspartaam, bepaalde e nummers etc. Dus zo'n lijstje is meestal niet objectief en feitelijk. René
HiFuMi Posted January 10, 2018 Author Posted January 10, 2018 Rene_Z schreef 9 minuten geleden: Ook is niet alles schadelijk, terwijl heel veel mensen op internet dat wel vinden. Zo ook bv aluminium in deo, aspartaam, bepaalde e nummers etc. Dus zo'n lijstje is meestal niet objectief en feitelijk. René nee, weet dat het moeilijk is en vaak niet objectief toch probeer ik voor mezelf meestal natuurlijke en niet schadelijke producten te gebruiken , zonder daarin obsessief of moraliserend te zijn
Harkos Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 HiFuMi schreef 3 uur geleden: ik dacht ook zoiets ja , inderdaad interessant Zoek in Zepen / Cremes maar eens op samenstelling 1
Rene_Z Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 nee, weet dat het moeilijk is en vaak niet objectief toch probeer ik voor mezelf meestal natuurlijke en niet schadelijke producten te gebruiken , zonder daarin obsessief of moraliserend te zijnDat is altijd goed inderdaad. Zoveel mogelijk natuurlijke producten gebruiken. Hoewel aardolie en kwik dan weer niet goed voor je zijn bijvoorbeeld [emoji41]René 1
Nienke Posted February 8, 2018 Posted February 8, 2018 Ik probeer er altijd wel op te letten bij het zoeken naar "nieuwe" producten. Maar je hebt natuurlijk (hier komt ie): Natuurlijk en natuurlijk. Want iets wat in een lab door bacteriën uit gepoept word komt ook van de natuur. Maar of dat ik dat nou zo'n fijn idee vind........ Daarnaast zijn er ook dingen die niet schadelijk voor ons zijn, maar wel terecht komen in ons water. Denk aan die charmante mini plastic bolletjes in scrub producten. a fijn. Als ik wat tegen kom op een etiketje zal ik het ook melden 1
hanwer Posted April 15, 2018 Posted April 15, 2018 Tip, je kan kijken op codecheck.info, een Duitse website. Die geeft voor de meest gangbare aftershaves en balsems per product aan aan welke goede en slechte stoffen er in zitten.
Recommended Posts