Jump to content

Natuurlijke zepen

HiFuMi

Recommended Posts

ik ben tegenwoordig een beetje aan het kijken wat er allemaal in onze producten zit en wat er nu schadelijk is en wat niet :x

volgens mij zijn de producten van Meissner en L'Occitane behoorlijk puur en zonder schadelijke stoffen

zo kwam ik ook Soap7 tegen , iemand bekend daarmee ??

Haslinger is zo natuurlijk als mogelijk heb ik altijd begrepen. Sinds kort zijn ze ook veganistisch: de talg die in de zeep zat hebben ze vervangen door planten.

Op zich wel curieus natuurlijk, dat je zo van dieren houdt maar dan wel hun vreten opmaakt.

Maar goed, benieuwd ben ik wel naar de vernieuwde Haslinger. De oude formule bevalt me bijzonder voor wat betreft scheereigenschappen.

• I like it 1

@HiFuMi Natuurlijke zepen schuimen wel anders dan andere zepen, het is aardig oefenen met de hoeveelheid water etc zo hebben wij onder Olivos ook verschillende zepen alleen op olijfoliebasis. Het is zeker een mooie keuze als je 100% natuurlijk wilt gaan en je huid wilt reinigen en voeden,

@Yusuf 

Mijn ervaring was anders. De Meissner is ook een behoorlijk natuurlijke zeep , maar die scheert heerlijk. Niet goedkoop maar wel super.

Ik ben wel voorstander van natuurlijk , maar in een hobby als scheren moet het wel lekker blijven :-)

• I like it 1

Yusuf schreef 16 uur geleden:

@HiFuMi Natuurlijke zepen schuimen wel anders dan andere zepen, het is aardig oefenen met de hoeveelheid water etc zo hebben wij onder Olivos ook verschillende zepen alleen op olijfoliebasis. Het is zeker een mooie keuze als je 100% natuurlijk wilt gaan en je huid wilt reinigen en voeden,

Hebben jullie ook scheerzepen in het program??

Scheerzepen op basis van olijfolie daar ben ik heel huiverig voor eigenlijk nog nooit een zeep gehad die een mooi stabiel schuim gaf.

Eigenlijk  heeft elke zeep zijn eigen manier van opschuimen en waterbehoefte, zo zijn Amerikaanse zepen over het algemeen zeer dorstig terwijl anderen juist spaarzaam met water tot een mooi schuim geraken en dat geldt voor zowel gewone als natuurlijke zepen in mijn optiek.

Omdat over het algemeen natuurlijke zepen geen stearinezuur toepassen en vaak uit verzeepte oliën bestaan verkrijg je geen mooi staand schuim wat bij het opbrengen op het gezicht direct verdwijnt en dan ben ik het helemaal met @HiFuMi eens dat bij mijn hobby een vol vettig staand schuim tot een voorwaarde voor een heerlijke scheerbeurt hoort.

@Hanskoning In Nederland voeren we nu ruim 35 verschillende zepen met verschillende extra ingredienten zoals abrikoos, lavendel therebinthus olie etc. Met alleen een bepaalde werking, alle zepen zijn van origine een badzeep welke alleen olijfolie bevat geen andere olie/ vet, harders of kleurstoffen.  Zie hier hoe de zeep in 2 dagen op houtvuur word gekookt:  

Zo hebben we een speciale "Men care" zeep alleen dit product bevat wat sheaboter, gemarketeerd als bad en scheerzeep met een energieke warme geur zie: https://www.olivoszeep.nl/speciaal/men-care/

Leuke film en zie bij de zeep een rijk schuim staan maar betekend dat ook een staand schuim? ben er als zeep reiziger natuurlijkwel ontzettend benieuwd naar maar Mijdrecht dat is een heel eind uit de buurt voor het Utregse.

• I like it 1

@Hanskoning Ze schuimend inderdaad goed, daarom zeg ik altijd je kan je met elke zeep gewoon scheren. Zowel gezicht als het lichaam, erna weer inzepen helpt ook als aftershave. 

Sorry de site moet weer bijgewerkt worden..... in Utrecht heeft Droom van Utrecht aan de Schoutenstraat 6 zowizo de Ottoman en melkzepen op voorraad.

@HiFuMi Scheren gaat prima, ik zelf gebruik vaak de Ottoman, voor het douchen maar ook om even op te schuimen en aan te brengen. Kan ook zonder kwast even opschuimen op de baard of wangen. De schuim is snel weg alleen er blijft wel een laag zeep op de huid waar je je mee kunt wassen, ik zelf maak men wangen dan even nat met mijn handen en dan kan het mes er tegen aan. Door die zeep laag glijd het mes wel lekker als zie je geen schuim. Waar woon je in de buurt mischien dat er een verkooppunt is waar je een sample kunt ophalen. 

Ik heb de admin een bericht gedaan als ik groenlicht krijg zou ik ook hier een aanbod kunnen doen voor tester of evt via een (web)winkel

[mention=867]HiFuMi[/mention] Scheren gaat prima, ik zelf gebruik vaak de Ottoman, voor het douchen maar ook om even op te schuimen en aan te brengen. Kan ook zonder kwast even opschuimen op de baard of wangen. De schuim is snel weg alleen er blijft wel een laag zeep op de huid waar je je mee kunt wassen, ik zelf maak men wangen dan even nat met mijn handen en dan kan het mes er tegen aan. Door die zeep laag glijd het mes wel lekker als zie je geen schuim. Waar woon je in de buurt mischien dat er een verkooppunt is waar je een sample kunt ophalen. 

Ik heb de admin een bericht gedaan als ik groenlicht krijg zou ik ook hier een aanbod kunnen doen voor tester of evt via een (web)winkel

Ik woon in West Brabant. Zou wel leuk zijn om eens te testen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk