Timbo35 Posted January 9, 2018 Posted January 9, 2018 Nou, de winterdepressie heeft hard toegeslagen hier. De lust voor het scheren is helemaal verdwenen, zo erg heb ik het nog niet gehad. De afgelopen maand is het ook alleen maar grijs weer geweest en geen zon. Zal de lust ooit nog terugkomen??
roland Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Veel whisky drinken... Vitamine D is nodig voor de opbouw van botten en tanden en voor de weerstand. Ik zou zeggen een paar dagen naar de zon!!
efsk Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Ga effe naar de Maas, bij Meers of een andere plek waar die mooi uit de oevers kan treden, en geniet van de schoonheid der verzopen uiterwaarden. Dat soort dingen vind ik altijd wel voedend. Overigens volledig eens met je onderschrift.
ChrisVanMeer Posted January 10, 2018 Posted January 10, 2018 Toen ik nog in Rotterdam werkte reed ik dan naar de Schaardijk en ging ik zo'n beetje onder de Van Brienenoordbrug zitten en gewoon lekker staren. Het geluid van de boten die langs komen, het geluid van de A16 op de achtergrond, lampjes, sky-line...besefte ik me altijd dat ik het zo slecht nog niet had...omdat ik niet daadwerkelijk onder die brug hoefde te slapen
Timbo35 Posted January 10, 2018 Author Posted January 10, 2018 Rene_Z schreef 5 uur geleden: Vitamine D slikken. Helpt echt. René dank voor het advies, ik slik dat dus standaard al, maar het lijkt of deze depressie nogal zwaar is. kalerolf schreef 2 uur geleden: Koop een licht lamp... helpt echt merk ik bij mijn partner.. Als de zin enkel weg is voor het scheren zou ik me nog niet direct zorgen maken, de bezorgdheid pas opschalen als de zin in andere dingen verdwijnt. Sterkte dat is dus zeek zeker aan de hand, ik weet dat het nu erg is, omdat de zin van scheren er altijd als hobby is, het is echt iets waaraan ik plezier beleef.
Timbo35 Posted January 11, 2018 Author Posted January 11, 2018 Vandaag heb ik mijn iig geschoren, dat was best een veld om neer te maaien, maar met een Gillette Indian black ging dat prima 2
Timbo35 Posted January 11, 2018 Author Posted January 11, 2018 ChrisVanMeer schreef 5 uur geleden: En hoe voelde dat? voelde een stuk beter, zeker als er een vers mesje over je huid glijd. 1
Bert0324 Posted January 12, 2018 Posted January 12, 2018 Hoe diep dit gaat is niet uit een post op te maken. Evenmin is een goede respons re geven. Wel zijn er een paar dingen die altijd verstandig zijn: routines proberen te blijven volgen (ja, ook zoals scheren b.v.), zorgen voor lichamelijke inspanning (goed onderzocht voor hardlopen maar mag best wat anders zijn, ook al heb je er totaal geen zin in), en "social support". Mensen in je omgeving moet je ook de vrijheid geven ("uitnodigen") het tegen je te zeggen als ze vinden dat het tijd wordt professionele hulp te zoeken. 1
BuckyOH Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Lichtlamp is daarentegen ook nog wetenschappelijk bewezen Net als meer beweging, en nog veel meer
Bert0324 Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 BuckyOH schreef 10 uur geleden: Lichtlamp is daarentegen ook nog wetenschappelijk bewezen Net als meer beweging, en nog veel meer Ik aarzel wat hier op te antwoorden, omdat ik bang ben dat Timbo35 er niet zoveel aan heeft. Verder is het niet bedoeld als aanval naar BuckyOH! Maar goed: Voor zover ik weet is de effectiviteit van de lichtlamp alleen aangetoond in een klinische setting, m.a.w. na opname. Vervolgens spelen er nog een aantal dingen een rol: de juiste hoeveelheid licht, de juiste blootstellingsduur, eventuele interacties met medicatie, een onbekend risico op oogschade (op de lange termijn). Ik noem dit niet omdat ik tegen lichttherapie ben (het tegendeel is het geval), maar mijn punt is het volgende: - ten eerste moet er een diagnose worden gesteld. En met alle respect voor Timbo35 merk ik op dat zelfdiagnostiek hiertoe niet volstaat. - indien inderdaad sprake is van een winterdepressie zijn er meerdere behandelingsmogelijkheden, met ieder eigen voor- en nadelen. Zonder goede kennis van die mogelijkheden en iemands persoonlijke achtergrond is een verantwoord specifiek advies niet mogelijk. 1
BuckyOH Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 mee eens , sterkte gewenst aan Timbo en als het te erg wordt is een bezoek aan de huisarts met mogelijkheid tot een verwijzing niet geheel onverstandig 1
Timbo35 Posted February 12, 2018 Author Posted February 12, 2018 het gaat met ups and downs, het weer is iig beter, dan de grijze dec maand 3
Recommended Posts