BuckyOH Posted January 8, 2018 Posted January 8, 2018 Goedendag, Na heel wat jaren met tondeuse scheren vanwege scheer uitslag, toch maar eens gaan kijken naar scheren met een open scheermes. Ik heb een scheermes gekocht van marktplaats dat gerestaureerd moet worden. Hoe kan ik het mes het beste ontsmetten? Ik heb ervaring met het slijpen van japanse keuken messen. Ik heb daarvoor de volgende stenen: Atoma 140 Naniwa 220 Naniwa 1000/3000 Naniwa 5000 Een eigen gemaakte strop met een grove kant van tuigleer en de fijne kant van tuigleer met grof en fijne strop pasta Moet ik nog een 8000 steen aanschaffen of doet mijn strop dat al? Ik had gedacht om het mes eerst te schuren met schuur papier. Ik heb al in huis normaal schuurpapier 120 280 400 staalwol schuur pads (lijkt op schuurspons) Heb ik nat schuurpapier nodig of nog iets anders? Ik ga het mes niet los halen. Hoe kan ik het hout het beste weer restaureren?
gyedema Posted January 9, 2018 Posted January 9, 2018 Welkom op dit forum! Succes met je restauratie, en stel je even voor in het desbetreffende forum!
Snuff Posted January 9, 2018 Posted January 9, 2018 Welkom, ondanks je ervaring met andere messen zou ik voor het aanleren van het scheren beginnen met een perfect geslepen mes zodat je op zijn minst een referentie hebt. En ja je zult er met de 5000 niet komen, 8000 en nog een finisher 10 of 12 K naniwa bijvoorbeeld.
Recommended Posts