caliban Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Zoals belooft. De Swing welke ik van Kalerolf heb overgenomen... Krabber ziet er top uit... gebruikt maar geen schade of iets.......helemaal blij mee.
Frog Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 Dan zet ik mijn vandaag opgehaalde Swing hier ook maar in het draadje.
efsk Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Geweldig hoe het Roestvrij is, maar gelijktijdig Guarantee (of tie? dat zie ik net niet). Ontzettend mooie kop trouwens, ik zoek er niet speciaal naar maar zou ik er zo eentje hebben zou deze de collectie niet verlaten.
talibeard Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Mooie foto's Erwin. Maar het roept ook vragen op vooral aangezien er over Swing nou niet heel erg veel te vinden is. Oorspronkelijk een Zweeds merk maar de krabber met bakelieten greep linksboven is 'British Made' en de onderste foto heeft schijnbaar een Nederlandse tekst ('roestvrij') en dat doet noch Zweeds nog Brits aan maar doet vermoeden dat-ie hier gemaakt is. Ook de verschillen in open kam tussen de Britse en 'Nederlandse' zijn nogal fors. Kun jij daar enig licht op werpen? Licentie, merknaam verkocht of gewoon verschillende merken met toevallig dezelfde naam?
efsk Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Ik heet geen Merwtje maar ga toch antwoorden Swing is een Zeeds merk wat veel voor de Nederlandse markt produceerde. Waarom dat is weet ik niet. Wellicht had de fabriekseigenaar Nederlandse wortels ofzo. In Robert Waits' Safety Razor Compendium staan er meerdere afgebeeld, met op de verpakking teksten als "Swing Zweden" en daar dan direct onder "roestvrij apparaat massief messing metaal", of op een ander "Week-End Razor Set - AB Svensk Rakklinga Sandviken (Sweden) - Swing Blades Are The Best" Van het doosje linksboven weten we alleen, want het staat erin, dat het DOOSJE British made is, wat goed mogelijk is gezien "Birkowitz & Sons - with compliments". Dat zegt echter niets over de inhoud.
talibeard Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Scherp Richard! Dat Swing veel voor onze markt maakte wist ik niet maar het verklaart wel waarom je ze hier met enige regelmaat ziet.
merwtje Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Geweldig hoe het Roestvrij is, maar gelijktijdig Guarantee (of tie? dat zie ik net niet). Ontzettend mooie kop trouwens, ik zoek er niet speciaal naar maar zou ik er zo eentje hebben zou deze de collectie niet verlaten. GARANTEED Mooie foto's Erwin. Maar het roept ook vragen op vooral aangezien er over Swing nou niet heel erg veel te vinden is. Oorspronkelijk een Zweeds merk maar de krabber met bakelieten greep linksboven is 'British Made' en de onderste foto heeft schijnbaar een Nederlandse tekst ('roestvrij') en dat doet noch Zweeds nog Brits aan maar doet vermoeden dat-ie hier gemaakt is. Ook de verschillen in open kam tussen de Britse en 'Nederlandse' zijn nogal fors. Kun jij daar enig licht op werpen? Licentie, merknaam verkocht of gewoon verschillende merken met toevallig dezelfde naam? Dank, dat 'British Made' viel me inderdaad ook op toen ik de foto's weer zag. Ik denk wel dat het een en hetzelfde merk is met wel uiteenlopende modellen.
Recommended Posts