Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wie kan mij hier iets meer over vertellen of de juiste richting in sturen?

Deze Swing zat in een scheerdoos die ik kreeg van mijn moeder

blijkbaar van de nieuwe vriend van mijn oma geweest dus ik heb totaal geen

achtergrond verhaal hier bij.

fvmd.jpg

mbhr.jpg

60u7.jpg

8hgw.jpg

Posted

Wat ik kon vinden:

Brand name

Swing

Type

Gillette type

Country of origin

Sweden

Manufacturing date

1935

Blade

Double edge

Manufacturer

Aktiebolaget Svensk Rakklinga Sandviken

Patent information

TM first used 1923. TM filed 1 Dec 1925. Swedish patent No. 82319 8 Jan 1935 filed 2 Sep 1933. Aktiebolaget Svensk Rakklinga, Sandviken

Posted

Tanx's Snuff,

Nu toch een beetje achtergrond info

binnenkort maar eens uitproberen of het lekker scheert

• 1 year later...
Posted

De Swing op de foto is de gesloten kam in reisuitvoering; het greepje bestaat ook uit twee delen. Er zijn nog diverse andere greepjes gemaakt waaronder ook een bakelieten. Er zijn ook open kam krabbers maar daar heb ik me nog nooit mee geschoren. De gesloten kam Swings zijn relatief agressief en vooral ATG is het even opletten de eerste paar keer. Eenmaal de smaak te pakken zijn het, voor mij toch, fijne krabbers.

Posted
De gesloten kam Swings zijn relatief agressief en vooral ATG is het even opletten de eerste paar keer. Eenmaal de smaak te pakken zijn het, voor mij toch, fijne krabbers.

Bedankt voor de waarschuwing.

Gebuik nu een EJ DEL8914bl, en merk dat ik te vaak onder mijn kin/nek moet doen wat irrtatie opleverd. Dus ben al voorzichtig aan het kijken voor een ander mes. Misschien geeft deze een beter resultaat.

Swing.jpg

Er bestaat niet een modellen lijst van deze Swing krabbers?

Posted

Als een 89 scheerkop al irritaties veroorzaakt, dan zou ik me meer verdiepen in de scheertechniek. ;) (dit is een van de mildste)

Posted
Als een 89 scheerkop al irritaties veroorzaakt, dan zou ik me meer verdiepen in de scheertechniek. ;) (dit is een van de mildste)

Je hebt gelijk de 89 is een van de mildste. En techniek zou zomaar het probleem kunnen zijn..

Maar heb de Swing niet van Kalerolf overgenomen om de EJ te vervangen, dus aan de techniek met de EJ wordt nog steeds gewerkt.

Posted

Ik kan geen modellenlijst vinden, alleen maar twee verschillende koppen (open kam en safety bar) met een behoorlijke variatie aan greepjes.

Behalve een eventueel gebrek aan techniek kunnen er nog wat oorzaken zijn zoals een matig presterende scheerzeep (zoals ik recentelijk ondervonden heb met Crabtree & Evelyn) of een mesje dat voor jou niet prettig combineert met de EJ. Zo kan ik zelf in de geometrisch identieke Mühle me niet lekker scheren met de meeste mesjes van Lord; aangezien die mijn lievelingsmesjes maakt komt de Mühle hier zelden meer uit de kast...

Posted

Daarom, post je scheerbeurt eens in de S.O.T.D. ?

Posted

Mooie krabber Marcel. :)

Posted

Hij heeft bij een vorige eigenaar blijkbaar op een wat vochtige plek gestaan maar verder is hij in uitstekende staat. En hij scheert ook prima, al is het al lang geleden dat ik hem gebruikt heb. Binnenkort maar weer eens een paar keer mee scheren.

Posted
Mijn Swing, 2 delig en opvallend zwaar:

OEEHHHH mooi compleet zo met het doosje.

Jammer genoeg heb ik geen doosje erbij.....

Toch wel heel ander model als ik krijg... Zal later wat foto's toevoegen als de Swing binnen is....

Posted

Mijn eerste Swing. Deze heb ik hier op de marktplaats verkocht maar weet niet meer aan wie. Een leuk driedelig ding:

DSC00135.JPG

DSC00136.JPG

DSC00137.JPG

DSC00138.JPG

Tweede Swing. Bakelieten greep, bakelieten doosje. Ook driedelig:

DSC01808.JPG

DSC01809.JPG

DSC01810.JPG

DSC01812.JPG

DSC01813.JPG

DSC01815.JPG

DSC01816.JPG

DSC01817.JPG

DSC01818.JPG

DSC01819.JPG

Posted

Ik ben ook altijd verbaasd dat er nooit iemand zn eigen messen of krabbers plaatst onder door mij gestartte topics. Ben ik dan de enige met dit merk, vraag ik me iedere keer af.

Posted
Mooi Richard! Zo bouwen we ineens een archief op van Swing modellen :)

Idd, Mijn foto's komen als die er is vandaag........

Ik ben ook altijd verbaasd dat er nooit iemand zn eigen messen of krabbers plaatst onder door mij gestartte topics. Ben ik dan de enige met dit merk, vraag ik me iedere keer af.

Blijkbaar niet......als ik lees dat ze veel in Frankrijk en de Benelux zijn verkocht zou je verwachten dat er meer te vinden moeten zijn.

Posted

Eerlijk gezegd zit daar voor mij, hoewel ik wel eens gereageerd heb denk ik zo, een schaamteloos stukje eigenbelang bij. Zo heel veel vind je ze niet en ik het laatste waar ik belang bij heb is het creëren van een Swing-hype alhier...... :twisted:

Maar nu ik redelijk voorzien ben wil ik wel meeroepen hoor; die Swings zijn niet alleen van hoge kwaliteit qua afwerking maar eenmaal getemd ook nog eens bijzonder lekkere krabbers! :mrgreen:

Posted

Ik heb het niet alleen over de Swing. De enige krabbers onder het scheve topic zijn van mij. Is er niemand anders met een leuke slant dan? En bij de open messen geef ik toe dat een ONGO of een Gurosan niet snel te vinden zal zijn, maar daar toon ik toch ook wat courantere zaken, die dan allemaal in hun eentje blijven. Ik heb wel eens gevraagd, toon je eigen exemplaren. Bij de Flic was dat meen ik. Joost heeft de zijne er toen onder gehangen.

Het enig jammere nu is dat ik effe geen zin heb om een belevingservaring neer te pennen bij mijn getoonde Swings. Dat vind ik eigenlijk een integraal onderdeel.

Enfin. Hoort hier niet thuis, die discussie.

Posted (edited)
Ben het met Talibeard eens.

Ik heb me er 2 x mee geschoren en vond het een prettig mes om mee te scheren.

Niet al te agressief vind ik persoonlijk.

En dat is de krabber wat je mij hebt gestuurd? Nou ik wordt alleen maar nieuwsgieriger.....

Is het al 5 uur, wil naar huis. ;)

Edited by Guest
Posted
Ben het met Talibeard eens.

Ik heb me er 2 x mee geschoren en vond het een prettig mes om mee te scheren.

Niet al te agressief vind ik persoonlijk.

En dat is het mes wat je mij hebt gestuurd? Nou ik wordt alleen maar nieuwsgieriger.....

Is het al 5 uur, wil naar huis. ;)

Heren: het is geen mes, het is een krabber.