Jump to content

Recommended Posts

Posted

RazoRock 400,

TOBS Cedarwood,

Timeless OC,

PolSilver Super Iridium (2),

Dickinson's Witch Hazel,

Nivea Sensitive Aftershave balsem.

Heerlijk glad!

Fijne dag!

Posted
Scheermes Phoenix Alpha Ecliptic Slant Razor
Mesje Kai stainless steel
Aantal keren gebruikt 2
Scheerkwast Maseto extra Dense tweeband das  
Scheerzeep Barrister & Mann Artisan Shaving soap Glissant Promises
After shave  Arran Aromatics Driftwood ASB
Opmerking IJsbaan glad

De maker van de zeep refereert aan dit gedicht. Sneeuw zonder menthol:5a24cf1edeaa4_EmojiSmiley-04: 

"Whose woods these are I think I know.
His house is in the village, though; 
He will not see me stopping here
To watch his woods fill up with snow.

My little horse must think it queer
To stop without a farmhouse near
Between the woods and frozen lake
The darkest evening of the year.

He gives his harness bells a shake
To ask if there is some mistake.
The only other sound's the sweep
Of easy wind and downy flake.

The woods are lovely, dark and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep."

- Stopping by the Woods on a Snowy Evening, Robert Frost

• I like it 2
Posted

Een J. A. Henckels 11v, een 13/16 nearwedge scheertest voor een medeforumlid, heerlijk mes.

c038f6624e2cb18eec36169e0b74a50f.jpg

Fijne week

Posted
Nog steeds / weer tevreden over de SV kwast [mention=147]Tony[/mention] ?

Geweldige kwast, komt elke andere dag aan de beurt. Er staan nu helaas ook verschillende kwasten in de kast die niet meer aan de bak komen.
Posted

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis,
Proraso Groen,
Gem Damaskeene,
Gem Personna Pfte 2e x,
Kremlon IJs eau de cologne,
The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel.

Kwast en zeep:
Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis en Proraso Groen:
Mooi fris schuim weer op deze zonnige ochtend. Met de Maseto heb ik zo een mooie kom schuim van de Proraso. Deze nieuwe kwast, die ik kreeg als vervanging van een harende kwast, haart stukken minder en lijkt geen kuren te vertonen. Mooi war schuim met hoog koel vermogen mee geklopt. De huid met wat preshave voor gekoeld.
Mesje en krabber:
De Gem Personna Pfte voor de 2e x gebruikt.
Gem Personna is voor mij een zeer goed bruikbaar mesje, waar ik veel beurten uit kan halen. Deze was enige tijd terug al een keer gebruikt, dus nu de 2e. No-nonsense, scheren 3 rondes glad, zelfs op de strot. Dat lag niet alleen aan het mesje, want de Gem Damaskeene is denk ik het best scherende krabbertje in zijn soort. De geometrie van de kop is zo goed, dat elke haal er mee, scheren in optima-forma is. Wat ben ik weer lekker glad.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Kremlon erop voor extra koeling, Shave Doctor voor de regeneratie en nu genieten van de dag.

Posted

Blackland blackbird cc
Polsilver super iridium
Yagi 28 mm syntheet
Vulfix - persian musk

Uit nood een Polsilver maar dat was zekers geen tegenvaller. De blackbird kan prima overweg met dit mesje, heerlijk geschoren en klaar voor de avond.

287b999858bc5ae5c4043af4c9a01772.jpg

Posted

ATT S1

Astra Superior Platinum

Jan Zoethout custom syntheet

Proraso groen

Nivea Balm

Een beetje vlugge scheerbeurt, met een beetje schade.

Verder is die S1 een verrekte fijne slant die ik vaker kan gebruiken zonder dat het rauw wordt, lukte mij niet met de 39C of de Maggar Slant.

Weer een zalig gladde kop.

DFS.

IMG_20180108_180103.jpg

• I like it 1
Posted
ATT S1
Astra Superior Platinum
Proraso groen
Nivea Balm

Verder is die S1 een verrekte fijne slant die ik vaker kan gebruiken zonder dat het rauw wordt, lukte mij niet met de 39C of de Maggar Slant.

DFS.

IMG_20180108_180103.thumb.jpg.00f4379937f4e90c4d4041ac978713fc.jpg
Had je niet beter een S1, dan een R1 op kunnen scharrelen?
Posted
Harkos schreef Zojuist:
Loei schreef 55 minuten geleden:
ATT S1
Astra Superior Platinum
Proraso groen
Nivea Balm

DFS.

IMG_20180108_180103.thumb.jpg.00f4379937f4e90c4d4041ac978713fc.jpg

Meer tonen  

Had je niet beter een S1, dan een R1 op kunnen scharrelen?

Hmm misschien, maar met de nodige focus is het hoofd ook prima met de R1 te doen.

Beide krabbers scheren wel ongeëvenaard glad voor mij, misschien komt de S1 nog wel in de collectie, heb dan toch enkel de kop nodig... :roll:

Posted
Hmm misschien, maar met de nodige focus is het hoofd ook prima met de R1 te doen.
Beide krabbers scheren wel ongeëvenaard glad voor mij, misschien komt de S1 nog wel in de collectie, heb dan toch enkel de kop nodig... :roll:
Dat had je nu niet moeten zeggen....... [emoji6]
Posted

Druivenpitolie,
RazoRock 400,
Speick Scheerzeep,
Lutz,
Rapira Platinum Lux (1),
Kruidvat aluin,
Kokosolie.

Hm, de eerste keer met de Lutz is niet onverdeeld enthousiast...
Super hoe je haren geëlimineerd hoort worden, maar de wat moeilijker plekjes van mijn baard kreeg ik niet glad genoeg...
Ik probeer 'm morgen misschien eens op een zwaardere greep.
Het is met een scheerbeurt nog vroeg om te concluderen, maar het zal voor mij niet snel een eerste keus zijn.

Posted

@Tjebbe heb jij je - in tegenstelling tot mijzelf - wel gerealiseerd dat de Lutz twee verschillende kanten heeft?
Ik heb de (stomme) gewoonte om een dubbelzijdige krabber eigenlijk te gebruiken als een enkelzijdige...dus ik draai hem meestal niet tijdens beurten.

Daardoor had ik bij de Lutz ook alleen maar de milde kant ervaren.

Posted

Ja, dat heb gezien.
Ik heb de eerste scheergang met de aggresievere kant gedaan en dan twee met de mildere.

• I like it 1
Posted
Scheermes Filarmonica #14 (2e gen.)
Mesje Open mes
Aantal keren gebruikt 1
Scheerkwast Maseto extra Dense tweeband das  
Scheerzeep Barrister & Mann Artisan Shaving soap Glissant Promises
After shave  Arran Aromatics Driftwood ASB

Gisteren geslepen en typ in een juichstemming. Zacht, scherp en in twee ronden BBG. Dit mes is een enorme aanwinst. Na mijn eerste huiver blijk in deze grote messen toch aangenaam te vinden.

Een mooie dag!

IMG_0184.jpg

Posted

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,
Proraso Groen,
Ever-Ready 1924 Shovelhead,
Gem Personna Pfte 3e x,
Proraso AS,
Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:
J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Proraso Groen:
Opnieuw een mooi Proraso schuim geklopt. Dit keer met een badger van Viginia Sheng. Mooi schuim, goed kwastje. Lekker vet verkoelend sopje.
Mesje en krabber:
De Gem Personna Pfte voor de 3e x gebruikt.
Opnieuw demonstreerde de Gem Personna zijn prima scheerkwaliteit. Die mesjes hebben een hoge standtijd, waarbij de kwaliteit vrij constant blijft. Deze keer de Shovelhead van Ever-Ready gepakt. Dit uit 1924 stammende krabbertje is wat agressiever, dan de Damaskeene van gisteren, maar het resultaat is zeker even goed. Met de Shovelhead heb ik wat meer speling in de stand van het mesje, maar daarmee ook eerder de kans net te veel diepgang te vinden, dat dan even voelbaar is een poosje na het scheren als lichte irritatie. Echter ik ben dan ook spekglad geschoren.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Proraso AS erop, Hema ASB, laat de dag maar komen.

Posted

Hoshi Tombo 8000 quarter hollow 13/16"

Kanayama Cordovan #80000

Saponificio Varesino High Mountain White Badger Olive Wood 26mm

Saponificio Varesino scheerkom in Olijfhout

Saponificio Varesino Mirto di Sardegna Beta 4.3 zeep

Saponificio Varesino Mirto di Sardegna After Shave

1.jpg

• I like it 3
Posted

Above The Tie S1

Gillette Rubie 2*

Wimmie Bowl

Razorock Plissoft

Marke Golddachs Sandle wood

Madre Witch Hazel

Gillette Cool Wave

http://rYUcxGe.jpg

Heerlijke comfortabele scheerbeurt.

Klaar voor een cappuccino met .....

http://bv8Jblu.jpg

Fijne dag allemaal.

Posted
Snuff schreef 57 minuten geleden:

Hoshi Tombo 8000 quarter hollow 13/16"

Saponificio Varesino scheerkom in Olijfhout

1.jpg

Wat een schitterende scheerkom, Ron!

Is  zo'n Hoshi Tombo 8000  westerse of  kamasori stijl geslepen? Ik zou ook nog wel eens een mes (westers geslepen) met soort gelijke "monkey-tail" willen...:x   

Posted
roland schreef 1 uur geleden:

Wat een schitterende scheerkom, Ron!

Is  zo'n Hoshi Tombo 8000  westerse of  kamasori stijl geslepen? Ik zou ook nog wel eens een mes (westers geslepen) met soort gelijke "monkey-tail" willen...:x   

Werkt bijna gelijk aan de andere Varesino scheerkom met dat inlegstukje, aan de binnenkant zijn door een bepaald soort materiaal te gebruiken tijdens het zandstralen diepe groeven ontstaan, olijfhout kan heel goed tegen water en er is ook nog een beschermende laag op aangebracht. Ik vond hem wel mooi passen bij de olijfhouten borstel.

De 8000 is westers. (zo uit het hoofd dacht ik dat alleen de 6500 kamisori geslepen is, al de andere modellen zijn westers geslepen). Ik ben nog voor iemand op zoek naar eentje, mocht ik er twee vinden dan wil ik je best wel een seintje geven. Let wel NOS toestanden ga je duidelijk voelen in je brieventas :lol:. Gebruikte in goede staat kosten wat minder. 

Posted
Snuff schreef 29 minuten geleden:

De 8000 is westers. (zo uit het hoofd dacht ik dat alleen de 6500 kamisori geslepen is, al de andere modellen zijn westers geslepen). Ik ben nog voor iemand op zoek naar eentje, mocht ik er twee vinden dan wil ik je best wel een seintje geven. Let wel NOS toestanden ga je duidelijk voelen in je brieventas :lol:. Gebruikte in goede staat kosten wat minder. 

Als je dat zou willen doen, graag! NOS is voor mij geen vereiste...

Posted

C. V. Heljestrand mk32 shavetest na slijpen voor een medeforumlid. Prima scheerbeurt.

12adcbb826f213538f48f4f672e8e00a.jpg

Posted

Parker Variant
Polsilver Super Iridium (3)
Semogue 1800 varken
TOBS Mr Taylor
Pinaud Musk ASL
Glad..!