Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb van hanskoning een paar ? mesjes gehad om te proberen.

Rapira Platinum Lux 

Rapira Swedish Steel 

Rockwell Swedish Steel 

Voskhod 

Lord Platinum Class 

Lord Classic. 

Gillette Super Platinum de zogenaamde Indian Blacks 

Gillette Permasharp 

Gillette Rubie Platinum plus 

Gillette Sharp Edge 

Polsilver Super Iridium 

Astra Super Stainless (Blauw) 

Souplex 

Feather 

Kai 

Personna Bleu Lab USA 

Racer

Waarvoor nogmaals dank! Echt super.

Nu ga ik deze mesjes uiteraard allemaal gebruiken en zal mijn ervaringen hier delen.

Momenteel heb ik nog maar 1 krabbertje, maar er zijn er nog 3 onderweg. 

Muhle vivio momenteel in mijn bezit

Gillette super speed flaretip 1965 onderweg 

Mingshi 2000 Merkur clonen onderweg

Baili BD521L onderweg.

Ik ben begonnen met de Voskhod en dit zal mijn referentie zijn. De Muhle vivio zal als referentie krabber gebruikt worden. Als ik wissel zal dat uiteraard vermelden. Met zeep of creme ga ik geen rekening houden, en gebruik waar ik op dat moment zin in heb.

Ik wil 3 keer met ieder mesje scheren en zal mijn ervaring dan hier delen. Ik ben benieuwd!

Gereed

Posted

Vandaag de 3e keer met de Voskhod.  Vandaag vond ik hem wat trekkerig. Wel is het wederom, 3e keer, een irritatie loze scheerbeurt. De mesjes voelen zacht aan.

Ik scheer in 3 gangen, WTG, XTG, en ATG en een 4e gang in mijn hals om de oneffenheden weg te werken. In mijn hals groeit de baard diverse kanten op.

Al met al een fijn mesje wat wat mij betreft wat scherper mag. Kan uiteraard ook aan het scheerkopje van de Muhle Vivio liggen.

Morgen gaat de Personna usa erin. Ben benieuwd!

Posted

En ook dat is een hele rits om uit te proberen. Ook ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Ben zelf net begonnen aan een uitprobeer ronde mesjes, maar zoals jij doet kun je waarschijnlijk beter een direct verschil bemerken.

Zelf gebruik ik een mesje ‘totdat’ en wissel daarna.

Succes!

• I like it 1
Posted

Vandaag de 3e keer geschoren met de Personna.  De eerste dag, op zijn Rotterdams gezegd, mijn smoel opengehaald. Veel te hard geduwd. Wat door een Derby, Shark en Voskhod blijkbaar nog vergeven wordt, wordt door de Personna genadeloos afgestraft. Mijn techniek liet, laat, duidelijk nog te wensen over. De 2e dag niet, of nauwelijks, geduwd, en het resultaat was een dfs. Het mesje glijdt moeiteloos door de baardharen heen. De 3e dag ook weer een dfs, met wel wat brand in de hals. Dit op de plekken waar het niet glad lijkt te worden. Morgen laat ik het daar voor wat het is na 3 passes,  want je ziet er verder niets van. Ik ben er overigens niet echt uit welke van de, tot nu toe 2, het fijnste vind. Ik neig nu nog naar de Voskhod, maar dat zal ongetwijfeld door mijn matige techniek komen. Voor morgen zit er een Gillette 7 o'clock permasharp in. Ik ben benieuwd.

Posted
Rene_Z schreef 29 minuten geleden:

De eerste dag, op zijn Rotterdams gezegd, mijn smoel opengehaald. Veel te hard geduwd

Gedeelde smart is halve smart: gebeurt mij ook nog wel eens. Echt; we weten beter, maar toch....als er een stukje niet helemaal glad is, iets harder drukken, of nog een keer eroverheen, en nog een keer en nóg een keer....aaaargghhh! Toch weer erin getrapt... Maar langzaam maar zeker gaat het (bij mij althans) beter en leer je genoegen nemen met een iets minder glad resultaat. Morgen weer een dag, denk ik dan. Maar het gaat inderdaad met vallen en opstaan soms. Maar komt goed hoor.

Je hebt je onderschrift zeker geschreven na de aftershave na deze scheerbeurt? :-P

• I like it 1
Posted

Vandaag voor de 3e keer met de Gillette Permasharp  geschoren. Fijn mesje. Voor mijn gevoel lekker scherp, maar iets minder comfortabel dan de Personna. Leek wat meer te blijven hangen. Kan toeval zijn natuurlijk. De gebieden rond de mondhoeken zijn gevoelig en naast de adamsappel krijg ik bijna niet glad. Na 5 keer wel maar dan is het niet echt comfortabel meer. Is bij alle mesjes tot nu toe. Morgen is de Rapira Swedish Steel aan de beurt. 

Posted

Ik zie dat je de vergelijkende test hebt opgepakt René, morgen de Rapira Swedish dan heb je de middelmaat te pakken  terwijl voor mij de Voskhod en Personna Bleu Lab tot de top behoren.

Misschien helpt deze tip voor de adamsappel. De huid met duim en wijsvinger aan de onderkant ervan breed trekken en een slikkende beweging maken en deze even vasthouden tijdens het scheren. En voor de mondhoeken je mond open doen en een O maken.

Posted

Rond mijn mondhoeken is de huid blijkbaar er zacht. Ik moet echt voorzichtig doen anders heb ik een huiler (weeper in het echt Nederlands volgens mij) Ik heb daar deze technieken al geprobeerd. Ik denk dat ik heeel voorzichtig zal moeten zijn. Het is overigens alleen een probleem atg.

Posted
Rond mijn mondhoeken is de huid blijkbaar er zacht. Ik moet echt voorzichtig doen anders heb ik een huiler (weeper in het echt Nederlands volgens mij) Ik heb daar deze technieken al geprobeerd. Ik denk dat ik heeel voorzichtig zal moeten zijn. Het is overigens alleen een probleem atg.

Ik herken het probleem Rene, vooral in combinatie met een stugge baard.
In den beginne zorgde dit voor veel schade, nu een aantal jaren verder eigenlijk nooit meer.
Geen druk plus goede zeep en een scherp mesje is voor mij de oplossing.
  • I like it 1
Posted

Zo de Rapira Swedisch Steel kan er uit. Ik vind het een prettig mesje om mee te scheren. Scheert lekker comfortabel. In mijn optiek ook lekker scherp, en zeker niet hakerig. 1 keer een paar bloedpuntjes maar die zag ik alleen. Persoonlijk merk ik niet heel veel verschil met de vorige mesjes, hoewel het lastiger wordt om het voor je te halen hoe die waren. Voorlopig gaan wat mij betreft de Personna en de Voskhod, die vond ik toch net wat vlotter en soepeler, aan de leiding. Morgen de Gillette Rubie proberen. Spannond [emoji16]

René

Posted

Hahaha néé hoor René is helemaal niet spannend de Gillette Rubie is absolute top namelijk:)

Het leuke is om als je een paar jaar verder bent en je scheertechniek heeft zich helemaal uitgekristalliseerd om dan dit nog eens te herhalen soms kom je dan tot geheel andere conclusies. Doordat je techniek zich geoptimaliseerd heeft schenk je hier gen aandacht meer aan en ga je juist meer het verschil in de kwaliteit van de mesjes opmerkzaam worden.

Zo is het met mij ook gegaan en wel eerst op het gebied van krabbers de Fatip en R41 om eens wat te noemen vond ik ooit te agressief en oncomfortabel en nu scheer ik me er uiterst plezierig mee.

• I like it 1
Posted

Ik geb van jou alle mesjes 2x gehad,en ga ze dus bewaren om te proberen wat jij zegt. Ik merk dat als het"fout" gaat het aan de techniek ligt. Nog gauw ff nog een keer er overheen, of het mesje ff te schuin. Maar goed, aldoende leert men, en dat maakt het des te leuker.

Posted

Het belangrijkste blijft om geen druk te zetten met de krabber René het kan niet genoeg herhaald worden en de juiste scheerhoek voor de efficiency.

Nog even een keer over de huid waar je je net tevoren geschoren hebt is met een kwaliteitszeep/creme geen probleem daar de goede zepen een filmlaag op de huid achterlaten maar het verdient altijd de voorkeur om eerst weer wat schuim aan te brengen.

• I like it 1
Posted

De gillette rubies zijn fijne mesjes. Scheren als een malle, en toch comfortabel. Of ik ze nu persé fijner vind dan bv de Personna? Niet echt. Gelijkwaardig denk ik. Ik ben nu bezig met de Polsilver, en daarvan kan ik alvast verklappen, na 2 beurten, TOP. Maar dat verder morgen...

René

• I like it 1
Posted
De gillette rubies zijn fijne mesjes. Scheren als een malle, en toch comfortabel. Of ik ze nu persé fijner vind dan bv de Personna? Niet echt. Gelijkwaardig denk ik. Ik ben nu bezig met de Polsilver, en daarvan kan ik alvast verklappen, na 2 beurten, TOP. Maar dat verder morgen...

René

Polsilver = top!
Posted

FF stiekem van de week de Feather geprobeerd, maar die wordt het zeker niet. Zal ongetwijfeld een top mesje zijn maar voor mij niet. Scheerbrand tot de volgende dag. 

• Haha 1
Posted

Heeee René je geloofde me niet toen ik je schreef dat je de Feather beter kon bewaren tot de scheeertechniek Redelijk optimaal is.:S Het lijkt me toe dat je toch nog teveel druk zet en niet teveel over de zelfde plaats heen gaan.

En ja wie zich aan de Feather brand moet met de scheerbrand zitten.:D

• I like it 1
Posted

Vandaag de 3e keer met de Polsilver. Dit is momenteel overtuigend mijn nummer 1. Scherp en super comfortabel. Kan zonder problemen ea bijwerken en dus een paar keer over dezelfde plek. 0 irritatie. Echt top.
Ik heb hem 2x van de 3x in mijn Bailal gebruikt, nieuw dus ff proberen erg fijn ding trouwens, met hetzelfde resultaat BBS.

René

Posted
Heeee René je geloofde me niet toen ik je schreef dat je de Feather beter kon bewaren tot de scheeertechniek Redelijk optimaal is.[emoji37] Het lijkt me toe dat je toch nog teveel druk zet en niet teveel over de zelfde plaats heen gaan.

En ja wie zich aan de Feather brand moet met de scheerbrand zitten.[emoji3]
Ik geloofde je zeker wel, maar door de mythe eromheen wilde ik het toch ff proberen. Ik heb heel de badkamer afgeplakt om eventuele bloedspatten op te vangen, de hulpdiensten waren op de hoogte zodat deze standby stonden. Gedouched, gezicht goed ingekwast en gaan scheren. Zowaar geen bloed, helemaal 0. Ik heb erg goed opgelet om geen druk te zetten. Helaas toch scheerbrand, voor mij ,nog, te scherp. Wat ik eigenlijk nog opvallender vond dat het niet eens superglad was, terwijl met de Polsilver wel.

René

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

Dan zou de juiste scheerhoek ontbroken hebben denkelijk met de Feathero.O Of je had wat meer druk moeten zetten hahahahaxD

Ach zo ontdek je wel het mesje wat je het meeste scheerplezier geeft. De top voor mij zijn de Rapira Platinum plus, Feathers, Voskhod, Personna Bleu Lab en de absolute top de Gilettes Rubie Platinum Plus en de Gillette Super Platinum Indian Black.

Posted

De Lord Platinum Class is na 2 keer gebruik verwijderd. Wat een vreselijk mesje. Totaal niet comfortabel, trekkerig en in vergeleken met oa de Polsilver niet scherp. Deze zal ik niet snel weer gebruiken. 

• I like it 1