Ga naar inhoud
Jeroen

Nieuw avontuur

Aanbevolen reacties

@talibeard Wow, ik wist niet dat er zoveel Lord's te verkrijgen zijn..
3 à 4... en dan afgeschreven? Of voorkeur voor vers? Mijn mesjes leven ligt hoger.. beduidend hoger. Scheer je ook tegen de haargroei in? Zelf blijf ik bij 2 rondes, met de haargroei mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kazuya17 schreef 2 uur geleden:

Ben benieuwd welk vintage mesje je gebruiken gaat 😁

Dat laat ik maar een verrassing worden en doe gewoon een greep en laat me verwonderen :D

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jeroen schreef 33 minuten geleden:

@talibeard Wow, ik wist niet dat er zoveel Lord's te verkrijgen zijn..
3 à 4... en dan afgeschreven? Of voorkeur voor vers? Mijn mesjes leven ligt hoger.. beduidend hoger. Scheer je ook tegen de haargroei in? Zelf blijf ik bij 2 rondes, met de haargroei mee.

Dan is het echt klaar. Mijn normale routine is, bij deze Lords dan, éénmaal met de vleug mee en één keer tegendraads. En dan scheer ik alleen maar de 'makkelijkste' helft want snor en sik blijven gewoon staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Baardhaar wordt wel vergeleken met koperdraad.. en koperdraad komt in verschillende diktes.. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update..
Vandaag een ‘nieuw’ mesje in de probeer. Een vintage! Wel, het werden er twee.. :D
M’n verwachtingen waren hoog gespannen. te hoog...
Het eerste mesje werd een Karl Klein en wat dun.. (Voor gebruik wel even met zeep de oudheid er vanaf gespoeld).

f3Z9cRS.jpg

Om het mesje helemaal tot z’n recht te laten komen koos ik als krabber een echt passende; de Gillette Old.

yuHnjS5.jpg

In een woord het scheren was ‘belabberd’.
De onscherpte van het mesje verbaasde me meer dan een beetje.
Na één haal op naar het volgende mesje, een Uiver. Zelfde effect. Wonderbaarlijk hoe miniem de scherpte is.
Ja, scheren is mogelijk, echter voor mij verre van comfortabel.
Ik kan me voorstellen dat vanuit een dagelijkse scheerervaring als dit in die tijd, er een sterk verlangen ontstond naar beter en zo Philips snel voet aan de grond kon krijgen.
Alhoewel… wel eens geschoren met zo’n een-koppig bakelieten scheerautomaat van Philips? Ik wel..

66UXPnz.jpg

Blij dat ik eenvoudig een wissel kon maken naar mijn Lord mesje.
Er liggen nog een aantal vintage DE mesjes op stapel. En te zijner tijd zal ik deze proberen. Ben benieuwd!

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.