Ga naar inhoud
Jeroen

Nieuw avontuur

Aanbevolen reacties

Prachtig om te lezen die verhalen van Jeroen en Harkos over verschillende mesjes. Ik heb er veel getest na het lezen van de reviews, jammer dat ik ontzettende irritatie krijg van de rubie en de Rapira platinum lux vaak geprobeerd werkt niet voor mij.  [mention=1079]Jeroen[/mention] welk mesje word het volgende avontuur ? 
Heb je Voskhod ook geprobeerd? Zijn in dezelfde klasse.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Ik heb het in dit geval over de Indiase variant van de Rubie en ook de gillette Super Platinum Indian Black bevalt mij ontzettend goed Harrie.

Wel jammer van die allergie want in jouw opgave staat voor mij het andere geweldenaar tussen en wel de Nacet, echt een mesje dat qua scherpte een andere topper de Feather voor mij benaderd en daarbij voor mij net iets comfortabeler is.

Die Indiase Gillette Super Platinum vind ik ook een uitstekend mesje. Wat lastiger goedkoop aan te komen en daardoor geen concurrentie voor mijn favoriete fabriek uit Egypte maar zeer beslist de moeite waard. Ik wist niet dat ze ook een Rubie hadden. Wel een andere 7 O'Clock uit India gehad (geel of groen) maar die viel dan weer tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 1 uur geleden:
Kazuya17 schreef 2 uur geleden:
Prachtig om te lezen die verhalen van Jeroen en Harkos over verschillende mesjes. Ik heb er veel getest na het lezen van de reviews, jammer dat ik ontzettende irritatie krijg van de rubie en de Rapira platinum lux vaak geprobeerd werkt niet voor mij.  [mention=1079]Jeroen[/mention] welk mesje word het volgende avontuur ? 

Heb je Voskhod ook geprobeerd? Zijn in dezelfde klasse.

Ja de Voskhod zijn prima mesjes, die gebruik ik graag in agressieve krabbers.

Waren ook mijn eerste mesjes waar ik gelijk 100 stuks van besteld had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor je reactie!
Volgend mesje, om de vergelijking... is, even uit de tas halen, een Rapira. Dit mesje heb ik een aantal maanden niet meer gebruikt. Maar zo naast de Rubie wil ik even meemaken.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
talibeard schreef op 3-6-2018 om 13:03:

Grappig, de enige Gillette Rubie waar ik me mee geschoren heb is de Chinese variant en dat gaat wel maar zou ik niemand aanraden, behalve ter bevrediging van nieuwsgierigheid dan.

Die van PPI (Gillette St. Petersburg) heb ik nooit geprobeerd omdat al hun mesjes die ik wel geprobeerd heb (o.a. 3 typen Astra, Gillette Blue extra, Super Silver, Nacet) allemaal voor een soort (allergische?) irritatie zorgen die ik verder bij geen enkele fabrikant ben tegengekomen. Jammer want veel van hun mesjes doen het erg goed op de diverse fora.

Was er nog evenover aan het nadenken... en toen.. ik vroeg me af, heb je wellicht een weten of theorie waardoor of waarvan je door deze mesjes (huid)irritatie krijgt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Gillette Rubie is me een mesje... 12 maal mee geschoren en nog steeds boven verwachting. De laatste 2 maal in milde krabbers dat wel - de Tech en de Merkur op mild .

Wellicht hierdoor zo'n mooie en hoge score? Voor mij nl. nog steeds boven mijn eerste bovenscore van een 5!

Morgen in de Gillette 1930s NEW.
De scheerkwaliteit is voor mij overigens na 12 maal gebruik nog steeds zeer aangenaam en keurig in afwerking :); na twee rondjes netjes.

Natuurlijk leg ik dit mesje na de 1930 ook nog even in de Gillette OLD... daarna? 
Welk mesje volgt weet ik al wel, maar hoelang houdt Gillette  Rubie me gelukkig en/of hoelang ben ik bereid Gillette Rubie me gelukkig te laten houden? En wanneer is ons samen geluk over en gaat het over op hoelang houden we het aangenaam? Ik ben ook wel benieuwd wanneer en hoe de Rubie aan pracht zal inleveren..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jeroen schreef 10 minuten geleden:

Was er nog evenover aan het nadenken... en toen.. ik vroeg me af, heb je wellicht een weten of theorie waardoor of waarvan je door deze mesjes (huid)irritatie krijgt?

Heb daar alleen last van, wanneer ik te lang doorscheer met een slecht of versleten mesje. Andere oorzaak ligt bij mezelf, met duffe kop druk uitoefenen, of niet goed op de juiste hoek voor het mesje letten. Komt echter weinig voor. Voel intussen goed aan wanneer ik afscheid moet nemen van een mesje, meestal weet ik dat 1 beurt eerder.

De Ruby zit bij mij op 9 gemiddeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gewoon weggooien na 5 keer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jeroen schreef 8 uur geleden:

Ik denk een coating of conserveerolie. Het is een duidelijk andere irritatie dan scheerbrand of zo en niet alle typen die ik van PPI geprobeerd hebben het even sterk maar (tot nu toe) allemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Harkos Ja inderdaad, dit herken ik persoonlijk ook wel. Met een minder mesje, meer druk, vaker 'streken' meer irritatie. Verder lijk ik geen verschil aan mijn huid te merken met welk mesje dan ook geschoren. Prettig! Rubie doet het goed hier!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@talibeard Ja inderdaad, een coating kan of zal natuurlijk best invloed op de gevoelige huid hebben als ook gebruikte scheertechniek. En oliën ook vanzelfsprekend. De coating is naar mijn weten - van de Rubie - een op zich wel irritatie vriendelijke nl. platinum.
Wens je in ieder geval van harte toe dat je het perfect mesje gevonden hebt met oog op je huid en scheercomfort! En natuurlijk de meest prettige aftershave :)

En verder...

De Rubie is tot op heden wel mijn favoriet. Na 13maal scheren vind ik het mesje nog niet eens zo veel aan scherpte inleveren als door mij verwacht.

Want NA 13maal is nu al 15maal. Scherpte voelt duidelijk wel minder, beetje trekken, maar evenredig  :)
Begint een beetje op een minder scherp mesje te lijken. Zeker nog niet minder van kwaliteit dan door mij als matig aangeduide mesjes.

Geen braampjes of andere ongelijkheden. Ik vind een zeer goed mesje wat niet zou misstaan in een ieders scheerresume..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de Rubie heb ik dezelfde goede ervaring. Ze gaan enorm lang mee zonder noemenswaardig scherpte te verliezen. De Rubie uit een testpakketje heb ik gewisseld na zeker ruim meer dan 10 scheerbeurten omdat ik me toen bedacht dat hij al wel erg lang in de Merkur Digress zat. Ik scheer 2 a 3 x per week met de krabber, de rest met open mes. Meestal wissel ik van krabber als het mesje zo'n 5 scheerbeurten is meegegaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Merkur Digress ...  da's een mooie 'uitvoering'!

Heb hier zelf de 'gewone'... moest even wennen aan deze krabber, maar scheert ondertussen regelmatig met de rondes mee.
Lang laat ik een mesje eigenlijk ook nimmer in een krabber...  afwisseling smaakt me wel :)

En zo ook, doe ik eigenlijk ook niet zooo lang met een mesje als nu. Ook in deze vind ik een bepaalde mate van variatie best welkom..
Met open mes... dàt is pas variatie. Misschien maar eens het oude open mes van mijn opa ter hand nemen. Moet binnenkort toch de grote kast door… daar zal het liggen, vermoed ik.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na een record aantal scheerbeurten van één mesje, is ook de Rubie aan een welverdiend rustpunt gekomen.
Dit mesje vind ik uitstekend te gebruiken tot een 13 maal! Een extra 4 keer zat er in, maar duidelijk trekkerig.

En niet eens dramatisch slecht te noemen én nog echt wel in betere staat dan het Action mesje wat ik ooit gebruikt heb. Het was mooi zo.
Op naar een mesje welk ik al regelmatig gebruikt heb. Puur om de directe vergelijking er meteen achter aan de: Rapira Platinum Lux.  

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.