Ga naar inhoud
Jeroen

Nieuw avontuur

Aanbevolen reacties

:) Zelfs in het scheren komt de uniciteit van de mens in beeld.

Zelf ben ik in ieder geval verre van ervaringsdeskundige op het gebied van de mesjes. Jouw lijst is indrukwekkend!
Eerst eens deze handvol (figuurlijk..) ervaringen op doen.
Mezelf kennende zal ik niet op één merk blijven hangen. Net zoals ik ondertussen meer dan één krabber heb waarvan ik dacht (in den beginne) dat dit meteen wel goed zat zo.
Nu ... Ach, ik hou nou eenmaal van expansie laat ik maar zeggen, mens eigen ;) toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zelfs in het scheren komt de uniciteit van de mens in beeld.

Zelf ben ik in ieder geval verre van ervaringsdeskundige op het gebied van de mesjes. Jouw lijst is indrukwekkend!
Mezelf kennende zal ik niet op één merk blijven hangen. Net zoals ik ondertussen meer dan één krabber heb waarvan ik dacht (in den beginne) dat dit meteen wel goed zat zo.
Nu ... Ach, ik hou nou eenmaal van expansie laat ik maar zeggen, mens eigen toch?
Klopt, het mooist is ook de eigen ervaring, maar soms bespaar je je wat ellende door wat echt als slecht in mijn lijst staat, maar voor waar aan te nemen?
  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 3 uur geleden:
Jeroen schreef 5 uur geleden:
emoji4.png Zelfs in het scheren komt de uniciteit van de mens in beeld.

Nu ... Ach, ik hou nou eenmaal van expansie laat ik maar zeggen, mens eigen emoji6.png toch?

Meer tonen  

Klopt, het mooist is ook de eigen ervaring, maar soms bespaar je je wat ellende door wat echt als slecht in mijn lijst staat, maar voor waar aan te nemen?

Hé Harrie geef dit advies nu niet er moet voor ons nog wat te corrigeren blijvenxDxD

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Harkos En dan toch iets uit de lagere regionen besteld.. is het meteen van 10 februari onderweg… nog steeds onderweg.. wil dát iets zeggen of niet.? :D

Correctie door een hogere macht met betrokkenheid op mijn scheerverlangen en zo op voorhand mij een scheerervaring tracht te voorkomen... 't zal TNT of postNL ofzo zijn.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En... de mesjes hebben land van herkomst verlaten :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Nacet met een dankbare boog naar de opvang.

Een overtuigend goed mesje is het voor mij wel gebleken.

Nu ik nog eens extra netjes op een ruime inweektijd heb gelet van mijn baardharen, heb ik me er 14maal mee kunnen scheren, of.. eerder 14maal mee geschoren.

Ik vind de Nacet een prettig stabiel mesje wat zich uitstekend op scherpte weet te houden. Maar dan vooral tot een keer of tien gebruik.
Daarna minder, maar voor mij niet een ineens aan het einde gekomen verhaal.

…Echter een mesje van dit aantal rondes is niet echt geschikt voor in de Mühle R41.

Ik val wellicht wat in herhaling… maar, in de loop van dit topic is mijn scheertechniek verbeterd. Voor dit forum aan wist ik van toeten nog blazen voor wat betreft scheertechniek.
Het is me nu meer dan duidelijk dat een verbeterde scheertechniek grote invloed heeft op het scheercomfort :) én daarmee ook hoe lang een mesje als aangenaam of als scheervriendelijk ervaren kan worden.

Op naar het volgend mesje.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is de de Voskhod geworden.  Natuurlijk ook uitstekend en kan er na twee keer mee scheren er nog niet veel van zeggen. In de Gillette NEW (1930) gewoon goed, In de Gillette OLD (1920) vond ik deze iets minder prettig. Wel keurig glad, maar iets stroever in gevoel. Als ik het goed herinner was er in de tijd van de OLD een dunner mesje op de markt.

Vandaag krijg ik een aantal doosjes extra thin binnen (OUD!!) uit de tijd van de OLD :) Ben benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar eerst dus de Voskhod.. geheel tegen mijn verwachting én eigenlijk ook wel tegen mijn eerdere ervaring met de Voskhod in (volgens mij kon ik er eerder wel een aantal malen vaker mee scheren.), laat ik dit mesje na vijf scheerrondes links liggen.
Bij wijze van spreken dan ... het is het einddepot geworden. Na een paar halen werd het (in de Gillette Tech) voor mij te trekkerig om het mesje verder mee te nemen naar de R41. Laat me raden hoe het dan zou voelen en daar had en heb ik geen zin in..

Dat wordt een ander mesje uit mijn verzameling te proberen mesjes.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus, weer een nieuw mesje :) Kreeg een tweetal Schick mesjes in handen – verder geen opdruk.

Leuk om te proberen dacht ik... ben ik nou zo kieskeurig geworden vraag ik me af.

Na één scheerbeurt geeft dit mesje meteen al niet mijn favoriete gevoel en dit in de Gillette NEW waar ik tot op heden eigenlijk alles wel een thuis in kon laten vinden.

Óf ik dit mesje helemaal ‘op’ ga gebruiken betwijfel ik maar geef het in ieder geval nog een paar maal het voordeel van mijn twijfel en neem het mee naar de Gillette Old en verder… zie ik dan wel weer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel wel... was ik iets te vroeg met mijn oordeel. Oké, geen favoriet is de Schick, maar had even wat tijd nodig om op gang te komen.

Na een tweetal/drietal scheerbeurten werd het mesje aangenamer en ligt ondertussen in de aanslag voor een zesde scheerbeurt.

In de Merkur Progress deed het mesje prima dienst. De volgende ronde wordt het mesje geplaatst in de Swedish Swing OC.
Wel vreemd vind ik dat ik eigenlijk geen info over dit mesje kan vinden.. 't Zal toch ooit ergens gemaakt moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel, Schick mesje deed boven verwachting z'n werk :)

Niet het scherpste van m'n mesjes, maar wel een nette matige 10x.

Wanneer het mesje in een meer agressieve krabber geplaatst, was het scheren voor mij enigszins neigend naar onaangenaam, maar in een mildere variant, goed gesopt en geweekt… best wel ok te noemen.

Gelukkig wel dat dit mijn enige Schick mesje is… er is beter en ik kies graag beter :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, dat Schick mesje is me toch een verrassing geworden.

Had zonder er acht op te slaan het mesje meegenomen naar een volgende krabber en zo kreeg het mesje nog een scheerbeurt extra te voorduren met een staartje.

Want daar had het mesje schik in. Dus… na de 10x maal nog wat extra scheerrondes.

Vanzelfsprekend niet meer in de scherpste staat, maar een ooit gebruikt scheermesje van de Action blijft nog scheermeters achter dit dappere Schickje.

Zo slecht was deze Schick dus nog niet eens, .. met het Action krabbertje vergeleken.

Bijzonder was wel dat de Schick niet eens zo snel achteruit ging vanaf 10 tot 14/15 maal scheren.

Maar het eenvoudig afsnijden van de haren hoort toch wel bij een nieuw mesje.

Wat zeker scheelt is dat ik nimmer ATG scheer. Hiervoor zou dit mesje zich ondertussen niet echt geliefd hebben gemaakt, maar voor mijn scheergedrag.. best ok.

Nu dan zal een Merkur mesje aan de beurt zijn. En de volgende aantal keren scheren van krabber naar krabber verhuizen.

Ik heb al wel door… deze reis zal duren. :)

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar houd ik me mee bezig.. 9_9
Hèb ik fantastische DE mesjes, ben ik aan het reizen langs en door mesjesland met scheerbeurten zonder het mooiste uit- en vergezicht.
Nu voor de zesde maal het Merkur mesje in de krabber gehad.
De scherpte is voor mij persoonlijk te gering. Waarom dan toch doorgebruiken?
Ben wel weer benieuwd of de scherpte zich houdt door de scheerbeurten heen.
Zoals het vorige mesje me verraste.; de Schick.

Wel, in de R41 viel het me het meeste op als niet prettig scherp zijnde mesje.
Normaliter resulteert een ronde met deze krabber in een best wel goede gladheid. En dat met enkel een met de haargroei mee scheren en diagonaal.
Bij dit mesje was stoppelland snel in zicht.  En echt soepel scheren… niet echt voor mij.

Na dit mesje weer eens een mesjes dat door Harkos als bovengemiddeld goed aangeschreven staat.
Denk aan de Gillette Rubie Platinum Plus.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waar houd ik me mee bezig..
Hèb ik fantastische DE mesjes, ben ik aan het reizen langs en door mesjesland met scheerbeurten zonder het mooiste uit- en vergezicht.
Nu voor de zesde maal het Merkur mesje in de krabber gehad.
De scherpte is voor mij persoonlijk te gering. Waarom dan toch doorgebruiken?
Ben wel weer benieuwd of de scherpte zich houdt door de scheerbeurten heen.
Zoals het vorige mesje me verraste.; de Schick.

Wel, in de R41 viel het me het meeste op als niet prettig scherp zijnde mesje.
Normaliter resulteert een ronde met deze krabber in een best wel goede gladheid. En dat met enkel een met de haargroei mee scheren en diagonaal.
Bij dit mesje was stoppelland snel in zicht.  En echt soepel scheren… niet echt voor mij.
Na dit mesje weer eens een mesjes dat door Harkos als bovengemiddeld goed aangeschreven staat.
Denk aan de Gillette Rubie Platinum Plus.

Een beetje lijden voor de wetenschap hoort er bij!
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zit ook al vast in moeras...

Het krabbertje is voorzien van nieuw mesje. De Merkur verliest naar mijn ervaring niet snel aan scherpte, maar dan nu toch in het depot verdwenen.

De laatste activiteit leek meer op een amateur boskapervaring dan een aangename scheerbeurt.

Goed, bijna drie dagen stoppelgroei vraagt naar mijn ervaring om een aangenaam mesje. In ieder geval eentje op scherpte.

Nu dan de Gillette Rubie Platinum Plus. Het mesje ligt in wikkel klaar, naast de Gillette 1930's NEW. De verwachtingen zijn gespannen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.