VROEM Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Ik weet niet beter dan dat aftershave alcohol bevat.... Ik wist ook niet beter dan dat scheermesjes minimaal met 3 of meer in een omhulselseltje horen te zitten. Sinds ik hier kom weet ik van het laatste dat dat niet zo is Ik heb door drogere huid altijd een zeer geurige (zware) aftershave nodig gehad, Tsar, Boss, en Dior types. Nu kom ik hier allerlei ervaringen tegen over non-alcohol aftershaves? Wat kunnen jullie aanbevelen qua spul dat nog een beetje blijft geuren?
Johan Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Sanex als verzorgende aftershave, en dan eventueel nog een eau de toilette voor het geurtje? Hoewel Sanex zelf ook een lichte, maar lekkere, geur heeft, vind ik.
Brackpc Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Bäume.be asb? Niet iedereen vind de geur lekker en hoe lang hij blijft hangen verschilt blijkbaar ook per persoon, maar het is een heerlijk verzorgende balm. Ik gebruik hem altijd als ik merk dat mijn huid wat verzorging kan gebruiken.
talibeard Posted September 28, 2013 Posted September 28, 2013 Ik heb ook nauwelijks ervaring met alcoholvrije balsems. Nivea, Hema en Nizzy soap (bestaat volgens mij niet meer) waarvan de laatste de lekkerste was. Als je alcoholvrije AS(B) gaat gebruiken raad ik wel aan eerst met aluin of zo te werk te gaan; als je scheert komen er altijd kleine beschadigingen op de huid (microcuts) die de kans op een huidinfectie flink vergroten. Het gaat natuurlijk meestal toch wel goed maar zoiets als een krentenbaard kan flink hardnekkig zijn dus ik begin altijd met iets bacterie dodends en zowel alcohol als aluin doen dit prima.
bassochist Posted September 28, 2013 Posted September 28, 2013 ik gebruik zelf altijd aluin na het scheren, en als aftershave heb ik meerdere balsems staan, meestal is het nivea aftershave balsem of proraso, als dat helemaal ingetrokken is, dan smeer ik er meestal nog wat q10 creme op van nivea. ik heb laatst wat sampletjes gekregen van baume.be en eshave, die geur van baume.be moest ik erg aan wennen maar hij blijft niet lang hangen, maar het is een goed product voor je huid, smeert lekker weg en snel ingetrokken en plakt niet. van de eshave had ik de lavendel gekregen, en die geur vindt ik zelf erg prettig, en het smeert ook lekker weg, en je hebt er niet veel van nodig, en trekt snel in, voelt voor mij ongeveer hetzelfde aan als die q10 creme van nivea, en als deze op is stap ik over op eshave omdat deze gewoon veel goedkoper is en zuiniger in gebruik. wel even op letten dat je met al die geurtjes wat meer aantrekkingskracht hebt op swambo, die vervolgens de hele avond tegen je aan komt hangen op de bank.
marco Posted September 28, 2013 Posted September 28, 2013 Die Eshave is geweldig, ik had een sampletje orange/sandalwood. echt super!
bronda Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 After shave ook in mijn bezit en wel de volgende soorten: Nivea witte balm zonder alcohol een standaard balm die gewoon goed is. Proraso sensitieve.Lekker fris. Proraso standaard balm. Ook een van mijn standaard balms die ik vaak gebruik. Crabtree & Evelyn Sandalwood aftershave balm zonder alcohol (echt een topper!) kost wat maar dan heb je ook wat en is bijzonder zuinig in gebruik, 2 tot 3 pufjes op je vingertop en je hele gezicht kan je er rijkelijk mee bedienen. Vitos aftershave balm 250 ml al Burro di Karite ook echt geweldig heerlijk fris en niet duur! De alcohol houdende aftershave's van: Vitos, echt een heerlijke zoete geur waar je aan blijft ruiken 400 ml en lekker goedkoop. Floid after shave Blue 400ml ook wel lekker maar erg menthol achtig, vervliegt naar mijn mening erg snel. Floid aftershave the genuine amber, iets meer gekruid en iets minder zoet dan de Vitos. Op dit moment is de Vitos mijn favoriet, goedkoper dan de Floid en blijft naar mijn mening wat langer geuren op het lijf. Ik gebruik de aftershave's eigenlijk nooit op het gezicht want daar komen alleen aftershave balms zonder alcohol op. Maar giet de alcohol houdende aftershave's over in een verstuiver en spuit het dan altijd onder de halslijn op. Bijna alles bij Barbiere aangeschaft tja heeft nu eenmaal een grote keus en die service....top! snelle levering. En altijd iets leuks erbij om uit te proberen.
Recommended Posts