Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wat ik bedacht had, is om niet een starterset kant en klaar te kopen.. dit omdat ik er nog geen verstand genoeg van heb om het op waarde te beoordelen, en omdat ik denk dat in de meeste scheersets concessies gedaan worden om de productie kosten te drukken. Maar dan, dan zijn er ineens heel veel mogelijkheden. Dus heb ik het volgende besloten, ik koop eerst een goede kwast. En dan kijk ik later wel naar een bijpassende krabber. 

Maar nu ben ik er nog niet, want ik lees al een uurtje rond... en zie daar ook weer duizende mogelijkheden. Iemand een tip hoe ik aan een goed passende kwast kom? Ik heb er best wat voor over, als het in 1 keer goed is. Verzamelen kan altijd nog.

Posted

Ik kan alleen maar beamen dat die scheersets niet echt interessant zijn. 

Ik zou beginnen met een borstel die met alle zepen makkelijk werkt en toch niet veel kost, is ook in een half uur droog en kan echt tegen een stootje: Razorock uit de usa

Kan je vinden bij italianbarber.com (kijk onder synthetische borstels)

Posted

Beginnen met een kwast en een zeep vind ik een uitstekende start. In mijn Mach3-dagen verbeterde de scheerkwaliteit enorm toen ik de spuitbus wegdeed voor een goedkope kwast van een Duitse drogisterijketen en een pot Vergulde Hand.

Nu zou ik de Vergulde Hand niet aan willen raden. Bovendien is "passend" een nogal diffuse term. Passend voor mij hoeft niet te passen voor jou. Je kunt een kwast passend vinden totje eens een ander probeert en dan ontdek je dat die fijner is. Maar goed, denk na over je budget, en dan:

Kijk eens op de websites van bijvoorbeeld Barbiere di Figaro of 't Scheerhuys. Linken kun je op het forum vinden. Keuze te over aan kwasten, en ook aan zepen. Met wat geluk vind je in Amersfoort een drogisterij met wat meer dan het standaard aanbod, dan kan je (een weliswaar beperkt aantal) zepen ruiken voor aanschaf.

Posted

Ik sluit me aan bij Snuff voor wat betreft de Razorock. Mooie maat van 24 mm. met volle loft en een goede ruggengraat. Hij kan uit de voeten met zowel creme als zeep, geeft het schuim goed af aan de huid, heeft voldoende schuim in zich voor drie gangen en voelt daarbij zijdezacht aan. Is een syntheet dat betekend snel droog en hoeft niet ingewerkt te worden en hiermee is hij voor mij een allemansvriend.

En niet onbelangrijk de prijs/kwaliteitsverhouding is ronduit geweldig

Posted
Snuff schreef 11 uur geleden:

Ik kan alleen maar beamen dat die scheersets niet echt interessant zijn. 

Ik zou beginnen met een borstel die met alle zepen makkelijk werkt en toch niet veel kost, is ook in een half uur droog en kan echt tegen een stootje: Razorock uit de usa

Kan je vinden bij italianbarber.com (kijk onder synthetische borstels)

+1 top borstel

Posted
+1 top borstel

En welk type van razorock? Er zijn er veel, of is dat alleen het handvat dat verschil

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Posted
Deze bijvoorbeeld.

Waardeer jullie feedback, is denk ik ook een prima oplossing, maar met verzendkosten en douane worden de kosten product / transport een beetje scheef. Hebben jullie een alternatief wat ik in Nederland kan bestellen. Overigens heb ik geen probleem met kosten op zich, het hoeft niet cheap, maar wel goed en enigszins universeel om mee t starten zoals jullie ook aangeven. Moet immers wel lukken allemaal :-).

Posted

ItalianBarber is in ieder geval douane vriendelijk, heb nog nooit douanekosten voor pakketten van hun hoeven te betalen.

Voor de prijs van de Plissoft + verzendkosten vind je hier in Nederland denk ik niet zo snel een gelijkwaardige qua prestaties en kosten.

• I like it 2
Posted
ItalianBarber is in ieder geval douane vriendelijk, heb nog nooit douanekosten voor pakketten van hun hoeven te betalen.
Voor de prijs van de Plissoft + verzendkosten vind je hier in Nederland denk ik niet zo snel een gelijkwaardige qua prestaties en kosten.

Ok dan doe ik dat ;-)

Posted

Volgens mij heeft Magard complete startersets met hun eigen borstels, krabbers en zepen.

Die zepen zijn ook zeker niet mis!

Posted
Volgens mij heeft Magard complete startersets met hun eigen borstels, krabbers en zepen.
Die zepen zijn ook zeker niet mis!
Ook bij Italianbarber kun je een goede startset zelf samenstellen.je hebt dan keuze uit kwasten krabbers email zepen. Dit is goedkoper dan los bestellen

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Posted

Er staan ook een hoop goede en amper gebruikte kwasten en zeepjes in de kast, als je je vraag in de markt stelt ga je ongetwijfeld een paar mooie aanbiedingen krijgen.

Posted

@ChrisVanMeer 

ChrisVanMeer schreef 8 uur geleden:

@Kuebegah heb je inmiddels al wat besteld? En zo ja, wat? :) 

Fijn dat je checked of ik wat doe met jullie tips...  ;-)  Het antwoord is , ja. Ik doe er wat mee... en bestel een borsteltje van razorock. Maar ook ben ik een beetje eigenwijs, en bestel toch maar wat bij, geen idee of het fijn werkt of niet, maar ik moet ergens beginnen... en die 25 dollar verzendkosten.

Dit zit er nu in mijn winkelmandje... maandag verzenden ze pas weer ivm vakantie. Dus ik slaap er nog een nachtje over.. Als ik iets raars bestel, hoor ik het graag.

Knipsel.jpg

Posted

Ik zou de bowl achterwege laten. Je hebt naar mijn idee geen speciale bowl nodig; zelf gebruik ik ook

geen stand, maar daar is nog wel wat voor te zeggen omdat het mooi oogt. De sample set is wel heel

handig, zelf gebruikte ik met tevredenheid zowel Astra als Feather, maar scheren is een persoonlijke

beleving. Succes!

Posted

Of het wijs was zul je spoedig merken, de kans dat zo’n groot pakket zonder extra kosten door de douane geraakt ... ¬¬

verzenkosten vermeld op de verpakking tellen trouwens mee in de berekening.

• I like it 1
Posted

Ziet er goed uit. Lekker proberen. Ben ik zelf ook mee bezig. Ebay is ook een interesante bron van scheerspullen.  En aliexpress.... verslavend!

Posted

In afwachting van pakket, bij drogisterij in Maastricht een omega 11137 gekocht, en bij gebrek aan excotische zepen een Proraso wit en een schijf tabac gekocht. Dat laatste om nostalgische reden. Als extra kreeg ik pre shave Proraso groen en proraso wit asb als tester erbij. So far so good. Natuurlijk meteen in ons vakantie huisje geprobeerd. Wat een verschrikkelijke pre shave is dat groen, Haha echt niets voor mij... ik stond redelijk te gloeien van de menthol. Het maken van een eerste schuim lukt goed, dank YouTube ! Het was wel prettig om zo te scheren. Maar wat een enorme stank komt er van die kwast... ff lezen, leren, schoonmaken, spoelen, nog een keer.... mmmm nog steeds, lijkt wel of er nog een stuk varken aan zit. De tijd zal het minderen zegt men... ik hoop het. Tot nu toe nog geen overdreven blij gevoel, wel trots dat het schuim gelukt is..... later meer.

Posted

Paar keer wordt de kwast fijner op je gezicht en neemt de geur af. Je kan m evt effe met shampoo wassen :)

Posted
Shampoo, of lekker goedkoop bij de Kruidvat een tube Palmolive of Tabac, daar schuim mee kloppen en een paar uurtjes de volgeladen kwast laten staan.

Kan ik ook zodadelijk met zeep (tabac) opkloppen en morgen rond 9.00 schoonspoelen, of is dat te lang?

Paar keer wordt de kwast fijner op je gezicht en neemt de geur af. Je kan m evt effe met shampoo wassen [emoji4]

Zes keer gewassen, helpt een beetje ;-(