Tjebbe Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Allemaal een heel goed nieuwjaar! Druivenpitolie, RazoRock 400, Mitchell's Woolfat, RazoRock Mamba op aluminium greepje, Voskhod (1), Dickinson's Witch Hazel, Gentlemen's Hardware Post Shave lotion.
hanwer Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Mitchell's Woolfat Captain Fawcett best badger G.Hammesfahr 5/8 Skin Bracer as Nivea Men. Superglad aan 2018 begonnen. Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Wimmie Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Rockwell Gillette Rubie 3* Wimmie Bowl Omega Boar Brush Mitchell Wool Fat Madre Witch Hazal Paco Rabanne XS http:// Heerlijke drie pass shave. Klaar voor een cappuccino met .... http:// Fijne dag en een mooi, gezond, voorspoedig 2018 allemaal .
Moods Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Heerlijke geur van stoofpeertjes. Prima schuim en dito scheerresultaat. Goed begin van het jaar. Gelukkig Nieuwjaar! Rating: 4 / 5 Razor: Merkur 34C Blade: Astra Brush: Isana Syntheet Lather: Henri et Victoria La Poire Française Aftershave: Stirling Barbershop ASBhttps://shavingbuddy2.herokuapp.com/shave/5a4a09becbbe180004cde7c0
Hanskoning Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 De laatste keer voor de Christmas Eve in deze feestperiode. Het is net het bedrijfsleven de teller staat weer op nul en we gaan weer vol goede moed het scheerjaar 2018 in. De Karl Engels met het Gillette Rubie mesje 4x deed wat het moest doen dus onwaarschijnlijk glad. Wel vanmiddag komt de kinder en kleinkinder schare zich hier laven aan de oliebollen en ander drink en eetgerei dus dat wordt een mooie afsluiting van deze feestdagen en het zelfde wens ik iedereen toe.
Harkos Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm, TFS Tabaco Verde, Maggard Slant met MR7 RVS steel, Personna - Lab Blue 4e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en TFS Tabaco Verde: De 1e scheerbeurt van het jaar was een goed begin. De TFS Tabaco Verde opgemaakt. Nog een mooi schuim van kunnen kloppen, maar ben er klaar mee. Deze zat sedert 16-9-2012 in mijn rotatie en was mijn 1e TFS zeep. Goed met het paard geladen en geklopt gaf prima schuim. Mesje en krabber: De Personna - Lab Blue voor de 4e x gebruikt. Het mesje gaat onverdroten door. De Maggard slant gebruikt vanmorgen en dat is weer een prima combi. Resultaat: BBS. Tot slot: Pinaud Original voor een lekker geurtje. Nivea ASB, de onuitputtelijke er over. Zo en nu, net weer helder, aan de slag met een Feuerzangenbowle voor de gasten, die vanmiddag op een nieuwjaarsborrel komen bij mijn dochter.
Tony Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Een recent gevonden Colibri 6/8, wel met wat gebruikssporen maar deze scheert nog steeds voortreffelijk.
Jan Zoethout Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 SvdD 20180101. Custom "Bethlehem" handvat / Mühle silver tip fibre borstelkop. TFS Tabacco Verde. Schick type L1 injector. Schick Proline B-20 (5). PeReJa Lavender EdC. Iedereen een fantastisch, voorspoedig en vooral: gezond 2018 toegewenst !
efsk Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Tony schreef 2 uur geleden: Een recent gevonden Colibri 6/8, wel met wat gebruikssporen maar deze scheert nog steeds voortreffelijk. Colibri's scheren lekker. Die stuurde ik vorig jaar voor de probeer een mes rond. Eentje helaas verloren gegaan, maar gelukkig heb ik er nog eentje.
efsk Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt Vreto - Cognac & Cigars Ator 13/16 Tunney Aluin De kwast had even nodig vandaag, dwz was de tweede en derde gang merkbaar lekkerder dan de eerste gang. Die twee gangen waren dan ook wel meteen van topkwaliteit. Dat geldt sowieso voor de zeep, voor mij de ontdekking van 2017 en daarvan gaan er meer komen. Heerlijk spul, prachtig schuim licht vettend en mooi verzorgend, eigenlijk recies wat je wilt van een zeep. De Ator komt elk jaar wel een keer aan de beurt, en dat is geen straf. Dit schouderloze mes beweegt pracht mee met het gezicht, en jast zelfs de hardste haren makkelijk weg. Vreemd genoeg ontwaarde ik een bloeddrupje op neus van het mes: net effe tegen de oorlel aangetikt. Niets van gemerkt, en had ik dat drupje op het mes niet gezien had ik het niet geweten. Glad in drie, de aluin deed iets links onderaan de hals en rechts onder de mondhoek, en als deze eerste scheerbeurt van het jaar de slechtste van het jaar gaat blijken ga ik nog wat juichmomenten tegemoet
Loei Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Merkur 38C Astra Superior Platinum Razorock Plissoft Dove men+care De eerste scheerbeurt van het jaar, meteen een slechte! Twee bultjes opengesneden, twee puntjes bloed en iets achter mijn oor gesneden. Eentje om te vergeten dus, de 38C gaat hem voor mij ook niet worden denk ik. De creme deed het weer prima. Ik ben er inmiddels wel achter dat je best veel van de creme op je kwast moet doen om vettig schuim te krijgen. Iedereen de beste wensen!
ChrisVanMeer Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Scheerbeurt van de dag - Maandag 01 januari 2018 Open mes: R. A. Herder - 70 Kwast: Yaqi - 21mm (Das - Zilverspits) Scheerzeep: Mitchell's - Mittchell's Wool Fat Geurtje: Zoologist - Macaque (Proefmonster)
Moods Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Fijne zeep, lekker geurtje, maar niet bijzonder.Rating: 3.5 / 5Razor: Merkur 34CBlade: Astra Brush: Isana SyntheetLather: Henri et Victoria AbsintheAftershave: Green Freezehttps://shavingbuddy2.herokuapp.com/shave/5a4b29e3b5bf55000453fdfa
Tjebbe Posted January 2, 2018 Author Posted January 2, 2018 Druivenpitolie,Stirling Kong,Mama Bear's Grapefruit Ice,Above the Tie S2 op Rocnel greep,Voskhod (2),Kruidvat aluin,Kruidvat Tea Tree Dag- en Nachtcrème.Een geweldige scheerbeurt, zo mogen ze dit jaar blijven komen!
Bartmen Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 @Loei Misschien had je achter het oor niet goed ingezeept 1
onno Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Zo de kop is eraf dit jaar. Ik zie altijd op tegen het scheren met zo’n groot mes, onterecht. Een mooie dag! 3
Harkos Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Mühle Silvertip 3 band, Mühle Sanddorn, Gillette New, Personna - Lab Blue 5e x, Pitralon Classic, Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Mühle Silvertip 3 band en Mühle Sanddorn: In mijn jeugd groeide ik op in het Statenkwartier Den Haag, in de tijd dat er nog geen heerlijk geurende exoten, zoals bv. kiwi's, kakivruchten bij de groenteboer lagen. Ik speelde veel in de duinen bij Meijendel. Daar groeiden de duindoornstruiken en vond ik die geur en smaak van de oranje besjes heerlijk. Elke keer wanneer het doosje Mühle Sanddorn open draai en de geur van de zeep opsnuif, komen die herinneringen aan een mooie tijd weer boven. Dus dik en veel geurig schuim geklopt om eenmooi zen moment te hebben met de dassenharen scheerkwast en het geurige schuim. Mesje en krabber: De Personna - Lab Blue voor de 5e x gebruikt. De Personna heeft vandaag mijn 5 norm gehaald. Daar waar veel mesjes dan toch al wat merkbaar minder worden, gaat deze onverdroten goed door. In de Gillette New met de open kam scheert deze combi zo goed, dat ik eigenlijk met 2 rondes had toe gekund, maar ja die duinen met de heerlijk geurende duinroos maakte, dat ik er zoveel scheerwerk van maakte, als de huid leuk vond. Resultaat: BBS. Tot slot: Daar ik toch al even wat nostalgisch was, de zaak met de Pitralon Classic lekker ruim afgeplensd. Nivea Original erop, zin in de 2e dag van het jaar. 1
Harkos Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Loei schreef 14 uur geleden: Twee bultjes opengesneden, twee puntjes bloed en iets achter mijn oor gesneden. Eentje om te vergeten dus, de 38C gaat hem voor mij ook niet worden denk ik Hoe krijg je het voor elkaar met die krabber????? 1
Loei Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Harkos schreef 25 minuten geleden: Hoe krijg je het voor elkaar met die krabber????? Ik heb geen idee Harrie, de ATT levert mij geen enkele problemen of schade op. Misschien is het verschil te groot en pas ik mijn techniek niet genoeg aan na het pakken van een andere krabber.
Arnout Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Een Pieters Eeclo mes geprobeerd vandaag, na gisteren niet geschoren te hebben, op een bedje van black pepper and lime,.. In de tweede gang met nog redelijk dikke zeep een door overvloedig vieren ontstaan pukkeltje op de kin rats afgeschoren,... De derde gang kortscheren volgens de methode van een oude kapper/ barbier uit de buurt. Met een spons stukje voor stukje de huid afspoelen en waar je nog iets voelt even met het mes erover. De aluin was nodig op de pukkel maar het bloeden was snel gestopt. Windsor asb vloekt met de zeep dus overgestapt naar pino sylvester asb
Hanskoning Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Arnout schreef 13 minuten geleden: op een bedje van black pepper and lime,.. Windsor asb vloekt met de zeep dus overgestapt naar pino sylvester asb In de Windsor zit ook citrus en zwarte peper en dat zit m.i. meer in dezelfde lijn. De Pino met zijn dennen/bos geur heeft hier helemaal niets van doen mee dus die zou in mijn optiek pas echt aan het vloeken zijn geslagen
Hanskoning Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 De TOBS Sandalwood kwam tot leven door het gewentel van de Maseto 26mm Finest Silvertip. Fijn schuim met een heerlijke geur en opgebracht over de Proraso rood een mooie ondergrond voor de Karl Engels. Met het Gillette Rubie Platinum plus mesje 5x geen enkel probleem om de stoppels tot maaiveld terug te brengen. Het aluin blokje ging zonder opgemerkt te worden over de huid waarna de aftershave, balm en Eau de Cologne de scheerbeurt mochten afronden.
Arnout Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 Hanskoning schreef 18 minuten geleden: In de Windsor zit ook citrus en zwarte peper en dat zit m.i. meer in dezelfde lijn. De Pino met zijn dennen/bos geur heeft hier helemaal niets van doen mee dus die zou in mijn optiek pas echt aan het vloeken zijn geslagen Ik dacht dat ook, daarom dat ik de windsor had klaargezet, maar dat viel me dus tegen, ...
Jan Zoethout Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 SvdD 20180102. Custom "Bethlehem" handvat / Mühle silver tip fibre borstelkop. Proraso Cypress & Vetiver scheercrème. Schick type L1 injector. Schick Proline B-20 (6). Proraso Cypress & Vetiver after shave crème.
Kingjack Posted January 2, 2018 Posted January 2, 2018 YSS YasukiYagi 28 mmVulfix - persian muskLekker beurtje met deze Japanner, keurig glad.
Recommended Posts