Ga naar inhoud

Beginnen met houtdraaien

Aanbevolen berichten

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen....
Stel ik zou zelf willen beginnen met kwasthandvatten draaien...wat zou ik dan allemaal nodig hebben?
Een houtdraaibank ligt voor de hand, maar voldoet elke draaibank? Of zitten er nog speciale eisen aan?
En een aantal beitels / handgereedschappen neem ik aan, maar wat precies?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Met een set beitels van hbm kom je al een heel eind . Deze moeten ook geslepen worden dus een slijpmolen en slijpsteen heb je ook nodig . Om op te spannen heb je een klauwplaat nodig op je draaibank en/of een opspandoorn (ik gebruik er 1 voor het draaien van flessenstoppen ). Verschillende korrel schuurpapier en een vernis, wax of deense olie om  het hout af te werken. Natuurlijk ook de knots heb je nodig die je er met een 2 componenten lijm in het hout vastlijmd.  Een degelijk stofmasker en bril heb je zeker nodig want het meeste houtstof is irriterend voor de ogen , neus en mond . Ik heb ook een selfmade stofafzuiging geïnstalleerd. Zo ik hoop dat je genoeg hebt aan dit antwoord en hoop snel je pronkstukken te mogen  bewonderen in deze rubriek . 

• Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.