Jump to content

Recommended Posts

Posted

De reeks gaat verder ...... (mijn topic van vorig jaar en het jaar ervoor)

Elk jaar op 22 december begint voor mij het nieuwe scheerjaar en dat is dit jaar niet anders ;) Vorig jaar voorgenomen om me vaker te gaan scheren en ook het open mes vaker ter hand te nemen. Beide voornemens zijn omgezet in resultaat:

# Scheerbeurten

2014: 167

2015: 164

2016: 169

2017: 208

# Open mes

2015: 29x

2016: 12x

2017: 31x (mmm, zie nu dat dit slechts tweemaal vaker is dan in het eerste jaar gebruik)

En dan nu in grafiekvorm de rest, allereerst de gebruikte krabbers (en het open mes).

4e scheerjaar - krabbers.png

Dan de kwasten, waarbij de vorig jaar verkregen J&T mijn absolute favoriet is dit jaar :lol:

4e scheerjaar - kwasten.png

Daarnaast houd ik ook altijd bij, welke opschuim methode ik gebruik.

4e scheerjaar - schuimmethode.png

Tot slot het zeep overzicht, net als vorig jaar geprobeerd om er één aan te schaffen nadat er twee zijn opgemaakt. Dat is weer net niet gelukt :(

4e scheerjaar - zepen.png

In totaal maar negen verschillende zepen gebruikt dit jaar, eens kijken of ik dat aantal nog verder naar beneden kan bijstellen komend jaar:

HeadSlick 15x

Palmolive Classic 34x

TFS Winter 52x

CFS Lime 26x

TDB Herbal Citrus 3x

Scheermonnik Bay Rum 6x

Scheermonnik Soek 67x

Lea (sample) 6x

Acqua di Gio 1x

Posted

Oh, nu ik het zo zie, zal de Omega 31151 uit de lijst gaan verdwijnen. Het handvat is kapot gegaan en ik ben van plan om deze knot in een J&T te gaan laten zetten. Dat weten ze alleen zelf nog niet :lol: