Snowmiss Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 De zeep is eigenlijk al een tijdje zo, ik vroeg me af of dit normaal is of dat iemand dit herkent? En dan bedoel ik dat korrelige.
Schoormonnik Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 Jup, niks aan de hand... bij donkere zepen sneller zichtbaar... als je opschuimt zal je merken dat je normaal schuim krijgt. Het ziet er misschien uit alsof het bedorven is of iets dergelijks, maar dat is niet zo . Kunnen stukjes overvet/onverzeepte sheaboter zijn of 'stearic spots'/onverzeepte stearine of kaliumhydroxide die tijdens het mixen met de luchtbelletjes heeft gereageerd, dan zijn het zoutkristallen, die ook kunnen ontstaan als er meer en meer water in de loop der tijd verdampt in de zeep. In ieder geval niks kwalijks, ziet er alleen misschien esthetisch niet zo mooi uit.
Snowmiss Posted December 29, 2017 Author Posted December 29, 2017 Scheermonnik schreef 4 uur geleden: Jup, niks aan de hand... bij donkere zepen sneller zichtbaar... als je opschuimt zal je merken dat je normaal schuim krijgt. Het ziet er misschien uit alsof het bedorven is of iets dergelijks, maar dat is niet zo . Kunnen stukjes overvet/onverzeepte sheaboter zijn of 'stearic spots'/onverzeepte stearine of kaliumhydroxide die tijdens het mixen met de luchtbelletjes heeft gereageerd, dan zijn het zoutkristallen, die ook kunnen ontstaan als er meer en meer water in de loop der tijd verdampt in de zeep. In ieder geval niks kwalijks, ziet er alleen misschien esthetisch niet zo mooi uit. Dankjewel voor de update. Ik was inderdaad vooral benieuwd naar wat het kon zijn. Schuim wat ik er mee maak, is nog prima en zoals op de foto te zien, nog maar een paar keer mee scheren en dan is tie op. Gaat die in de mooie herinneringen ............
Scoozy Posted November 25, 2018 Posted November 25, 2018 Wat is dit toch een heerlijk geurtje 2 de maal een kans gegeven de Scheermonnik en moet toegeven heb de Delfts Wit & Soek 2 heerlijke geuren, een betere opschuim techniek kan toch nog een andere kijk op een zeepje geven blijkbaar.
Harkos Posted November 25, 2018 Posted November 25, 2018 Scoozy schreef 11 uur geleden: Wat is dit toch een heerlijk geurtje 2 de maal een kans gegeven de Scheermonnik en moet toegeven heb de Delfts Wit & Soek 2 heerlijke geuren, een betere opschuim techniek kan toch nog een andere kijk op een zeepje geven blijkbaar. Hoezo, dat spul schuimt als een gek.
Snowmiss Posted November 26, 2018 Author Posted November 26, 2018 kalerolf schreef 9 uur geleden: Snowmiss schreef op 29-12-2017 om 14:20: Dankjewel voor de update. Ik was inderdaad vooral benieuwd naar wat het kon zijn. Schuim wat ik er mee maak, is nog prima en zoals op de foto te zien, nog maar een paar keer mee scheren en dan is tie op. Gaat die in de mooie herinneringen ............ Grappig in het origineel bericht is het SCHOORmonnik en in jou quote is het weer SCHEERmonnik.. Mijn kwoot komt dan ook uit de tijd dat de monnik nog scheerde Blijkbaar heeft hij een naamsverandering aangevraagd kort geleden. 1
CobraX Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 Snowmiss schreef 10 minuten geleden: Mijn kwoot komt dan ook uit de tijd dat de monnik nog scheerde Blijkbaar heeft hij een naamsverandering aangevraagd kort geleden. Ik vraag me af hoe lang z'n baard ondertussen is. 1 1
Schoormonnik Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 CobraX schreef 22 minuten geleden: Ik vraag me af hoe lang z'n baard ondertussen is. Laat ik het zo zeggen... toiletpapier is voor mij een luxe middel. 1 3
Recommended Posts