Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben tussen de bedrijven door bezig geweest om eigen plugins te schrijven voor ons forum en heb ook een bestaande plugin zojuist geïnstalleerd. Hieronder een uiteenzetting van wat er nu nieuw is. Sommige dingen zul je misschien al gezien hebben, andere dingen mogelijk nog niet.

1. Ledenkaart
    Deze is op verzoek toegevoegd. Hierbij kun je makkelijk op de kaart inzien waar iedereen woont, op basis van wat men in heeft gegeven bij het veld Woonplaats in zijn/haar profiel. De ledenkaart vind je hier.
    2017-12-25_20-27-49.png

2. Verjaardag vermelding
    Ben je jarig? Dan wordt je namens ons van harte gefeliciteerd natuurlijk. Bij alle reacties van de jarige jop(pin) zul je onderstaande felicitatie tegenkomen
    2017-12-19_10-16-27.png

3. Online gebruikers pagina - automatisch verversen
    Een pagina die ik - als beheerder in ieder geval - vaak gebruik is de online gebruikers pagina. Hierbij is er nu een optie ingebouwd dat deze automatisch ververst.

4. Ledeninformatie bij de reacties
    De woonplaats en de datum van registratie zijn nu wat duidelijker weergegeven.
    2017-12-25_20-34-41.png

5. De hovercard
    Wanneer je met je muis over de afbeelding van een lid beweegt zal de hovercard tevoorschijn komen.
    Hier worden vanaf nu ook de aangepaste profielvelden getoond zoals hieronder weergegeven.
    2017-12-25_20-37-27.png

6. Aangepast forumlogo bij bepaalde feestdagen
    Waarschijnlijk is deze jullie al wel opgevallen, ik heb een aantal verschillende logo's gemaakt voor een aantal feestdagen.
    In het komende jaar zullen jullie hier een aantal van voorbij zien komen. Voor de kerstdagen zal onderstaande actief zijn.
    christmas.png.jpeg
    Is het functioneel? Nee. Is het leuk? Ik vind van wel :) 

Dit zijn de meeste nieuwe functionaliteiten. Onder de motorkap heb ik ook een groot deel gesleuteld, maar dat is voornamelijk voor het beheer van het forum handig. Heb je vragen en/of opmerkingen, laat het me dan even weten.

Groet,
Chris

• I like it 5
  • Thanks! 2
Posted
ChrisVanMeer schreef Op 26-12-2017 om 04:15:

Wat bedoel je precies?

Heb het hier niet over profielfoto’s gehad :) 

Op jouw profiel zie ik in zwart en wit een foto van krabber en kwast.

De optie om z’n profielfoto te plaatsen is bij mij niet actief 

• 3 weeks later...
Posted

Zojuist heb ik het forum ge-upgrade van 4.2.6 naar 4.2.7.

Hieronder zijn een aantal bugs gefixed, waaronder het probleem van de selectievakjes in de Postvak IN mappen (diegenen die er last van hadden weten waar ik het over heb).
Dit zou nu opgelost moeten zijn. Er zitten voornamelijk beveiligingsupdates in en ook een update om ons forum compliant te maken met de AVG 1).

Doordat er dingen zijn aangepast en nieuw bij zijn gekomen, heb ik ook een hoop aantal vertalingen weer opnieuw door moeten voeren.
Zie je nog wat spelfoutjes / onjuiste Nederlandse termen, laat het me even weten in een PB.

1) De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is een verordening (EU 2016/679) die bedoeld is om de gegevensbescherming voor EU-ingezetenen te versterken en te verenigen vanaf 25 mei 2018.

• I like it 5
  • 1 year later...
Posted

Is er ook een functie om (door jezelf) geschreven berichten aan te passen/wijzigen? Bijvoorbeeld bij schrijfvouten ?

Posted
JeroenP schreef 7 minuten geleden:

Is er ook een functie om (door jezelf) geschreven berichten aan te passen/wijzigen? Bijvoorbeeld bij schrijfvouten ?

dat kan je hoor zie onder aan je eigen post wijzig

kuEStOZ.png