Jump to content

Zeepjes uit Duitsland

Willieman

Recommended Posts

Gisteren uit Duitsland gekomen, en bij ons bezoek aan Trier kwamen we bij een winkel genaamd " Müller " kwam ik deze zeepjes tegen.

Palmolive classic ( stick van 50 Gram) € 0,75

Speick ( Stick van 75 Gram) € 2,30

HJM Aloë vera ( Puck van 65 Gram) € 4,99

De Palmolive en de Speick heb ik nog niet geprobeert, De palmolive ken ik hier van het Board, Maar de speick ken ik niet, Iemand ervaring mee ?

De HJM heb ik geprobeert, Ik kan het nergens vinden en ik weet ook niet waar het vandaan komt.

De puck van 65 gram zit in een afsluitbaar kunststof bakje, en schuimt erg snel op.

het laat zich goed aanbrengen. het scheer resultaat mag er zijn, geen branderigheid en een prettige frisse geur.

geschoren met een mercur 510

met een bolzano mesje

Ik heb overigens ook een fles Blue de Channel aftershve balm gekocht wat echt wauwie is

Ik ben geen fan van sticks maar die van Speick vond ik wel goed, geeft snel en veel schuim, over de geur kan ik weinig zeggen want ik heb m'n reukvermogen verloren jaren terug. Om eerlijk te zijn ik heb de stick wel geraspt in een potje.

De Palmolive stick en creme zit in mijn dagelijkse rotatie. Prima producten en, in Duitsland, een prima prijs. De Speick ken ik ook, maar die vind ik zelf het prijsverschil met de Palmolive niet waard. De HJM-producten ken ik verder niet.

Maar inderdaad, als je toch in Duitsland bent, dan loont het de moeite om ook wat scheerproducten in te slaan. Zo heb ik de laatste keer een heel voorraadje Pitralon Classic ingeslagen. Lekkere geur, en een fijn gevoel op de huid.

Shizzle, ik moet echt een keer naar Duitsland....

"Mevrouw Marco" vind Kleve leuk en gezellig, dus ik heb een goed excuus om weer eens te gaan kijken daar. Alleen die Duitse koffie.... Bah!

Gelukkig hebben ze wel een "puntje" taart van een halve kilo ofzo bij het vieze bakkie pleur, dat maakt veel goed :D

@snuff

is jouw reukvermogen echt compleet pleite?

hoe is dat gebeurd dan?

Ik moet echt een keer die pitralon gaan ruiken, ik word nu toch aardig nieuwsgierig.

Het schijnt dat de huidige Pitralon Classic minder uitgesproken ruikt dan de versie die tot 2012 geleverd werd. Dat heb ik echter alleen van horen zeggen, want die Pitralon ken ik zelf niet.

De huidige Pitralon Classic ruikt lekker kruidig, en niet al te sterk. Je loopt dus niet als een geurbom rond, maar de geur blijft wel lang hangen. Bovendien voelt hij op mijn huid erg goed.

Een andere aftershave die ik had meegenomen was een 200ml fles Hâttric. Spotgoedkoop (€4,99 voor 200ml geloof ik), maar het ruikt ook een stuk minder verfijnd dan de Pitralon. Die was iets van €3,95 per 100ml dacht ik. Nog steeds geen geld voor een lekkere geur.

Ik verwacht ook dat HJM (een min of meer budget-merk van Mühle) identiek is aan EJ en Mühle zepen. Ik vind Speick in gebruik erg lijken op Palmolive, zowel in vorm, consistentie van de zeep als in scheereigenschappen, alleen de geur is duidelijk anders. Met de nederlandse prijzen is Speick wat mij betreft zijn meerprijs t.o.v. Palmolive niet waard maar het is verder een uitstekende scheerzeep.

Het schijnt dat de huidige Pitralon Classic minder uitgesproken ruikt dan de versie die tot 2012 geleverd werd. Dat heb ik echter alleen van horen zeggen, want die Pitralon ken ik zelf niet.

Ik weet daar het fijne ook niet van maar mijn vader herkende de geur meteen; zijn vader, mijn opa dus, gebruikte hem vroeger vaak naast Old Spice, Tabac en Aqua Velva. Mijn pa gebruikt hem nu (weer) dagelijks. Het is wel zo dat er nogal wat verschillende Pitralons zijn (Tsjechisch, Zwitsers en ik heb ook nog NOS Nederlandse uit de 50-er jaren) die allemaal echt anders ruiken. De Duitse Classic is een van mijn favoriete AS; verzorgend, fris, kruidig en beschaafd; wat wil je nog meer!

Ben nu nog nieuwsgieriger geworden, het ligt zeker niet bij een Nederlandse drogist waar ik even kan gaan snuffelen?

Ik heb de mijne van een kleine zelfstandige drogist in Maastricht (ik loop er zo naar toe maar een naam of adres heb ik zo even niet; wel te achterhalen als je wilt) en BdF heeft hem volgens mij ook maar bij een grote keten heb ik hem nog nooit gezien.

Op mijn vraag aan Labori International (Breda) of er fysieke winkels in Nederland zijn die Pitralon Classic verkopen, kreeg ik als antwoord een oorverdovende stilte. Volgens mij zijn de beste keuzes online (maar dan zit je met de verzendkosten), of inslaan wanneer je een keer in Duitsland bent.

Probleem blijft dan wel dat er, van wat ik van Harrie begreep, meerdere versies zijn van de classic.

Dan zou je dus moeten weten waar de webshop ze heeft ingeslagen. De Duitse was geloof ik de beste?

Tot eind 2012 ongeveer werd de "Duitse" Classic door Sara Lee op de markt gebracht. Vanaf begin 2013 is dat Labori International. Men zegt op de scheerfora dat ook de samenstelling is veranderd, maar dat weet ik niet.

In ieder geval heeft de moderne Pitralon Classic niets gemeen met de oorspronkelijke (jaren '60) Pitralon, behalve de naam.

• 2 weeks later...

dat ze er nog wat aan verdienen voor die 65 ct...

Palmolive is echt prima spul. Binnenkort maar weer eens aanschaffen.

Ik gebruikte vroeger ook wel eens scheercreme van Gillette in zo'n zelfde tube, volgens mij een rode tube.

Ik heb het al heel lang niet meer in een winkel gezien, is hier toevallig iemand die weet waar ze dat nog verkopen?

• 2 weeks later...

Geen zeep, maar aftershave :)

Ik heb vandaag een flesje "Old Spice Original" aftershave meegenomen van de REWE. Lekker luchtje, en het blijft lang hangen.

Beetje bloemig, niet zo kruidig als b.v. Pitralon Classic.