Galf Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 Toch maar eens zo'n kuipje Kruidvat scheerzeep (1975 Originals o.i.d.) meegegrist terwijl ik toch in de rij stond voor de kassa. Lijkt verdacht op de Vergulde Hand kuipjes met een dito productiedatum-sticker onderop. Zelfde soort puckje erin maar zonder tekst of logo. De geur is niet bijzonder. Maar nu de verrrassing: binnen 10 seconden een aangenaam en romig schuimpje geklopt. Beter dan gemiddelde scheerbeurt met een oude Joseph Rodgers&Sons. Gebaseerd op deze ene scheerbeurt schiet dit zeepje als een raket omhoog op de lijst van favoriete zepen. Een hoge binnenkomer in de hitlijsten andersgezegd. En dit is ook nog eens de allergoedkoopste totnutoe... Heb ik iets gemist of is 1 scheerbeurt te weinig om aangenaam verrast te mogen zijn?
Hanskoning Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 Je mag verrast zijn natuurlijk, maar vele leden alhier delen deze positieve verrastheid niet of ze moeten de formule recent veranderd hebben maar dat waag ik te betwijfelen.
efsk Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 Jaren terug dat ik deze zeep probeerde, herinner het me als een beetje een droge variant van de Vergulde Hand
Johan Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 Is gewoon vergulde hand in een ander bakje. Ik kan me herinneren dat het anders rook.
jos schenau Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 Een ieder zijn voorkeur. Heb deze zeep ook gekocht en scheer er de haren op borst mee. Uiteraard zonder op te schuimen.
jos schenau Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 Kijk dat is nou kritisch lezen . Scherp opgemerkt en ik . Nee de zeep heeft geen scherp randje . Ik gebruik een wegwerp mesje uit de Hema.
Galf Posted December 26, 2017 Author Posted December 26, 2017 Vernieuwd recept dan wellicht? De initiele geur als je het kuipje opent neigt naar VH Xtra-fresh maar dan minder scherp; zodra je het nat maakt blijft er weinig van over. Maar het schuimt zonder twijfel veel makkelijker en sneller op dan VH en het resultaat kan ik alleen omschrijven als "romiger". Misschien een gelukkige productiefout maar ik ben er wel blij mee. Ik was me bewust van de algemene consensus betreffende dit product maar kan me daar alleen maar in positieve zin van opstellen...
Recommended Posts