Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, ik ben Rene, 52 jaar oud  en een beginnend tradiotioneel scheerder. Na jaren met de bekende "hoe meer mesjes hoe beter" merken geschoren te hebben, baalde ik als een stekker van scheren. Gewoon ff snel schrappen en klaar. Een aantal maanden geleden ben ik een keer door een echte barbier geschoren, en dat was geweldig. Het bleef een tijdje sudderen, en een aantal weken geleden ben ik op het internet gaan zoeken naar traditioneel scheren. Nou daar is zat over te vinden dus.  Na veel lezen en kijken over het scheren besloten om een "krabbertje" aan te schaffen. Een open mes vind ik nog erg gevaarlijk.? Uiteindelijk heb ik het volgende aangeschaft.

Muhle Safety Razor Scheerset (4-Delig) Vivo Zwart 
Taylor of Old Bond Street Sandalwood Scheercreme
Taylor of Old Bond Street Sandalwood Cologne
The Bluebeards Revenge Double Edge Blades 

Vandaag ontvangen en mezelf gelijk ermee geschoren. Uiteraard eerst de kwast met shampoo gewassen en zelf gedouched als voorbereiding.

Geweldig! 3 keer geschoren met de haren mee, er tegen in, en dwars erop. Super glad, lekker schuim en een lekkere aftershave. Nog een dagcreme erop en klaar. Ik had verwacht dat ik me zou snijden de eerste keer, maar helemaal niets, en zels na 3 keer scheren feen irritatie.  Ik ben om! Hopelijk kan ik hier leuke topics lezen en allerlei nieuwtjes leren. En wie weet kan ik in de toekomst ook af en toe iets nuttigs toevoegen.

• I like it 2
Posted
Robgtt99 schreef 4 uur geleden:

Welkom Rene. 

Open mes ga je wel een keer proberen ? 

Wie weet. Maar ik ben bang dat het een ravage wordt. ?lijkt me wel mooi overigens. Maar eerst maar ff lekker scheren met mijn nieuwe DE set.

Posted

Welkom! 

Als je eens een open mes wilt proberen geef je maar een seintje! Dat hoeft helemaal geen ravage te zijn!

• Thanks! 1