Jump to content

Nieuwe Stirling geur  

29 members have voted

1. 1. Wil je (nog steeds) meedoen aan de nieuwe ShaSoc Stirling scheerzeep?

• Ja
    • Nee
      0
    • Ligt aan de prijs
    • Ligt aan de geur
  2. 2. Wil je met of zonder menthol?

3. 3. Wil je daarbij ook een bijpassende after-shave balsem?

This poll is closed to new votes

Recommended Posts

Posted

Rod heeft geantwoord op mijn laatste mail (zie onder) en de boodschap is dat hij geen mooie compositie kan componeren met de door ons opgegeven geuren. Zijn vraag is vervolgens of wij tot overéénstemming kunnen komen voor een nieuwe odeur.

Als jullie nog geinteresseerd zijn laten we dan nog één keer de discussie hieromtrent opstarten en zo bezien of we wederom tot consensus kunnen geraken.

Ook is zijn vraag of er behoefte is aan een bijbehorende balm.

Om geen verwarring te scheppen met het oude draadje heb ik voor deze enquête een nieuw topic opgestart.

Natuurlijk kunnen we de geur éénvoudiger maken en voor het vers gemaaide hooi gaan zonder de witte mos met wat veldbloemen.

Daarnaast ben ik zelf zeer gecharmeerd van de aqua geuren dus dat zou voor mij een waardig alternatief zijn, we zijn tenslotte en volkje van zeevaarders en van het vele water in ons landje.

Om even het geheugen op te frissen hierbij een gedeelte uit mijn mail aan Rod met de geuren zoals we de vorige keer gevraagd hebben:

The odors are as follows:
Top notes: rose and freshly mown grass.
supported by a heart of violets, freesia, geranium end fern.
Resting on a substantive base of lime, musk, amber, white moss and cedar

But again Rod if you can create a floral scented soap that contains the top notes of rose and fresh grass, we are doing justice to which the Netherlands is known throughout the world, namely its flowers.
And it may sound a little bit easier, but we are confident that you will be able to combine a beautiful fragrance based on this information.

Hier de mail van Rod van vanmorgen:

Hi Hans, 

I absolutely can. I will need to wait until after the Christmas rush, but I would love to be able to do it. Can I make a request though?  Can we perhaps do another scent?  I'm really having a hard time with this scent. The notes individually I'm working with are nice, but in combination I'm having trouble blending. I've never worked with a white moss fragrance, and it's not quite as simple for me as the oakmoss I used in some of my other scents. Is there perhaps a cologne style scent, or something else that everyone could agree on?  I just don't want to end up with something that doesn't smell right to everyone. As I've not yet been to the Netherlands (hopefully someday) I don't know if what I'm working on is anywhere close to the real thing. I hope this makes sense. 

Also, one other thing. I obviously can't do the matching aftershaves, but do you want me to do a post shave balm in a matching scent?

Take care, 

Rod
Posted

Ik ben wel een voorstander van iets wat wij omschrijven als typish Nederlands. Persoonlijk vind ik het erg leuk om zo'n zeepgeur erbij te hebben. 

In de eerste inschrijving konden we kiezen tussen een niet menthol variant en een variant waar dit wel in verwerkt is.

Wellicht behoort dit nog steeds tot de mogelijkheden. 

Mocht dit niet zo zijn sluit ik mij aan bij de variant welke de meeste stemmen krijgt. 

Posted

Eeeeeh even de vraag wat verduidelijken, welke samengestelde geur zou jullie graag zien in een forum zeep.

Met of zonder menthol is nu nog niet van belang eerst de geur en dan komt er weer een poll om te bezien wie de zeep graag wil hebben en dan met en/of zomder menthol.

Ik zal trouwens ,zo bedenk ik me nu, hem de vraag stellen of de eiken mos de witte mos kan vervangen?

Posted

Hans, dat zijn wel heel veel vragen in een keer:

• Eenvoudiger maken (versgemaaid hooi met veldbloemen)
  • Aqua geuren als alternatief
  • Bijbehorende balm ook bestellen

Ik ben voor eenvoudiger, maar ook wel te porren voor een aqua geur als zeevarend landje, en ook nog wel voor de bijbehorende balm (mits de prijs niet de pan uitrijst). Ben tenslotte niet de moeilijkste thuis....

Is dat voldoende antwoord?

Posted
efsk schreef 3 uur geleden:

wat is white moss?

Wat een prachtige vraag en hebben we er nu met zijn allen over heen gekeken. Ik ben zeer gecharmeerd van de Acca Kappa White moss en dacht dat de geur afgeleid was van een plantje. Daarom  de omschrijving bij Acca Kappa opgezocht en zie: 

Geen wonder dat hij er geen brood van kan bakkenxD

Trouwens hier had ik met het oude forum dus geen last van dat hij van de google vertaalsite het nu zo laat staanO.o

WITTE MOS | VOOR MANNEN De zuivere en delicate noten die zijn opgeroepen uit Acca Kappa White Moss zijn afgeleid van twee mediterrane planten; Lavendel, met zijn prachtige bloesem en delicate geur, al sinds de oudheid bekend om zijn ontspannende en kalmerende eigenschappen; en Juniper met zijn geurige hout en balsemieke bessen

Posted
fireshrimp schreef 12 minuten geleden:

Hans, dat zijn wel heel veel vragen in een keer:

Dat valt nogal mee toch, in ieder heb je duidelijk en kort geantwoord:D

Posted

a. kijk. Dat verduidelijkt. Lavendel associeer ik met de Provence en niet met die kouwe natte klerezooi hier. Jeneverbes daarentegen associeer ik wel met hier. Zo de man de witte mos uiteen kan trekken, de lavendel achterwege kan laten en ons allen kan laten ruiken als hebben we net een fles jajem achter de kiezen ben ik ook voor. Voor ben ik sowieso trouwens, dus mijn toezegging 1 met 1 zonder menthol blijft staan.

Posted

Volgens mij is Zwitsal ook iets typisch Nederlands.

Is, voor zover ik weet, ook nog geen scheerzeep van. ;)

• I like it 1
Posted
Loei schreef 47 minuten geleden:

Volgens mij is Zwitsal ook iets typisch Nederlands.

Is, voor zover ik weet, ook nog geen scheerzeep van. ;)

Dat is waarschijnlijk niet voor niets... O.o

Posted

Dat is waarschijnlijk niet voor niets... [emoji33]
Nee Zwitsal = Unilever = in heel Duitsland en waarschijnlijk ook rest van de EU verkrijgbaar.
Posted
Harkos schreef 1 uur terug:
roland schreef 1 uur geleden:

Dat is waarschijnlijk niet voor niets... emoji33.png

Nee Zwitsal = Unilever = in heel Duitsland en waarschijnlijk ook rest van de EU verkrijgbaar.

Ik doelde op een scheerzeep met Zwitsal geur... B|

Posted
roland schreef 18 minuten geleden:

Ik doelde op een scheerzeep met Zwitsal geur... B|

Tja baby's worden niet geboren met een scheermes.

Posted

Zoals beloofd nog een mail naar Rod gestuurd met de onderstaande vraag: (waarbij ik jullie nederig vraag niet op mijn Engels te letten of te corrigeren want ik heb een blinde vlek voor Engels en dit is wat google vertaal site ervan maaktxD)

Hai Rod,

Thanks for your feedback Rod, I appreciate this very much. I have the following question to you, if you let the white moss decline, is it possible to put together a fragrance reminiscent of freshly cut grass combined with wild flowers? From a survey our members of the forum this was the most desired fragrance.

Take care,

En ik sta versteld enkele uren later al een antwoord zie onderstaande mail. Als er een sample komt zal ik die delen met diverse mensen want ik wil zo veel mogelijk terugkoppeling van jullie voordat we het definitief in gang zetten.

I think I can do that. Here's what I'll do. I'll make a single jar of it and send it to you so you can smell it and approve it or let me know what you want to change on it. 

Eventjes mijn hart luchten. Ik wordt helemaal gek op één op andere manier krijg ik de kleuren en de letterhoogte niet veranderd.
Posted
roland schreef 2 uur geleden:

Dat is waarschijnlijk niet voor niets... O.o

Wel een goed idee kunnen we eindelijk het "baby billen glad" zonder terughoudendheid gebruikenxD

Posted
Hanskoning schreef 3 minuten geleden:
Eventjes mijn hart luchten. Ik wordt helemaal gek op één op andere manier krijg ik de kleuren en de letterhoogte niet veranderd.

Gezien het aantal verschillende kleuren en lettergroottes wat je hanteert krijg ik de indruk dat dat je juist wonderwel afgaat Hans.

Hanskoning schreef 1 minuut geleden:

Wel een goed idee kunnen we eindelijk het "baby billen glad" zonder terughoudendheid gebruikenxD

Fantastisch ...  Luieruitslag na het scheren ...

• Haha 2
Posted

Kijk meneer Richard die ik mijn best voor jou om die jeneverbes in de zeep te krijgen moet je natuurlijk wel lief voor me zijn:P

Om jullie geheel op de hoogte te houden zojuist hem geantwoord:

Hai Rod,

That is an excellent idea Rod. When the pot arrives here I will provide various members of our forum with samples so that they can also share their findings with me. From this feedback I will indicate to you if the scent is approved or that some adjustments have been requested. Then one question is it possible to include juniper in the fragrance? We in the forum wish you a lot of success with the development of the soap. And of course I wish Amanda and you a Merry Christmas.

Help me nu eens hoe krijg ik gekopieerde tekst terug naar de normale letterhoogte??

kalerolf schreef 2 minuten geleden:

Hans gaat je goed af dat steenkolen Engels... precies zoals ik het ook zou schrijven.

Is jouw Engels dan ook zo ontzettend beroerd? jammer Rolf:5a24cf285cd99_EmojiSmiley-15::5a24cf1cc8ee3_EmojiSmiley-01:

Posted

Klinkt alsof het balletje weer de juiste richting op rolt. :)

Mooi werk Hans!

Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

Posted

Hans, eerst maar eens de variatie in letters. Alles in een tekstverwerker zetten. Tekst selecteren en  alles hetzelfde maken. Daarna knippen en plakken. Omslachtig maar werkt wel. 

Wat betreft de zeep, hooi met bloemen: perfect. Voorstel van Rolf, beetje geur van de wietplant erin mag van mij! Ik hou wel van een iets afwijkende geur.  Denk zelfs dat het wel eens goed kan uitpakken.

Voor mij nog steeds een pot zeep en als het kan de balm.

Doe graag mee met het testen. Heb hier nog wel bakjes liggen voor de monsters en wil je wel helpen met het versturen van alles. 

Aanvulling: misschien niet handig die potjes ivm verzendkosten. Dan maar in luchtdichte (wiet)zakjes.

9B7FD34E-768A-4B72-8625-161F397BABA1.jpeg

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.