Hanskoning Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Vanmorgen toen ik me met de Karl Engels aan het scheren was opnieuw de ervaring dat deze krabber die ik van Richard heb mogen ontvangen een meer dan fantastische krabber is en dat nadat hij in eerste instantie in de vitrinekast was beland omdat het merk mij onbekend was en ik dacht met een vintage Merkur kloon van doen te hebben Echter de Karl Engels is even effectief als vele nieuwe krabbers zoals de Blackbird, Timeless etc. en van belang vooral heel comfortabel en dit geldt voor zowel de milde als groffe scheerzijde. Dit bracht me op de vraag wat zijn voor mij nu de onverwachte positieve uitzonderingen in scheergerei in 2017? Wel het antwoord zien de oplettende lezertjes in onderstaande opgave: Na enig nadenken kwam ik namelijk tot het volgende lijstje: Krabber: Karl Engels Mesje: Gillette Rubi Platinum Super Kwasten: Maseto 26 en 30 mm Finest Silvertip Pre-Shave: Het is chauvinistisch jawel maar de huisgemaakte Eucalyptus Menthol olie Niet menthol zeep: Kelly Original Lilac Menthol zeep: Stirling Glacial Margarita in the Artics
efsk Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Phoenix Alpha Ecliptic in bakeliet Vreto scheerzepen Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain
Johan Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Simpel; de grote verrassing van (net) 2017 voor mij was de Mühle Rocca R96 krabber.
ChrisVanMeer Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Zoveel topproducten aan mogen en kunnen schaffen, waarbij mijn trots wel de twee meest prachtige Koraten zijn en de SV en M&F kwasten zijn. Ik heb niets te klagen.
Ator razor Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Mijn vijf verrassingen. Ook niet zo moeilijk om mij te verrassen omdat ik me nog maar een paar jaar klassiek scheer. 1
Snuff Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Ik was aangenaam verrast door: een serie zepen die uit Spanje kwamen de konayama #80000 de vintage Japanse strop de maseto borstels een aantal Japanse messen het nieuwe forum 2
mhharsta Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 De grootste verrassing is voor mij toch wel de Phoenix Alpha Ecliptic geweest, en verder erg fijn in 2017, de Iwasaki, de Scrupleworks strop en de Maseto kwast. 1
DannyVG Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 De Masseto borstels De definitive start met het open mes De eerste stapjes in het slijpen De eerste iwa De Janbonman oorlog 1 2
efsk Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 DannyVG schreef 23 minuten geleden: De Janbonman oorlog 1
Kingjack Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 De kromme Valencia open kamDe Essence of Scotland zepen De Maseto zilvertip kwastenDe Japanse import door Ron 1
iwan073 Posted December 17, 2017 Posted December 17, 2017 Betreft borstels: Yaqi Black Marble Synthetic (R15101601) J&T Chief, Ziricote Wood, Virginia Sheng Silvertip 24mm Vero Virginia Sheng 2-Band Finest Badger 24mm De Yaqi kwast is toch mijn grootste scheerverrassing van het jaar. Voor €6,90 zo'n fijne kwast, dat had ik nooit verwacht. Ook omdat hij uit China komt had ik er niet veel verwachtingen van. Maar het is denk ik de favoriete kwast uit mijn 'shave den'. De J&T Chief is ook een verrassing voor me. Zo'n mooie en fijne kwast, gemaakt door mede forumleden... Echt super! En dan mijn opa's gerenoveerde kwast. Ik dacht ik laat door Jan een nieuwe borstel erin zetten en we zien wel. Als het niks is dan staat hij tenminste leuk als aandenken in de kast. Maar eerlijk gezegd is dit een super fijne kwast geworden. Het handvat ligt lekker in de hand en de 2-band finest is nog lekkerder dan de Silvertip van de J&T Chief! Ik scheer me er graag mee. En nu betreft de scheercrèmes en zepen: Truefitt & Hill - Grafton Shaving Cream Taylor of Old Bond Street - Mr. Taylors Shaving Cream Acca Kappa 1869 Almond Shaving Soap De Mr. Taylors en Grafton ruiken wat mijn neus betreft vrijwel hetzelfde. De Mr. Taylors is alleen iets sterker van geur. Qua prestatie vind ik ze beide even fijn. Als ze beide op zouden zijn zou ik de Mr. Taylors weer opnieuw aanschaffen, maar dat alleen vanwege de prijs. En dan de Acca Kappa 1869 Almond Shaving Soap. Heerlijk aangename geur en presteert prima. Geen idee waarom ik hem zo zelden voorbij zie komen op de twee fora die ik bezoek. 1
fireshrimp Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Voor mij is het Merkur 34C Yaqi Tuxedo Saponificio Varesino Dolomiti
Loei Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Het nieuwe forum natuurlijk! En: Yaqi 28mm syntheet Strong Leopard 77-A Shavette, die heel erg scheert als een open mes. 1
onno Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Begin van het jaar: het kunnen hanteren van het open mes. Halverwege het jaar: Maseto Dual band dense 24 mm kwast Einde van het jaar: een nieuw forum
ChrisVanMeer Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Oehhh, de nieuwe zeep van SV! Pareltje van 2017!
Johan Posted December 18, 2017 Posted December 18, 2017 Ik heb mij vanmorgen weer met de IKON Shavecraft 102 krabber geschoren, en ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken. Hij is veel milder dan ik me had voorgesteld, en ik geloof niet dat het scheve mesje veel verschil uitmaakt. Voor mij hoort deze dus nog niet bij de toppers van dit jaar.Qua kwasten was de Stirling varkensharen kwast een positieve verrassing. Zowel qua handvat als borstel een prima indruk. Hij had alleen wel tijd nodig om los te komen, en ik denk dat hij nog wel beter gaat worden.
Moods Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 Ik ben in 2017 doorlopend van de ene in de andere verrassing gevallen. En dan vooral op zeepgebied. Mijn eerste ervaring met een Glacial van Stirling: 2017. De ontdekking van Chiseled Face Cryogen: 2017. De daarop aansluitende ontdekkingstocht in mentholzepenland: 2017 en nog steeds gaande Maar ook andere zepen (zonder menthol) hebben mij positief verrast, waarbij zeker de zepen van Blackship Grooming niet onvermeld mogen blijven. Qua hardware ben ik nog steeds dik tevreden met mijn Merkur 34C en Isana synthetische kwastje uit een Duitse supermarkt. Terwijl dat eigenlijk ook wel een verrassing genoemd mag worden. Kwastje van iets van 5 euro, maar ik heb nog geen enkele behoefte een "duurdere/betere" te proberen. Ook in 2017 dit forum ontdekt, dus tja...ik ben bang dat 2018 wat gewoontjes wordt vergeleken bij dit jaar 1
Arnout Posted December 20, 2017 Posted December 20, 2017 Dat zeep niet uit een busje met drijfgas moet komen maar uit een potje, opgeschuimd met een kwast, dat een open mes leuker en gladder scheert dan een gilette of wilkinson cassette, dat scheermessen slijpen makkelijker is dan andere messen slijpen, dat een natuursteen een veel zachter mes geeft dan een kunststeen,...
Recommended Posts