Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vanmorgen toen ik me met de Karl Engels aan het scheren was opnieuw de ervaring dat deze krabber die ik van Richard heb mogen ontvangen een meer dan fantastische krabber is en dat nadat hij in eerste instantie in de vitrinekast was beland omdat het merk mij onbekend was en ik dacht met een vintage Merkur kloon van doen te hebbenxD Echter de Karl Engels is even effectief als vele nieuwe krabbers zoals de Blackbird, Timeless etc. en van belang vooral heel comfortabel en dit geldt voor zowel de milde als groffe scheerzijde. 

Dit bracht me op de vraag wat zijn voor mij nu de onverwachte positieve uitzonderingen in scheergerei in 2017?

Wel het antwoord zien de oplettende lezertjes in onderstaande opgave:

Na enig nadenken kwam ik namelijk tot het volgende lijstje:

• Krabber: Karl Engels
  • Mesje: Gillette Rubi Platinum Super
  • Kwasten: Maseto 26 en 30 mm Finest Silvertip
  • Pre-Shave: Het is chauvinistisch jawel maar de huisgemaakte Eucalyptus Menthol olie
  • Niet menthol zeep: Kelly Original Lilac 
  • Menthol zeep: Stirling Glacial Margarita in the Artics

Posted

Phoenix Alpha Ecliptic in bakeliet

Vreto scheerzepen

Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain

Posted

Ik was aangenaam verrast door:

een serie zepen die uit Spanje kwamen

de konayama #80000

de vintage Japanse strop

de maseto borstels

een aantal Japanse messen

het nieuwe forum B|

• I like it 2
Posted

De grootste verrassing is voor mij toch wel de Phoenix Alpha Ecliptic geweest, en verder erg fijn in 2017, de Iwasaki, de Scrupleworks strop en de Maseto kwast.

• I like it 1
Posted

De Masseto borstels

De definitive start met het open mes

De eerste stapjes in het slijpen

De eerste iwa 

De Janbonman oorlog

• I like it 1
  • Haha 2
Posted

IMG_2672.png?dl=0

Betreft borstels:

1. Yaqi Black Marble Synthetic (R15101601)
  2. J&T Chief, Ziricote Wood, Virginia Sheng Silvertip 24mm 
  3. Vero Virginia Sheng 2-Band Finest Badger 24mm 

De Yaqi kwast is toch mijn grootste scheerverrassing van het jaar. Voor €6,90 zo'n fijne kwast, dat had ik nooit verwacht.

Ook omdat hij uit China komt had ik er niet veel verwachtingen van. Maar het is denk ik de favoriete kwast uit mijn 'shave den'.

De J&T Chief is ook een verrassing voor me. Zo'n mooie en fijne kwast, gemaakt door mede forumleden... Echt super!

En dan mijn opa's gerenoveerde kwast.

Ik dacht ik laat door Jan een nieuwe borstel erin zetten en we zien wel. Als het niks is dan staat hij tenminste leuk als aandenken in de kast.

Maar eerlijk gezegd is dit een super fijne kwast geworden.

Het handvat ligt lekker in de hand en de 2-band finest is nog lekkerder dan de Silvertip van de J&T Chief!

Ik scheer me er graag mee.

IMG_2670.png?dl=0

En nu betreft de scheercrèmes en zepen:

1. Truefitt & Hill - Grafton Shaving Cream
  2. Taylor of Old Bond Street - Mr. Taylors Shaving Cream
  3. Acca Kappa 1869 Almond Shaving Soap

De Mr. Taylors en Grafton ruiken wat mijn neus betreft vrijwel hetzelfde. De Mr. Taylors is alleen iets sterker van geur.

Qua prestatie vind ik ze beide even fijn. Als ze beide op zouden zijn zou ik de Mr. Taylors weer opnieuw aanschaffen, maar dat alleen vanwege de prijs.

En dan de Acca Kappa 1869 Almond Shaving Soap.

Heerlijk aangename geur en presteert prima. Geen idee waarom ik hem zo zelden voorbij zie komen op de twee fora die ik bezoek.

• I like it 1
Posted

Het nieuwe forum natuurlijk!

En:
Yaqi 28mm syntheet

Strong Leopard 77-A Shavette, die heel erg scheert als een open mes.

• I like it 1
Posted

Begin van het jaar: het kunnen hanteren van het open mes.

Halverwege het jaar: Maseto Dual band dense 24 mm kwast

Einde van het jaar: een nieuw forum:D

Posted

Ik heb mij vanmorgen weer met de IKON Shavecraft 102 krabber geschoren, en ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken. Hij is veel milder dan ik me had voorgesteld, en ik geloof niet dat het scheve mesje veel verschil uitmaakt. Voor mij hoort deze dus nog niet bij de toppers van dit jaar.

Qua kwasten was de Stirling varkensharen kwast een positieve verrassing. Zowel qua handvat als borstel een prima indruk. Hij had alleen wel tijd nodig om los te komen, en ik denk dat hij nog wel beter gaat worden.

Posted

Ik ben in 2017 doorlopend van de ene in de andere verrassing gevallen. En dan vooral op zeepgebied. Mijn eerste ervaring met een Glacial van Stirling: 2017. De ontdekking van Chiseled Face Cryogen: 2017. De daarop aansluitende ontdekkingstocht in mentholzepenland: 2017 en nog steeds gaande ;-)  Maar ook andere zepen (zonder menthol) hebben mij positief verrast, waarbij zeker de zepen van Blackship Grooming niet onvermeld mogen blijven. Qua hardware ben ik nog steeds dik tevreden met mijn Merkur 34C en Isana synthetische kwastje uit een Duitse supermarkt. Terwijl dat eigenlijk ook wel een verrassing genoemd mag worden.  Kwastje van iets van 5 euro, maar ik heb nog geen enkele behoefte een "duurdere/betere"  te proberen. Ook in 2017 dit forum ontdekt, dus tja...ik ben bang dat 2018 wat gewoontjes wordt vergeleken bij dit jaar ;-) 

• I like it 1
Posted

Dat zeep niet uit een busje met drijfgas moet komen maar uit een potje, opgeschuimd met een kwast,  dat een open mes leuker en gladder scheert dan een gilette of wilkinson cassette, dat scheermessen slijpen makkelijker is dan andere messen slijpen, dat een natuursteen een veel zachter mes geeft dan een kunststeen,...