Jump to content

3e gang met water ??

HiFuMi

Recommended Posts

ik las pas dat er mensen zijn die de 3e gang met water scheren ipv schuim

dus eerst 2 gangen met schuim en de laatste met water

mij lijkt dat een beetje te rauw voor mijn huid ( ben zelfs aan het experimenteren met 2 gangen en een touch up )

wel voel je met afspoelen met koud water na het scheren vaak goed waar je nog stoppels hebt

maar het schijnt heel glad te kunnen uitscheren op die manier

iemand ervaring er mee

Met een zeepje als tobs of mama bear blijft er na het scheren een glad laagje achter, dat scheert even vlot als het schuim.

Maar ik probeer wat ik gemist heb nog rap mee te nemen in een extra pass in de tweede gang, als ik toch een 3e gang start zeep ik terug in.

3 Rondjes met niet te dun schuim. Wel gebruik ik bij iedere gang inzepen wat druppels extra water om het niet te laten "drogen" in de tijd die het scheren me kost.

Met alleen water heb ik me nog nooit geschoren. Ook voor een eventuele touch-up heb ik nog wel wat zeep in de kwast zitten.

Dit item staat in het topic open messen dus ik weet niet of mijn mening als enkel krabber gebruiker ertoe doet maar ik opteer voor elke gang een mooie volle schuimlaag te hebben. 

Bij de nabewerkingen breng ik de zeep met natgemaakte vingers dunner op de huid.

Dit item staat in het topic open messen dus ik weet niet of mijn mening als enkel krabber gebruiker ertoe doet maar ik opteer voor elke gang een mooie volle schuimlaag te hebben. 
Bij de nabewerkingen breng ik de zeep met natgemaakte vingers dunner op de huid.
Wat zijn nabewerkingen ? Nog na de 3e gang ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Over het algemeen doe ik ook maar 2 gangen. Enkel de kin en snor in 3 keer, als ik daar na de wtg direct atg in ga trek ik mijn huid kapot... Ook altijd met zeep, enkel water doe ik niet, toch steeds te veel zeep in de borstel. 

Snowmiss schreef 1 uur terug:

Bij mij wel, van die kleine plekjes waar je stiekem toch nog een stoppeltje voelt.

ChrisVanMeer schreef 1 uur terug:

Op de wangen doe ik altijd 4 gangen.

Dit is ook de methode die hier in gebruik is en het is gen stiekum stoppeltje maar nog wel wat raspige stukjes huid.

Normaal 2 gangen.
Soms 3 en met de topmessen is die 3de gang niet nodig maar wel inderdaad alleen met water. Dat maakt het dan wel helemaal af.
Aha. Toch iemand die het doet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

• Haha 1