Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Een tijd heb ik last van rode verkleuringen op mijn rechterwang (zie bijlage), mijn linkerwang lijkt er veel minder last van te hebben (nagenoeg niks). Ze worden erger meteen na het scheren en worden in de loop van de dag minder zichtbaar, al gaan het niet helemaal weg. Ik scheer me WTG, XTG en ATG. Na afloop gebruik ik 1) Dickinson witch hazel en ASB (zonder alcohol), zoals Nivea, Musgo, etc. Maar de verkleuringen blijven aanwezig en jeuken af en toe ook. Het is overigens geen acne.

Zoals ik in een ander topic al eens heb geschreven, gebruik ik Feather, Astra en Personna. Feather maakt het overigens wel erger en als ik zoiets gebruik als Clubman Bay Rum, dan worden de vlekken er niet minder op.

Iemand een suggestie hoe dit te voorkomen of te genezen? N.B. ik ben sinds vandaag aan de tea tree olie, en dat lijkt wel iets te helpen.

IMG_2165.jpg

Posted

Ik denk dat het aan je techniek ligt. :-P

Maar serieus: ik heb dat ook wel eens gehad, maar alleen bij bepaalde zepen die ik blijkbaar niet goed kan verdragen. Heb je het met alle zepen? Of gebruik je steeds dezelfde? Dan ik het misschien raadzaam om eens een andere te proberen? Is het iets van de laatste tijd, of heb je hier al jaren last van? Ik heb af en toe een lichte vorm van eczeem en dan kan het weer ook nog invloed hebben. Merk je dit ook, of is het weersonafhankelijk? Afijn, meer vragen dan antwoorden helaas ;) Hopelijk vind je snel een oplossing, want het het zou jammer zijn als het scheren je tegen gaat staan.

Posted

Haha, ja ik denk het ook. 

Ik gebruik verschillende zepen, zoals MWF, Proraso, Cella, Speick, La Toja, Arko, ToBS, etc. Ik heb niet de indruk dat mijn huid de ene zeep slechter kan verdragen dan de ander. Al had ik wel ooit echt een slecht gevoel bij Musgo. Ik heb er in ieder geval al jaren last van, de ene keer iets heviger dan anders. En ik kan me niet herinneren dat het nu afhankelijk van het weer is. Dit is ook een van de redenen waarom ik een topic geopend had met de vraag of er leden zijn die me wat nieuwe scheermesjes kunnen toezenden om te proberen. Ik heb het idee dat ik gewoon een erg gevoelige huid heb en dat het deels afhankelijk is van de mesjes. Zeker weten doe ik het niet... 

Posted

Ik heb ooit een tijd WTG + XTG geprobeerd, maar ik vond dat er toch nog te veel baard achterbleef. Twee keer een XTG helpt misschien om een smooth shave (i.p.v. een baby smooth shave) te krijgen en tegelijkertijd een reductie van die verkleuringen te bewerkstelligen.

Bedankt voor die suggestie. Als er nog meer tips zijn, dan hoor ik het graag.

Posted

Uw bijlage is enkel te zien als je bent ingelogd hij b&b!

Als ik me een paar dagen na mekaar scheer met een zeer agressief scherend mes of DE blaadje dan krijg ik na een paar dagen ook last van mijn vel.

Met een comfortabel mes kan ik me dagelijks of twee keer per dag scheren zonder problemen. Die zoektocht geeft misschien al wat winst?

Scheren met koud water helpt mij om korter te scheren,  met zeep waar ik licht allergisch op reageer met warm water (gft bvb) heb ik weinig of geen reactie met koud water.

Een  agressieve aftershave na een agressieve scheerbeurt geeft meer last dan Aluin en een verzorgende balsem,...

Posted

Heb je misschien heel dicht onder de huid liggende haarbloedvaatjes? Dan kan alleen al door de wrijvende cirkelende beweging van de borstel voorkomen dat die gaan meer kleuren. Opschuiven in kom en alleen schilder bewegingen maken en kijken of het verbetering geeft, indien niet toch al een mogelijke oorzaak geëlimineerd. 

Baume scheercreme en balm is ook fantastisch voor gevoelige huid.

Posted
Arnout schreef 11 minuten geleden:

Uw bijlage is enkel te zien als je bent ingelogd hij b&b!

Zo dan, aangepast (zie eerste post).

Arnout schreef 12 minuten geleden:

Met een comfortabel mes kan ik me dagelijks of twee keer per dag scheren zonder problemen. Die zoektocht geeft misschien al wat winst?

Een  agressieve aftershave na een agressieve scheerbeurt geeft meer last dan Aluin en een verzorgende balsem,...

Ja, vandaar dat ik nog wat mesjes ga proberen. Ik heb inderdaad ook gemerkt dat een aantal aftershaves problemen kunnen veroorzaken.

Snuff schreef 4 minuten geleden:

Heb je misschien heel dicht onder de huid liggende haarbloedvaatjes? Dan kan alleen al door de wrijvende cirkelende beweging van de borstel voorkomen dat die gaan meer kleuren. Opschuiven in kom en alleen schilder bewegingen maken en kijken of het verbetering geeft, indien niet toch al een mogelijke oorzaak geëlimineerd. 

Baume scheercreme en balm is ook fantastisch voor gevoelige huid.

Ja, af en toe heb ik last van couperose. Goede tip om eens in een kom op te schuimen i.p.v. direct op m'n gezicht en dan alleen schilder bewegingen te maken tijdens het aanbrengen. Baume scheercreme heb ik nog nooit gebruikt. Ik zal er eens naar kijken.

Posted

Misschien een heel andere ingang maar heb je recent (andere) medicijnen voorgeschreven gekregen??

Ik mag elke dag al een flinke dosis hiervan tot mij nemen zonder enig probleem echter toen ik vier weken geleden weer eens door de rug ging kort en langdurende morfine en diazepam geslikt en na een week of twee ontstonden er flinke rode plekken op de wangen en halsstreek die nog veel erger gingen branden en jeuken na het scheren.

Posted

Dan wordt het misschien een kwestie van uitsluiten en met een vaste set scheergerei te beginnen en als er irritatie optreed de dag daarna één product vervangen.

Posted

Als je er langer last van heb zou ik even langs wippen bij je huisarts.  Het niet is niet ernstig maar je scheer genot wordt er niet beter op. 

Een huisarts kan een diagnose stellen en je advies geven. Misschien ook een zalfje of crème  voorschrijven welke het ongemak verlichten. Je weet dan waar de schoen wringt en bespaart je een mogelijk eindeloze zoektocht naar de juiste combinatie van scheergerei.

Ik wil geenszins belerend overkomen,  maar dit zou ik doen .

Sterkte met het vinden van een remedie tegen dit ongemak

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted

Even een update.

Vorige week ben ik even langs de huisarts geweest. Die had het idee dat er sprake is van een milde vorm van rosacea. Daarvoor heb ik nu een zalfje met azelainezuur gekregen en na een week, merk ik inderdaad verschil. Mijn huid is veel rustiger en de verkleuringen op de huid zijn aan het wegtrekken. Ik weet nu wat er mis is en gelukkig heeft het dus niets te maken met, zoals sommigen beweerden (!), een slechte scheertechniek of dat ik bepaalde mesjes, scheercrèmes/zepen niet kan verdragen. Het was simpelweg een milde huidaandoening, al blijft mijn huid toch gevoelig. 

Ik had het gevoel dat ik maar weer eens een reisje moest maken langs verschillende DE mesjes, omdat ik nu weet wat de oorzaak is voor m'n huidaandoening. Feathers, Astra's, Gillette Black/Green, Shark SCH, Personna PCH, Polsilver SI en Gillette SB's geprobeerd. De Gillette SB sprong er voor mij toch bovenuit (ymmv). Erg milde en scherpe mesjes met een BSS resultaat. Ik ga ze nog wat verder testen en als de fijne ervaring aanhoudt, dan bestel ik een doosje van 100 stuks.

Bedankt voor de tips, heren.

• I like it 3
Posted

Goed te horen dat het met een zalfje aardig op te lossen is. Moet je dat zalfje dagelijks gebruiken of kan het incidenteel.

Posted

Goed te lezen dat je weet wat het euvel is. Je ben nu wat vrijer om wat rond te kijken naar zeepjes,  mesjes etc. En dat is toch het halve plezier.

• 1 month later...