Snuff Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 (edited) Schwarzweisskeramik S Scuttle Semogue Limited Edition 2011 Finest Badger Size 2 DR Harris Arlington iKon Slant Iedereen nog een fijne week toegewenst Edited September 23, 2013 by Guest
Shave and More Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Edwin Jagger Silvertip Proraso preshave iKon Slant PannaCrema Vetiver Dickinson Witchhazel TOBS St James splash
DoubleB Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Weber Polished Astra SP SOC Finest two band Mike's Natural Orange, Cedarwood & Black pepper Speick AS GFT Limes Skin Food
marzman Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Als preshave een bus scheerschuim gebruikt, werkt best goed. Daarna geschoren met: - Chinese Gillette Tech met Personna mesje (nieuw, had me bijna een week niet geschoren dus wilde iets scherps) - Palmolive Classic - Edwin Jagger BBB-kwast. - Aluin - Adidas Pulse aftershave Goede scheerbeurt, 3 passes gedaan zodat ik zeker was dat er nergens meer plukken haar konden zitten
Lampuhkap Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Vandaag weer eens wat nieuwe spullen geprobeerd die ik bij Barbiere di Figaro vandaan heb. Setup: Wilkinson 5/8 Semogue SOC 2 Band Finest Badger Taylor Of Old Bond Street Eton College scheercreme Tcheon Fung Sing Zagara e Gelsomino Aftershave Balm Ik was wel weer een keer toe aan een scheerbeurt met een creme ipv een zeep. Dus vandaag de ToOBS Eton College van de plank getrokken! Eerst het mes gisterenavond nog even gestropt, vanmorgen nog een paar keer en klaargelegd Zoals standaard even douchen, zorgen dat alles goed schoon en nat is voor we gaan scheren. Daarna weer over naar de wasbak. Even de kwast 1x rond in de pot en er zat al voldoende op de kwast om een flink schuim mee te gaan kloppen. Drupje water in de scheerkom en kloppen maar! Heel mooi dik romig schuim er vanaf met een heerlijke sinaasappelgeur. Voelde lekker zacht aan op de huid. Scheermes erbij gepakt en scheren maar! Dat viel niet tegen. Mes gleed door de haren heen, alles mooi glad de eerste pass al op het gezicht, huid bleef netjes kalm achter. Op de nek ging het ook prima. 2e pass op de nek ging bijna vlekkeloos. Tot de adamsappel. Daar zette ik net verkeerd aan, dus een klein plekje met irritatie, zowel links als rechts. Maar verder Wangen ging ook prima. 3 pass op het gezicht was ook zo gepiept. Alles weer mooi strak en glad Alles even afgespoeld en de ASB erop. Heerlijk zoet geurende, bijna melkachtige ASB. Doet heel goed zijn werk. Verzorgt lekker en haalt de eventuele razorburn (waar ik vandaag WEL last van had) goed weg. Was al met al een goed scheerbeurtje, niet te klagen
Johan Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Paar druppeltjes druivenpitolie als preshave Palmolive scheerstick Gillette Rocket HD Personna Platinum Chrome mesje Pitralon Classic aftershave <-- een blijver!
iwan073 Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Shave of the Day - maandag 23 september 2013 Mühle graudas scheerkwast Edwin Jagger DE89 "Barley" Gillette Bleue Extra Taylor of Old Bond Street - Lemon & Lime Shaving Cream Nivea Aftershave Balsem
marco Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Gillette Fusion Proraso pre-shave wit Omega zwijn Tobs st james (laatste restje sample Shave and More) Talkpoeder Tobs sandalwood as balm (ook laatste restje sample) Zei hij nou Fusion??!?! wel gdv€#€&(*%..... De laatste tijd was mn huid wat onrustig en toch elke keer last van mn DE, dus voorlopig even wat rust met het mes wat voor mij nog steeds het makkelijkste, gladste en meest comfortabele resultaat geeft. Een krabber scheert fijner/leuker, maar voor nu even niet. Binnenkort maar weer rustig proberen. Met de fusion blijf ik ook langer glad, dus minder scheren, dus meer rust voor mn porum. Wat is die tobs creme toch heerlijk! Dat dikke warme schuim op je huid voelt als een zacht dekentje en de st james ruikt geweldig. Voor mij beter dan proraso, maar ja, daar heb ik nou eenmaal al twee potten van. Ook de sandalwood balm is heerlijk! Ik heb me drie uur geleden geschoren en ruik het nog duidelijk. Volgens mijn vrouw stink ik naar anti-mug, maar ik ben echt fan van dit geurtje! Ik hoop dat jullie nog kunnen slapen en niet de hele tijd in complete shock bij jullie zelf denken: "hij zei gewoon 'Fusion' op een scheerforum". Heren, fijne avond!
DoubleB Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Lol Marco als het werkt, dan werkt het. Niets om je druk over te maken! Vandaag: Goedecke 15/16 (een winner!) Simpson tulip 3 manchurian MdC Fougere Speick AS Unrefined shea butter
Johan Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Vandaag heb ik het weer eens anders gedaan; de eerste scheergang met een Gillette contour, en een "vintage" Wilkinson Profile mesje. De tweede gang, tegen de haargroei in, met mijn Gillette Rocket HD, met een Personna Platinum Chrome mesje. Het resulaat mag er zijn; lekker glad, en geen irritatie. Creme: Proraso Green Scheermes: zie boven Kwast: Omega 10019 (de "Trekpleister" kwast) Aftershave: Pitralon Classic
donnie Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 @ marco, grappig dat je aangeeft dat je dan minder irritatie hebt, ik heb het juist andersom, ik begin steeds meer te merken dat je met die cartridge messen veel meer irritatie krijgt als met de DE. Juist ook omdat je met de cartridge met meerdere mesjes tegelijkertijd over je huid gaat. Bij een juiste techniek heb je daar bij de DE veel minder last van.
iwan073 Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 lol Marco Druk je niet te hard op je mes? En anders eens stoppen met tegen de baardgroei in te scheren, mocht je dat doen... Lijkt me sterk dat een Fusion minder irritatie geeft
marco Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 ik heb serieus alles al geprobeerd. goede hoek geen druk, blabla..... tegen de richting in deed ik al niet meer, maar ik wil gewoon glad zijn, punt uit. de bovenlip kreeg ik sowieso niet glad met een krabber, en als ik het wel probeerde trok ik mn lip aan gort. Met de fusion kan ik zelfs mn bovenlip tegen de richting in, zonder pijn of irritatie, gladscheren. iets wat ik met een krabber niet voor elkaar kreeg. kortom, even rust voor mn gezicht voorlopig. wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken of andersom. iwan, je hoeft me natuurlijk niet te geloven. waarschijnlijk bedenk ik het om zomaar wat te zeggen, natuurlijk heb ik met een fusion veel meer last van scheren. daarom heb ik net voor 30 euro mesjes gekocht..... maar goed, deze discussie is niet nodig. laten we maar on topic blijven.
Johan Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Als de Fusion beter werkt voor jou, dan is het toch simpel? Je moet het "scheergereedschap" kiezen dat het beste bij je past, en waar je het meeste plezier aan beleeft. Of dat nu een cassettemes is of een open scheermes, of iets er tussenin, maakt in feite toch niet uit?
marco Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Vind ik ook Met een krabber blijft leuker, maar dit is gewoon voor nu ff beter. Bovendien is het veel sneller. En iedereen die thuis een dreumes heeft of heeft gehad weet hoe zeldzaam en kostbaar tijd is Misschien voorlopig de krabber alleen in het weekend gebruiken.
marzman Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Als je de Fusion beter vind dan kun je inderdaad daar voor gaan. Het is denk ik ook wel top of the (mainstream)line. Ik geloof je wel hoor, een Fusion scheert ook gladder in een pass als een DE (al is dat ook niet helemaal eerlijk met al die mesjes ) Als je DE leuker vind zou je nog wel een mildere krabber kunnen proberen. Ik weet zo niet meer waar je jezelf mee scheerde maar een licht klein krabbertje (Feather Popular bijvoorbeeld) scheelt ook nog veel op de meer agressieve zwaardere krabbers.
Snuff Posted September 25, 2013 Author Posted September 25, 2013 (edited) Semogue Special Edition 2012 borstel Feather Artist Club DX folding met Feather Pro mesje om het bolleke te scheren iKon Slant met Feather mesje voor het gezicht te scheren Savon à Barbe "Grand Pére" Bij nader inzien ga ik de Slant toch niet houden, heb al genoeg RVS messen. Edited September 25, 2013 by Guest
Noxa Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Vanmorgen een quick shave met: Muhle R41 met een nieuw Astra mesje Prep preshave Tabac zeep Floid aftershave Baby billen glad en 0 irritatie of schade en dat in 20 minuten (incl douche). Die R41 is echt geen weg gegooid geld!
DoubleB Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 @Snuff, die 'Grand pere' ken ik niet, is dat een goede zeep? Goedecke 15/16 Full Hollow SOC FInest 2 band MWF Aqua Velva D.R. Harris Pink Helaas wat irritatie vandaag, de MWF wilde niet helemaal naar mijn zin lukken. Geeft maar weer aan hoe belangrijk goed schuim is!
Oogje Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 De Semogue bevalt me steeds beter en vanmorgen maar eens een oude "vijand" tevoorschijn gehaald. Ik heb ooit een sample van BdF gekregen en met mn andere kwast kreeg ik het niet voor elkaar. Maar omdat deze kwast veel stugger en wat kleiner is had ik goede hoop en inderdaad.....heerlijke zeep! Semogue 1800 Edwin Jagger DE89 Barley Astra SP BdF Esclusivo Proraso ASB wit
Johan Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Vanmorgen maar weer eens de Gillette Rocket HD500 gebruikt Geen preshave olie (ik merkte het verschil niet echt) Palmolive Classic creme Omega Pro 102 kwast (schuimmonster ) Gillette Rocket HD Personna Platinum Chrome Sanex Sensitive aftershave Prima resultaat. Palmolive Creme is heel neutraal, en misschien een beetje goedkopig, maar levert een heel prettig schuim.
Barbiere di Figaro Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Vanochtend voor het eerst met een straight geschoren. Alle randvoorwaarden optimaal. Buffel had de straight scheerklaar gemaakt, dus dat was erg goed gebeurd. Zijn scuttle kwam geweldig van pas om het schuim warm te houden om nog even foto's te maken vooraf. (Per slot van rekening had het zo kunnen zijn dat na het scheren het stelpen van het bloeden de meeste aandacht had gevraagd) Met de Rasozero creme, die zich sowieso goed leent voor het opschuimen in zo'n scuttle lekker schuim gemaakt. Dus de setup was prima..... Dit is het mes in detail: Het scheren was lastiger. Ik heb me op één plekje maar gesneden maar heb grote delen met de DE afgemaakt. Het is een combinatie van onervarenheid, onmogelijke hoeken en superscherpte die het toch wat al te onwennig maakt. De delen die ik alleen met de straight had geschoren waren verrassend glad (voor 1 pass). Komend weekeinde nog een keer proberen, want ik wil dit zeker niet hoeven doen met haast.... Het was al met al wel voor herhaling vatbaar en dat is zeker ook nodig om het (veel) beter onder de knie te krijgen!
karaqz Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Vanochtend voor het eerst met een straight geschoren. 1ste maal is altijd lastig en jezelf nog wel eens snijden zal ook nog wel eens voorkomen. Komt vanzelf goed! Leuk dat het wel bevallen is
DoubleB Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Mooie setup Eric! De zekerheid en goede scheerbeurten komen vanzelf
iwan073 Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Shave of the Day - woensdag 25 september 2013 Mühle graudas Edwin Jagger DE89 "Barley" Gillette Bleue Extra De Vergulde Hand scheerzeep De Vergulde Hand aftershave balsem Die zeep van De Vergulde hand mag dan geen drol kosten, maar toch vind ik hem heerlijk! Gewoon een lekkere simpele zeeplucht. Dat geldt ook voor de aftershave balsem trouwens. Ook prima spul. Beter dan de Nivea die ik heb.
Recommended Posts