Ga naar inhoud

SvdD 11 december - 17 december

Aanbevolen berichten

Snuff schreef 50 minuten geleden:

Dat betekend dat jij dan niet weet hoe ze het voor elkaar krijgt anders zou het geen magie zijn :lol:

Of zij weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt wat best een prestatie is.

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Yaqi R1605-S Tuxedo,
TFS Bergamotto Neroli Forte,
Fasan Slant #42,
Kai Stainless Steel 5e x,
Limacol Mentholated,
Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:
Yaqi R1605-S Tuxedo en TFS Bergamotto Neroli Forte:
Die TFS is een lekkere frisse citruszeep. Het soort dat ik erg graag gebruik. Met de Yaqi er zo een mooie scuttle schuim geklopt. Amandeltje zeep op de bodem van de scuttle en gaan. Dat was ruim voldoende voor de 3 rondes.
Mesje en krabber:
De Kai Stainless Steel voor de 5e x gebruikt.
De 1e ronde even begonnen met de Azuma kamisori, maar dat was niet de juiste keus deze ochtend. Dus dan weer de Kai, die hiermee mijn 5 norm doorbreekt, zoals te verwachten. In de Fasan een nagenoeg niet te evenaren combi. Zo wat scheert dat mooi en soepel. 1e x dat ik deze combi gebruik, maar dit is hoge school scheren. Eigenlijk jammer, want wanneer het zo goed verloopt, is het ook zo klaar. Dat is niet zen!
Resultaat: BBS.
Tot slot: Limacol erop vanwege de citrus en de frisheid van het menthol. Nivea er over, ja om dat knappe uiterlijk in stand te houden.
Zon schijnt boven de weilanden, vlak over de grens lokt een lokaal kerstmarktje. Zalige zondag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fatip Grande

Mesje Supermax platinum 

Kwastje Plisson syntheet

Zeep de Vergulde Hand tablet

Aftershave Proraso lotion 

Resultaat knap glad. De vergulde hand een jaar niet gebruikt omdat het me wat tegenstond. Maar ben toch weer verrast door het goede glijden van het mesje. Beetje jammer van de geur. Van de week er maar lekker mee doorscheren en dan weer wat anders. 

Prettige dag scheerders !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de dag - Zondag 17 december 2017
SOTD_20171217

• Krabber: Timeless Razor - Closed Comb - 0.68mm - 100mm Barber Pole
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Wolf Whiskers - Tuxedo (Syntheet)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Thomas Tew
  • After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Captain Joe
  • Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Stirling Christmas Eve

Da Vinci UOMO 293 22 mm Silvertip Badger

Ribbon extra 125 13/16” full hollow

Aluin

Floïd mentolado vigoroso

Na een rollorcoaster van een week vandaag een relaxte scheerbeurt.

Deze week heb ik enkele “vreemd" of beter gezegd anders geurende zeepmonsters van Hans gekregen maar ook enkele normaal geurende zepen zoals de Stirling Christmas Eve. De Ribbon heb ik deze week ook van Ron ontvangen. Beide heren, bedankt!

Hoe krijgen ze het voor elkaar? Je hebt de indruk dat je dicht bij de kerstboom staat. En tijdens het scheren komt er nog een lichte zoete ondertoon naar boven. Geslaagd naar mijn mening. Een goede zeep. Verder met drie gangen glad, beetje prik van de aluin. Moest wel even wennen aan het mes omdat mijn voorkeur naar de iets groter en zwaarder messen gaat.

Fijne dag iedereen.

IMG_6714.JPG

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef Op ‎12‎-‎12‎-‎2017 om 07:40:

Ik vind de Racer een zeer middelmatig mesje en mist voor mij scherpte om comfortabel te zijn Gert ........

Mooie zeep trouwens bij mij zit de zeep nog in het plastic omdat ik eerst de openstaande creme wil opmaken dus ik kon geen antwoord geven op een vraag van een mede forum lid hoe de (op) schuim kwaliteit van de zeep is? Wil jij ons inlichten hierover:)

Nadat ik de Racer voor de tweede keer heb gebruikt is hij bij mij het potje in gegaan. Niet omdat hij op was maar omdat ik betere mesjes heb liggen. Te trekkerig en mijn huid voelde de tweede dag ook ruw aan.

Wat betreft de Penhaligon's English Fern non tallow. Een heerlijke geur die ik de hele dag licht op de achtergrond ruik. Hij schuimt goed op. Het is geen vettig schuim maar dat komt denk ik dan ook omdat het een non tallow zeep is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur Futur (Rapira)

Semogue 2000

Harris Arlington

Wimmies scheerkom

Clubman standaard (tester)

Hema Sensitive ASB

Vanochtend een vroege scheerbeurt (06:00), er stond een ritje Schiphol op het programma om iemand weg te brengen. De Arlington is de komende dagen aan de beurt, het nadeel is dat hier geen einde aan lijkt te komen, het voordeel is dat het een prima zeep is. De Semogue 2000 volgeladen en kwasten maar. In 3 beurten meer dan glad. Wat ook glad was, waren de lokale wegen, gelukkig had het al eerder gestrooide zout op de grotere wegen zijn werk gedaan en ruim op tijd mijn vrachtje afgeleverd.

Waar mijn betere helft eerder vond dat de geur van de Clubman niet zo was, vond ze hem nu wel lekker en bij mij passen (weet nog niet of dit een compliment was^_^). Zo zie je maar weer dat meningen kunnen veranderen. Ik vind de geur lekker en onthoud uiteraard alleen maar de positieve beoordeling. Deze komt dus op het verlanglijstje.

Nu nog wat achterstallig werk op kantoor wegwerken en dan vanmiddag maar weer rustig de weekend krant doornemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Muhle R41
Polsilver Super Iridium
Rockwell 6C plaat 4
Astra Superior Platinum
Razorock Plissoft
Proraso rood
Hema Shea Butter ASB
Denimn Black

Gisteren de R41 kop ontvangen van Iwan en die mocht vandaag meteen een baard van een week verwijderen.
De kop past perfect op de iKon OSS, dus gaan met die hap!

Het gezicht ingesmeerd met Proraso rood, die voor de zware baardgroei geschikt zou zijn.
Nu heb ik niet zozeer een zware baardgroei, maar wel een erg taaie draadachtige baard.

De eerste gang viel tegen, de krabber trok een beetje, dit terwijl de Polsilver hooguit twee keer gebruikt was.
Rondom de mond moest ik de Rockwell erbij pakken, het trekken van de R41 was hier gewoon veel te pijnlijk.
Op de hals geen last met de R41 gehad.

Nadat de eerste gang klaar was meteen een XTG/ATG gedaan met de R41.
Geen enkel probleem nu het meeste al verwijderd was.
Ook was deze gang voldoende om spiegelglad te zijn, geen enkele touch up nodig!

Ik heb deze krabber eerder gehad, maar ben er toen wel te vroeg aan begonnen denk ik.
Op het trekken na, wat door de wat langere baard kwam, was het een heerlijke scheerbeurt.

Omdat het de eerste scheerbeurt in een week was met een agressieve krabber, de Hema ASB er maar even bijgepakt.
Daarna de Denim, die wel wat prik gaf, zoals verwacht.

Uiteindelijk is het heerlijke gevoel van een gladde huid weer terug.
DFS!

IMG_20171217_113003.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:de Stirling Mountain Man is voor vandaag de gekozen zeep want het plaatje doet me denken aan vroeger toen ik als klein jochie mee mocht om in het "bos" een Kerstboom uit te zoeken . Opa en oma van moeders kant bewoonden een  groot vrijstaand huis gelegen tegen het plassengebied. Denk nu de wijk Overvecht en de Ring rond Utrecht (Zuilense ring) weg want in mijn jeugdige  jaren waren er enkel en alleen veenpolders met plassen, stukjes bos en heide die tot Hilversum en Loosdrecht reikten met kleine dorpjes als Westbroek en Tienhoven. Tot aan mijn +/- 16e  waren er alleen zeer smalle paadjes waarover je met de fiets bij de Loosdrechte plassen kon komen. De kerstgedachte heb ik natuurlijk niet van een vreemde want mijn grootouders en daarna mijn ouders waren helemaal aangestoken door het Kerstvirus en versierden het huis van top tot teen. En het aanschaffen van twee bomen voor mijn grootouders huis (één in de grote hal en één in de voorkamer) was altijd een feest op zich. Deze werden gehaald bij een kweker waar je ze zelf mocht uitkiezen en omzagen. Door de hoge plafonds waren ook de Kerstbomen van forse omvang. Thuiskomend was er drinken en snoep voor ons en wist je Kerst kwam eraan. En met Kerst bleef de familie slapen en de versiering was uitbundig waarbij vooral de guirlandes langs de grote open trap met de kerstboom in de hal me nog helder voor de geest staat. Wie me ook nog helder voor de geest staat is mijn nicht, zij is iets meer als een maand ouder dan ik en nam elke gelegenheid te baat om me dat in te wrijven, niet echt de KerstgedachtexD

Het Rapira mesje 2x geplaatst in de Karl Engels en de Kamasori voorzien van een Dorco mesje 9x. De eerste gang was voor de Kamasori en de tweede aanzet hiermee was direct goed voor een klein rood streepje. Daarom alleen de halstreek gedaan en vervolgens de Karl Engels aan het werk gezet.

Wat een heerlijke en vooral hoogst effectieve krabber is dit toch en wat belangrijk is zeer comfortabel. Weer mijn eigen "techniek" opgepakt dus de twee gangen met de milde zijde en de laatste met de groffe zijde.

Om te zeggen dat het huidje weer volledig glad is overbodig maar toch bij deze .

image.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_2660.png?dl=0

Voor de laatste scheerbeurt van deze week heb ik gebruikt:

• Yaqi Red Marble Tuxedo 24mm
  • Taylor of Old Bond Street - Aloe Vera Shaving Cream
  • Edwin Jagger DE89 "Barley" 
  • Gillette Super Silver
  • Geo F. Trumper - Sandalwood Skin Food

En George heeft ook gelijk mee gedoucht...

IMG_2661.png?dl=0

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmorgen:
RazoRock 400,
Truefit & Hill Trafalgar,
RazoRock Mamba op iKon Bulldog greep,
Captain Rood (1),
Madre Labs Witch Hazel,
Antica Barbieria Colla Tabacco Verde.

Het voelde trekkerig, zoals dat voelt met de Captain, maar nu nog steeds heerlijk glad!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain

Eufros Brisa Oriental

Toyo "T. The Scheön Burg Rangi"

Tunney aluin

De zeep is een sample wat ik bij mijn aankoop van twee Jabonmanzepen kreeg. Prachtige kruidige geur, een beetje rottend fruit erdoor, niks mis. Kostte me moeite er een goed schuim van te maken, beetje een kruising tussen te weinig product en teveel water. Desalniettemin waren de scheereigenschappen prima, en heeft mijn huid genoten.

Na Rons Toyo een paar keer bekwijld te hebben in de markt heb ik mijn eigen exemplaar tevoorschijn gehaald. Wat een juweel van een mes toch zeg. De stijfheid van een wedge met het lawaai van een 1/1hol, en volkomen genadeloos haren maaiend. Echt, die dingen zijn reeds lang door de afvoer gespoeld en ze weten nog steeds niet wat ze overkwam.

Heerlijke driegangen beurt, met op en tegen de vleug, aluin voor de vorm, en glad als maar zijn kan.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Cape Kennedy nt 77 F.  Tanifuji Nichiri co 

masseto 2 band barber handle 26mm

Martin De Candre Vetyver

Floid Blue 

Baume.be asb

Een prachtig mes welke ook heel prachtig scheert. 

De mdc hoeft geen betoog : een paar maal ronddraaien met de masseto staat garant voor een berg schuim met uitstekende scheereigenschappen. Wat wil een mens nog meer.  De aluin stick liet zich een heel matig voelen maar dit zal eerder aan mijn bijwerking liggen. Afgewerkt met de Floid Blue en een baume.be asb.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.