Ga naar inhoud

SvdD 11 december - 17 december

Aanbevolen berichten

Ik zal de volgende keer als ik de Lutz of de Progress ter hand neem jullie standpunt volgen en zien of dit voordelen bied[emoji4]
Ik ga ook meestal van zacht naar hard Hans. Als er weinig baard resteert met diep ploegen net niet de haarzakjes verwijderen. [emoji6]
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmorgen een fijne scheerbeurt samen met mijn jongste in de badkamer.
- J&T #2212 met Scheermonnik Soek
- Merkur 37c met Voshkod (1*)
- Pinaud Lilac Vegetal met als resultaat nBBS

Voor mijn zoon dezelfde zeep opgeschuimd in de kom met mijn Omega 31151. Helaas was hij na afloop ergens niet tevreden over en gooide de kwast op de grond.
c7e9b5b23914704491ff51872116c099.jpg
Het scheurtje in de ring zit er al sinds heel lang en heeft het gebruik nooit in de weg gestaan. Het is dat ik de kwast in Maastricht gekocht heb anders was ik wel terug gegaan naar de winkel. Maar nu is er wel een echte reden om te gaan kijken voor een nieuw varkentje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 9 uur geleden:

Ik ga ook meestal van zacht naar hard Hans. Als er weinig baard resteert met diep ploegen net niet de haarzakjes verwijderen.

Dat trekt mijn huid niet. Doe ik dat op de hals dan wordt dat éen groot bloedpunt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik val in herhaling vergeef me, maar als mijn huid niet opspeelt door mijn ziekte kan ik er alles aan hebben en dan heb ik dus dezelfde methode als Harrie. Ik denk dat het verschil is hoe de Lutz te gebruiken in het feit zit hoe je huid zich gedraagt.

Ik heb er absoluut geen last van dat mijn huid met de laatste gang ATG met de agressieve kant tot bloedpunten leidt zelfs geen enkele vorm van irritatie.  Dit zelfs terwijl ik absoluut geen stoppel meer wil voelen na het scheren.

Tijdens de scheerbeurt heb wel ik twee gebieden waar je altijd stoppels blijft voelen iets onder de linkerkaak en een smalle strook bij de overgang tussen kin en hals maar dat trekt na het scheren compleet weg en dus spiegelglad.

Bij de Atg gang verander ik alleen van kant op de bovenlip dit doe ik wel met de milde kant want als ik hier de agressieve kant toepas ontstaan er wel bloedpuntjes.

Misschien heeft het ook te maken met je voorkeur voor krabbers. Ik scheer altijd alle gangen, dus met ATG, zonder problemen met de Fatip, R41, Blackbird open en dichte kam, Timeless 0,95 en het Wolfje met het grote bekje.

Minder milde krabbers en in de loop van de tijd heb ik hiervoor mijn eigen techniek ontwikkeld waarmee ik me irritatievrij kan scheren.

Dit gezegd hebbende wil ik absoluut niet zeggen dat mijn scheertechniek zaligmakend en al helemaal niet dat deze gelijk en/of beter als die van een ander absoluut zelfs niet, maar voor mijn huid is dit de meest geschikte en dat is met alles van pre-shave tot balm en alles daar tussen natuurlijk hoogst subjectief.

Maar laat onverlet dat ik besloten heb om vanmorgen de Lutz met een vers mesje te laden en de eerste gangen dus met de agressieve kant en de derde gang met de milde kant te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Turkse paardenhaar (Lider 1),
Mühle Sandelholz,
Mühle R41 (2013),
Kai Stainless Steel 4e x,
Proraso Con Olio di Sandalo AS,
Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:
Turkse paardenhaar (Lider 1) en Mühle Sandelholz:
Het grote Turkse paard was wel erg overweldigend voor het doosje met Mühle Sandelholz. Uiteindelijk wel genoeg zeep in de kwast en scuttle en even kloppen, klaar. Mooie hoeveelheid stevig schuim, maar wel lekker vochtig à la Bulgaarse yoghurt. Lekker op de bakkes in ferme lagen.
Mesje en krabber:
De Kai Stainless Steel voor de 4e x gebruikt.
Het mesje gaat gewoon verder, alsof zo uit de verpakking. In de R41 (2013) een directe en effectieve scheerbeurt, zonder noodzaak tot verder bijwerken op de bekende lastigere plekken
Resultaat: BBS.
Tot slot: Te snel klaar. Proraso Sandalo er over, lekker luchtje en de Nivea. Velletje weer lekker glad en strak.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Brad Sears/Morris & Forndran Polo 2 in Finest Badger, Roze

Haslinger Sandalholz

Ziglar (t)

Voskhod (3)

Tunney aluin

Gister wegens opspelende van alles niet aan scheren toegekomen, dan vanochtend maar effe. Een vluggertje was dat, dus gepakt wat voorhanden lag en dat was op de zeep na hetzelfde gereedsschap als de vorige keer.

De kwastzeepcombi was excellent, de Ziglar leek gang 1 moeite te hebben met de meerdaagse baard, maar gang 2 meteen tegen de vleug en huppelekee prima. Gang drie overgeslagen, het was helemaal prima zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:De bekende advent zeep combinatie met vandaag één maar wel wezenlijk verschil dit ten opzichte van de voorgaande scheerbeurten met deze zepen, want de 30mm Fan Finest Silvertip iets te enthousiast in de zachte zeep van de Cryogen zijn rondjes laten draaien voordat de Stirling aan de beurt was en dat leidde tot een ronduit zeer verkoelende scheerbeurt:) Om vervolgens helemaal in stijl te blijven de scheerbeurt afgerond met de meest vriezende aftershave welke in huize Koning aanwezig is en wel de IJs Cologne van Kremlon. Het zal helder zijn dat de later aangebrachte balm aanvoelde als een warm bad.

De proef op de som genomen en vandaag de Lutz weer tevoorschijn gehaald en voorzien van een vers Polsilver Super Iridium mesje om de eerste twee gangen met de agressieve kant te doen en de laatste gang tegen de haarrichting in met de milde zijde.

Op een bepaald moment in de derde gang kwam bij mij de vergelijking met een Gillette Ball End naar boven want de eerste twee gangen is voor het reduceren van de stoppels en de derde gang om echt glad te worden en door de mildheid van de Gillette miste ik altijd het schonende en diep scherende gevoel en heb al vrij snel na de scheerbeurt weer voelbare stoppels.

De Lutz is met de milde zijde gelukkig effectiever als een Gillette dus na de scheerbeurt strak glad, nu eens zien hoelang dat gevoel blijft.

Ook nu geen enkele spoor van irritatie dus daar zit geen verschil in.

image.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Druivenpitolie,
RazoRock 400,
Smooth Operator Tropical Heat,
Krect Spiral Curve,
Gillette Rubie Platinum Plus (3),
Madre Labs Witch Hazel,
Antica Barbieria Colla Apricot Hull.

De Krect blijft een heerlijke krabber! Ja, het is een milde, maar ik kan me er mooi glad mee scheren.
De kop Mamba heeft qua scheergevoel en elegantie eigenlijk wel wat weg van de Krect.
Na de Tropical Heat en de Apricot Hull voel ik me wel een fruitschaal, maar de geuren vullen elkaar goed aan.
Op naar het werk.

Fijne dag!

Link naar bericht
Delen op andere sites

4g8QBpd.jpg

Scheergel met de hand opgebracht en opgeschuimd en dan beginnen krabben, op de kin een sneetje maar verder een zacht glad resultaat. 

Nadien enkel Aluin aan het sneetje gevoeld. Afgewerkt met een asiel, lekkere geurtjes altijd bij to be!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 37c
J&T Tuxedo olijfhout
Perma Sharp
Reef Point Classic Barbershop
Prep ASB

Dit keer een snelle scheerbeurt waarbij ik de halsstreek even heb ontzien. Daarom her en der wat prik voelbaar.

De Reef Point ruikt heerlijk, maar op de een of andere manier kan mijn huid deze zeep niet goed verdragen. Elke keer is er bij gebruik van deze zeep enige irritatie waarneembaar wat het scheercomfort geen goed doet. Binnenkort staat ie dus in de markt [emoji4]. Desondanks toch een redelijke scheerbeurt.

Goed weekend allen.b7f968743964022742b0fc8b7b68ede5.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zaterdag 16 december 2017

SOTD_20171216

• Krabber: Lutz - Slant
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: RazoRock - 400 (Syntheet)
  • Scheerzeep: Black Ship Grooming Co. - Wassail
  • After-Shave: Black Ship Grooming Co. - Wassail (Proefmonster)

Een tweede beurt voor de Lutz waarbij ik - gelet op de vorige commentaren - nu de beide kanten van de kop eens heb vergeleken en inderdaad, er is een mildere en agressievere kant te bespeuren. Het Souplex mesje ditmaal vervangen door een Polsilver. De RazoRock syntheet klopte de Wassail op tot een lekker geurig schuim.

Volgens Kelly is Wassail van origine een warm oud Engels bier met honing, waarbij er een speciale soort appels in het hete mengsel werden gelegd, die vervolgens spatte en zo extra geur en smaak af te geven. Het werd toen gedronken uit een "wassailing" kom. Later ontwikkelde de drank zich tot een warme cider, gemaakt van suiker, kaneel, gember en nootmuskaat en gedronken uit een grote gemeenschappelijke kom.

Het schuim had een mooi glij-effect en na de eerste keren met de mildere kant geschoren te hebben, bij de laatste halen met de agressievere kant geschoren om zo een gladde bakkes er aan over te houden. Afgemaakt met dezelfde geurende Wassail after-shave.

Verdraaid lekkere scheerbeurt. Proost!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tanifuji Cape Kennedy 77

Maseto silvertip 30mm

Cyrill R Salter Indian Sandalwood

Dr harris sandalwood asl

Dr Harris sandalwood asb

Deze cape Kennedy is niet alleen prachtig om te zien maar scheert bovendien nog heel goed ook.

De Cyril R Salter blinkt uit door zijn zuinigheid : slechts een heel klein beetje van deze zeep levert een kom schuim. Meer dan voldoende voor meerdere scheerbeurten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisVanMeer schreef 6 uur geleden:

Volgens mijn vrouw wel ;) 

Dat betekend dat jij dan niet weet hoe ze het voor elkaar krijgt anders zou het geen magie zijn :lol:

Takigawa Koshaku 333 13/16” full hollow
Kanayama Cordovan #80000

Shavemac Badger Silvertip 2-Band 22mm Fan

Castle Forbes Cedarwood & Sandalwood

Baume after shave balm

1.jpg.18f0a5742641f7bd5432eae67c84580a.jpg

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.