Ga naar inhoud

SvdD 11 december - 17 december

Aanbevolen berichten

ChrisVanMeer schreef 11 uur geleden:

Oh! Een terechte opmerking @Hanskoning Ik zie dat ik mijn laatste wijziging niet goed door heb gevoerd.
Want daarin stond onder andere dat ik de Lutz licht, maar effectief vind.

Het Souplex mesje liet zich de eerste paas wel wat voelen, niet oncomfortabel, maar meer zo van "Hallo! Ich bin hier. Ich werde für dich arbeiten!"
En dat deed het mesje, in combinatie met Der Lutz!

Ik weet nog niet of ik de Lutz nu fijner vind, of de Merkur 37C...dat zullen volgende beurten uit moeten wijzen.

Ik maak altijd terechte opmerkingen dus dat vermelden is volstrekt overbodig Chris maar vooruit het kan nooit kwaad om daar nog eens op te wijzen voor de nieuwe lezertjes onder onsxD

Ik ben zelf niet zo weg van het Souplex mesje in de Lutz ik prefereer de Gillette Rubie, Indian Black of bijvoorbeeld de Personna Blue Lab.

Je laatste zin is natuurlijk een belediging voor de Lutz maar het zij je vergeven want de 37C is daadwerkelijk ook een goede scheerder.

Maar met de Lutz de eerste twee gangen met haar milde kant rustig de stoppels reduceren om vervolgens de laatste gang en de nabewerkingen met de agressieve kant te doen om vervolgens meer dan spekglad te geraken, als ik dit tik raak ik spontaan weer in vervoering:D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 10 minuten geleden:

met haar milde kant

Misschien stomme vraag, maar milde en agressieve kant? De ene zijde is toch niet milder dan de andere??

Hanskoning schreef 11 minuten geleden:

Je laatste zin is natuurlijk een belediging voor de Lutz

Hier in Marum niet ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisVanMeer schreef 13 minuten geleden:

Misschien stomme vraag, maar milde en agressieve kant? De ene zijde is toch niet milder dan de andere??

Kijk nou eens goed naar die kop Chris. De groffe zijde is wezenlijk agressiever dan de fijne zijde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Luyixian Synth-24x68,
Derby Stick,
Pearl OC TTO Black,
Kai Stainless Steel 3e x,
Proraso AS,
Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:
Luyixian Synth-24x68 en Derby Stick:
Lekker simpel scheerbeurtje. Derby zeep, simpele Chinese syntheet, Poolse scuttle en veel schuim. Lekker warm dik dicht schuim. Die Derby ruikt naar zeep zonder fratsen en maakt schuim zonder fratsen!
Mesje en krabber:
De Kai Stainless Steel voor de 3e x gebruikt.
De Kai is nog in topconditie. In de Pearl een mooi luidruchtige combi. Die krabber is direct en toch niet te effectief. Goed te regelen, ook vanwege het duidelijke geluidseffect. In 3 rondjes mooi glad.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Fris afgeblust met de standaard Proraso. Nivea voor de zorg.
Prettige dag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisVanMeer schreef 1 uur terug:

Hmm, dan heb ik blijkbaar nog niet goed genoeg uit mijn doppen gekeken.
Volgende beurt eens wat beter kijken en ervaren.

Zie hier Chris.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag de Through the Fire Extinguish in de herkansing. De vorige keer gaf hij me irritatie, maar om zeker te weten dat het aan de zeep lag mijn gezicht eerst ingezeept en daarna gewoon 5 minuten laten zitten zonder te scheren. De irritatie was nog niet zo aanwezig als toen ik me direct geschoren had, maar na een paar minuten voelde mijn huid alsof je door een koude winterstorm naar huis hebt gefietst. En dan bedoel ik niet het koelende aspect, maar het trekkerige, uitgedroogde gevoel. Afijn, geen zeep voor mij dus. Ik heb overwogen hem te koop aan te bieden, maar hij kostte slechts $3,50 bij Maggard en hij past niet door de brievenbus, dus opsturen zou 2x de waarde van het product zijn :-( 

Afijn, mijn SvdD:

Gauw afgespoeld en opnieuw ingezeept met Stirling Wintergreen. Deze geeft wél de verfrissende koeling én is qua geur sterk genoeg om de nog vaag aanwezige Extinguish te blussen. Jammer dat die zin niet in het Engels was ;-)

Merkur 34C (Astra)

Isana Syntheet

TtF Extinguish Stirling Wintergreen

Headlube (die had ik nog staan en ik wilde een balsem vanwege de irritatie en deze is geurloos, waardoor hij de Wintergreen niet in de weg zit)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 34C (Gillette Rubie)

Omega 21762 Varken

Barberia Aquae

Wimmies scheerkom

Clubman Citrus Musk Cologne 

Hema Sensitive ASB

Vanochtend het laatste item ter hand genomen wat nog niet aan de beurt was geweest na mijn laatste aankopen van dit jaar: de Barberia Aqua. Wederom met de nieuwe Omega tri-colore een schuim geklopt, meer dan voldoende voor 3 gangen en een lekkere lichte geur (citrus), fris en duidelijk. Kortom nu 2 Barberia zepen in mijn bezit (ook de Fructi) en beide bevallen goed. De Rubie blijft maar doorgaan, maar tocht wordt het tijd om morgen de opzet aan te passen. Mezelf maar een klein  schouderklopje gegeven omdat de aankopen nog niet teleurgesteld hebben.

Afgemaakt met de clubman, hier kom ik de rest van de dag wel door op weg naar het weekeinde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iwasaki

razorock plissoft syntheet 

truefitt & Hill sandalwood creme

truefitt & Hill sandalwood asl

truefitt & Hill sandalwood asb

de iwa : goed wendbaar, perfect scherend, mooi om aan te kijken, een supermes : wat heeft een mens nog meer nodig om de laatste dag van de werkweek af te sluiten ?

heerlijke scheerbeurt, 2 gangen, geen bijwerking dus niet van het gelag babybilletjes.... maar toch goed genoeg geschoren om de dag door te komen.

Ik vindt het steeds heel fijn als zeep asl asb van hetzelfde huis komen. Misschien mocht de asl(ik hou van een stevige alcohol bite) iets meer alcohol bevatten maar anderzijds maakt de asb dit dan weer goed.

Tja 3 producten vinden met dezelfde geur , van hetzelfde merk die bovendien allen meer dan top zijn, is heel uitzonderlijk, anderzijds is het wel heel makkelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Parker Variant @3

Polsilver Super Iridium (3)

Simpson X2L Best badger

TOBS Sandalwood

PAA Harvest Moon aftershave/cologne

Heerlijke scheerbeurt met een heerlijke afwerking.

Deze aftershave cologne is erg lekker en de geur blijft bij mij de hele dag aanwezig.

Combineert ook goed met de Sandalwood van Taylor.

Fijn weekend!!

yjHEa7d.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:Tja de Kerstzeep voor vandaag bleek achteraf een missertje te zijn. Want na de scheerbeurt met de bril op nog eens goed naar het etiket gekeken en waar ik dacht dat de geur die van thee zou moeten hebben en wel de Earl Grey heet deze zeep van Nanny Silley Soap Old Grey Bristle Test. 

Waarom de thee? we waren in het jaar 2003  de week na oud en nieuw vrij en brachten deze door op de camping. We besloten een boswandeling te gaan maken alleen nu eens niet op de geijkte plaats maar in Leuvenum.  De oudste 2 bleven thuis en met de jongste zonen liepen we in het bos waar alles wit gerijpt was want het had die nacht goed gevroren. Na een wandeling kwamen we terecht bij het toen nog in originele staat verkerende stokoude uitspanning "de Zwarte Boer".  In makelaars gezwets wil originele details niets anders zeggen als een oud krot  waar heel veel geld benodigd is om het aan de eisen van de huidige tijd aan te passen en dat was hier ook het geval.

We kwamen binnen in een kleine en lege gelagkamer waar een open haard brandde, de  muren met vergeeld behang en vol oude posters en kaarten van de Veluwe aan de wand. De gastheer was een oude man en naast drinken had hij als eten alleen zelf gemaakte boerencake en appeltaart. De Jongens en ik wilde graag chocolademelk en mevrouw Koning thee. De chocolademelk werd een hele belevenis want waar ze normaal gesproken uit een apparaat komen met een flinke dosis water of uit een pak bereidde deze man hem nog op de oude manier met Droste chocolade. Dus er werd gewoon een steelpan met melk opgezet in elke mok een paar schepjes chocolade, kristalsuiker erbij en toen de melk warmer was werd er in elke kom een laagje melk gedaan waarna hij met een kleine garde dit doorheen roerde. De kokende melk werd vervolgens hier opgegoten en wederom even de garde erdoor heen. Dit alles werd met argusogen gadeslagen door de jonge jongens  en toen er bij het afkoelen ook nog eens een dik vel op de chocolade was ontstaan was hun oordeel éénduidig dit was vies. Mevrouw Koning was natuurlijk opgelucht dat ze thee had besteld en helemaal paf stonden we toen met de thee ook de bestelde cake en appeltaart geserveerd werden. De cake was per plak ongeveer 4 centimeter dik en uit het stuk appeltaart haalt de huidige horeca met gemak drie stukken.

Tegenwoordig  is het een luxe restaurant en hotel maar we gingen er vaak met de fiets heen om koffie te drinken en af en toe te dineren en een stukje van de oude kamer alwaar mijn zoons geconfronteerd werden met een stukje chocolade geschiedenis is redelijk in tact gebleven.

Terug naar de zeep Bergamot en Koriander zo heb ik opgezocht daar moet deze zeep naar ruiken maar helaas de handen gaan hier niet op elkaar voor de geur, het schuim daarentegen is van goede kwaliteit.

het Kai mesje 4x geplaatst in de Apollo slant en een prettige scheerbeurt blijft wel staan dat voor mij de Feather prettiger werkt als een Kai.

De afronding vandaag eens niet met de Christmas Balm maar heerlijk onbescheiden met de IM.

image.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren is bij mij een scheerzeep bezorgd (zie show je aankopen) en wel dit keer een Finse handgemaakte zeep van razor master met dennengeur. Op z,n Fins scheerzeep Ari.

Dus deze mocht vandaag dus aantreden.

Verder heb ik gebruikt.

Mes : dorko 6/8.  

kwast : whipped dog 24 mm synteet.

Voorverwarmde wimmie bowl

Afgemaakt:  en hier had dan moeten staan lotion van pino silvestre maar deze ligt nog in het distributie centrum van de kerstman. Dus de hema aftershave balm gebruikt.

Begonnen om de puck scheerzeep in een leeg potje te doen. De zeep is niet hard maar wat kneedbaar. Van de zeep had je maar een beetje nodig  om in de scheerkom een heerlijk schuim op te kloppen. Ik pleeg even plagiaat op de reactie van de heer Koning op deze zeep. Heerlijke zeep met een fantastisch schuim. De geur zo op de puck is licht maar bij het opschuimen komt de dennengeur mooi los.  Kijk mooier kan ik het niet beschrijven.

De scheerbeurt zelf was comfortabel. Dankzij de zeep die glycerine en lanoline bevat gleed het mes gemakkelijk door mijn twee daagse baard. Na het scheren was k super glad ,mede dankzij mijn Dorko wat een fijn mes is.

Geen last van wondjes of prik van de aluin. Gezicht voelt zacht en verzorgd aan en met nog een vleugje dennengeur.

Het lullige kerstboompje op de foto moet de uitgestrekte Finse wouden voorstellen.

2017-12-15 10.48.28.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
kalerolf schreef Op 12/12/2017 om 08:27:

Heerlijke scheerbeurt.. de Koraat deed zijn werk weer formidabel.
Een glibberige weg van het wegsmelten van het witte goed dus zorgen voor zo min mogelijk weerstand als ik zo op de fiets stap.
Kan jullie met gerust hart vermelden dat dit voor 120% gelukt is..

Koraat 8/8
V Sheng finebadger.
Stirling Mountain man.
Aluin
Old spice whitewater.

20170825_170336.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

@jos schenau Leuke foto zo met het dennengroen helemaal in stijl van de geur van de zeep:) Ik ben blij dat je dezelfde geurervaring met deze zeep hebt en de kwaliteit van het schuim onderschrijf ik. 

Zie trouwens dat je ook de Pino Silvestre nog besteld heb dat is een fantastische compagnon voor deze zeep dat worden heerlijk ruikende Kerstdagen voor je.:5a2999f8341f1_EmojiObjects-13:

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 11 uur geleden:

Ik maak altijd terechte opmerkingen dus dat vermelden is volstrekt overbodig Chris maar vooruit het kan nooit kwaad om daar nog eens op te wijzen voor de nieuwe lezertjes onder onsxD

Ik ben zelf niet zo weg van het Souplex mesje in de Lutz ik prefereer de Gillette Rubie, Indian Black of bijvoorbeeld de Personna Blue Lab.

Je laatste zin is natuurlijk een belediging voor de Lutz maar het zij je vergeven want de 37C is daadwerkelijk ook een goede scheerder.

Maar met de Lutz de eerste twee gangen met haar milde kant rustig de stoppels reduceren om vervolgens de laatste gang en de nabewerkingen met de agressieve kant te doen om vervolgens meer dan spekglad te geraken, als ik dit tik raak ik spontaan weer in vervoering:D

Je zit er net even naast Hans; de eerste 2 gangen met de grove kant, en de laatste (meestal overbodige gang) met de fijne kant, om de zeep op te scheren. Zo hoort het :-) .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stapsgewijs dichterbij. De eerste gang met de groffe, de tweede met de fijne, en de derde goeddeels om de zeep op te krijgen ook met de fijne.

Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 1 uur geleden:

Je zit er net even naast Hans; de eerste 2 gangen met de grove kant, en de laatste (meestal overbodige gang) met de fijne kant, om de zeep op te scheren. Zo hoort het :-) .

2 gangen en dan een meestal laatste overbodige gang...............mmmmmm dan hebben wij toch een compleet verschillende baard of mijn scheertechniek laat natuurlijk zeer te wensen overxD 

efsk schreef 48 minuten geleden:

Stapsgewijs dichterbij. De eerste gang met de groffe, de tweede met de fijne, en de derde goeddeels om de zeep op te krijgen ook met de fijne.

Zie bovenstaande lijkt me redelijk dezelfde conclusiexD

Nu heb ik de een rare afwijking dat als ik geschoren ben daarna ook absoluut geen stoppel meer wil voelen ondanks een zware baard, dat gevoegd bij het feit dat ik alle tijd van de wereld heb om een scheerbeurt rustig en volkomen op mijn gemak te doen is en drie gangen bij mij denkelijk 6 gangen voor leden zijn die zoals ik wel eens lees een  kantoorglad resultaat hebbenB|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.