Ga naar inhoud

SvdD 11 december - 17 december

Aanbevolen berichten

Goh ik vind de Stirling Sandelwood one of a kind. Iets zoeter en "rechtlijniger" dan andere sandelwood zepen. 

Hier geschoren zonder telefoon; geen plaatje

Henckels Friodur 6/8

Musgo Real Basil Lime

En afgemaakt met Arans Driftwood ASB

Een mooie dag

Link naar bericht
Delen op andere sites

Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,
Mama Bear Bear Ice,
Gillette Tech Fat Handle,
Kai Stainless Steel 2e x,
Pitralon Polar,
Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:
Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en Mama Bear Bear Ice:
De MB Bear Ice schudde de kop mooi wakker vanmorgen. De kwast goed gevuld, opgeklopt in de kom, gaf een mooi dicht schuim. Dicht, toch licht en hydraterend schuim. Van dat specifieke fijnblazige glycerine zeep schuim, dat het scheren lekker glad laat verlopen.
Mesje en krabber:
De Kai Stainless Steel voor de 2e x gebruikt.
De Kai hoeft verder geen betoog goed mesje, met grote capaciteit. Dus de 2e beurt e mee ging als de gesmeerde bliksem. In de Tech Fat Handle en mooie no-nonsense combi. Licht krabbertje, vlot en makkelijk glad geschoren. Op de hals even een beetje extra aandacht nodig, maar daarna was de boel weer zo glad als de onderkant van een sport zeilboot. Kan weer en wind weer trotseren.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De kou er mooi ingehouden met de Pitralon Polar en afgesmeerd met de Nivea ASB. Weer helemaal klaar voor de uitdagingen van deze dag.
Snert weer, du snert koken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:Omdat de advent en Kerst periode slechts één maand duurt mag deze heerlijke combinatie om de dag acte de presence geven. En met de Maseto 26mm Finest Silvertip ontstaat er al snel een weldadig koelend en vettig schuim.

Het Kai mesje werd na tweemaal zijn kunnen in de iKon B1 te hebben laten zien vandaag geplaatst in zijn moeder de Mulcuto Nadelspitzen om zo te bezien of er verschil is in deze scheerhoofden. En deze is er in mijn optiek wel degelijk de Mulcuto is effectiever als haar iKon nakomeling. Hij blijft comfortabel maar vraagt wel meer aandacht als de iKon.

image.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 34C (Astra)

Isana Syntheet

Maggard London Barbershop

Green Freeze

De Maggard London Barbershop vandaag voor het eerst gebruikt. Volgens mij exact dezelfde geur als de Black Ship Grooming Two Bits, alleen iets minder aanwezig/sterk. De verzorgende eigenschappen zijn in orde, maar als ik deze geur weer zou willen bestellen, zou ik toch voor de Two Bits gaan, omdat ik de algehele ervaring nét iets hoger aansla. Prima scheerbeurt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 6 minuten geleden:

Eeeeeeeeh Chris is het niet gepast om een paar woorden aan de Lutz te wijden??

En dan nog wel met een Souplex mesje ben zeer benieuwd hoe deze combi je bevallen is?

Niks mis met het plaatje, maar hier past in dit geval wel een beetje tekst  :-)

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wolfman WR1

Polsilver super iridium

j&k syntheet

En voor de rest heel simpel : Meissner indian flavour zeep, asl en asb

Wel geraak ik stilaan totaal overtuigd dat die Wolfman voor mij het best scheert met een feather mesje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh! Een terechte opmerking @Hanskoning Ik zie dat ik mijn laatste wijziging niet goed door heb gevoerd.
Want daarin stond onder andere dat ik de Lutz licht, maar effectief vind.

Het Souplex mesje liet zich de eerste paas wel wat voelen, niet oncomfortabel, maar meer zo van "Hallo! Ich bin hier. Ich werde für dich arbeiten!"
En dat deed het mesje, in combinatie met Der Lutz!

De Delta klopte een weelderig schuim van Der Meißner en wat is dit toch een belachelijk lekkere geur.
De after-shave mocht het feestje afmaken.

Ik weet nog niet of ik de Lutz nu fijner vind, of de Merkur 37C...dat zullen volgende beurten uit moeten wijzen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 37c
J&T Tuxedo olijfhout
Perma Sharp
Dutchi Bergamotte
Prep ASB

Vanavond de Dutchi in de Wimmiebowl opgeklopt wat resulteerde in een fijnblazig en heerlijk geurend schuim. Deze zeep is absoluut 1 van mijn favorieten en komt er zeker weer.

De Merkur 37c was voorzien van een Perma mesje. Voor mij een zeer comfortabel en effectieve combinatie en dus een spekglad resultaat.

Afgemaakt met de pas gekregen Prep ASB die meteen een stuk hoger scoort dan de Nivea Sensitive die ik eerder altijd gebruikte!4d3f54179733f873539bdbe50e791c79.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.