Ga naar inhoud

SvdD 11 december - 17 december

Aanbevolen berichten

Da's goed om te horen. Ik had hem bijna zelf gekocht, maar ben (net als Buffel) op weg naar een set van zo'n 10 a 11 scheermessen om het mee vol te houden.

Zo'n collectie uitdunnen is niet eenvoudig... :D 

Ik zit nog steeds ver over de 20, maar het gaat gestaag de goede kant op. :)

Niks tegen wedges an rich overigens hoor. Ik merk dat het bij wedges wel heel erg uitmaakt wat voor type staal er gebruikt is.

Heb zelf een Hargreaves & Sons near wedge gehad uit Sheffield, met heel erg vergevend staal en dat was echt wel een genot om mee te scheren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
sashimi schreef 1 uur terug:

Het is ook wel een heel cool mes. De Franse neus, de spiegel finish, de duim-grip....

Zeer cool!:D

het gewicht, de afmetingen, het potentieel om als wapen te dienen in hun fantasie,.. zijn al aan het vechten over wie het mag erven,.. 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,
La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar,
Azuma Yasuki steel kamisori,
Greif Gold carbon 0,06mm 6e x,
Proraso Wood and Spice cologne,
Proraso Wood and Spice AB.

Kwast en zeep:
J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar:
Tegen de gewoonte in gekopsopt. Elke dag iets nieuws bedenken om niet in sleur te vervallen. De La Toja op het velletje gesmeerd, warm ingeweekte badger er over en schuim, de kwast zo vol. Tja dat gaat makkelijk met die crème. Voor de 3e ronde moest nog een pietsie crème bijgeladen worden, maar verder prima.
Mesje en krabber:
De Greif Gold carbon 0,06mm voor de 6e x gebruikt.
Vanmorgen een hybride scheerbeurt. De Azuma stevig gestropt en de Pearl TTO OC met de Greif ook maar vast klaar gelegd voor de afronding. De kamisori voelt goed. Mooi scherp en goede snit. De 1e 2 rondes gingen redelijk moeiteloos, maar het puntje van de kin blijft een opgave, waarbij de angst voor het amputeren door nog groeiende techniek meer de oorzaak is, dan dat het mes er niet doorgaat. Komt ook nog wel. Voor de 3e ronde en dat puntje van de kin dus nog maar even de combi Pearl / Greif gepakt. Het mesje is wel deze keer in de spaarpot verdwenen, want het wordt wat moeizamer.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Tijdens het opschuimen rook ik wat overeenkomst naar mijn idee in geur van de La Toja en de Proraso Wood and Spice. Dus dat ter afwerking. Inderdaad gaat dat goed samen. Er zit een grondnoot in beide die gelijk is. Mooi.
Dagje shitweerhuisarrest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 34C (Gillette Rubie)

Omega 21762 Varken

TOBS Grapefruit

Wimmies scheerkom

Figaro AS (tester)

Hema Sensitive ASB

Het laatste beetje Tobs grapefruit opgemaakt, ondanks dat dit een geweldig schuim geeft vind ik de geur net teveel aanwezig en te simpel. Gelukkig staat er nog een pot met Tobs Platinum te wachten die een wat zachtere sjiekere geur heeft. De kwast begint al lekker ingewerkt te raken en doet het prima. De Merkur 34C was een schot in de roos, zeer glad tot BBS zonder irritatie en dat nu al een paar keer.  Ben ik toch kennelijk van de mildere krabbers, of mijn scheertechniek werkt hier heel goed mee samen. Voor het resultaat maakt het niet uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:Nu het te gevaarlijk is om je als senior op de spekgladde troitor te begeven kunnen we ons weer overgeven aan het ophalen van advent herinneringen. Één van die herinneringen betreft de geur die in ons chalet/huis  hing als onze dochter haar Kerstukjes vervaardigd had. Eerst de inkopen doen om sinaasappelen, citroen, kruidnagels en kaneelstokje aan te schaffen. En daarna was ze druk doende om met een saté prikker gaatjes in de zuidvruchten te maken om vervolgens daar de kruidnagelen in te drukken. Dit alles werd op 2  kerstschaaltjes geplaatst voorzien van de kaneelstokken en (als we op de camping waren) vers geplukt dennengroen welke voorzien werd van rode linten en kleine kerstballen. Omdat het woonoppervalk in het chalet kleiner was bleef deze heerlijke advent geur tijdens de kerstdagen goed waarneembaar.

De zeep die helemaal thuis hoort in deze advent periode is de Genuine Ogalla Bay Rum & Sweet Orange en voldoet helemaal aan bovenstaande geuromschrijving van kruidnagelen specerijen en sinaasappelen. Een voor mij nieuwe zeep die heerlijk sterk ruikt en een fijnblazig schuim geeft. Geen absolute topzeep maar er is op zeker een goede scheerbeurt mee te doen dus zeg maar een goede middenmotor. Van deze maker ook de geur Bay Rum & Sandalwood en ook dat is een machtig heerlijke geur.

Ook de American Crew pre-shave olie sluit helemaal aan bij deze zeep want zoals eerder geschreven waardeer ik deze zeer door zijn geur waarin je ook duidelijk de kruidnagel ruikt.

De heerlijk geurende afwerking geschiedde met de door Harrie gemaakte Bay Rum aftershave en zo mag ik praten van weer een heerlijke scheerbeurt.

image.jpeg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag ivm de tijd een DE krabber gepakt.

Zeep   : TOBS    Mr Taylor

krabber  : muhle R41  (2015) met een polsilver mesje

Kwast  :  Yaqi  24 mm synteet met texudo knot

Afgewerkt met Aqua velva lotion en hema Balm.

Kan de dag weer fris en gladgeschoren aan.

Prettige dag verder Heren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

2017.12.13.png?dl=0

• J&T Chief, Ziricote Wood, Virginia Sheng Silvertip 24mm 
  • Taylor of Old Bond Street - Mr. Taylors Shaving Cream
  • Mühle R101 (R41 + zwart handvat)
  • Gillette 7 O'Clock Super Stainless
  • De Vergulde Hand - After Shave Balsem

Toch maar weer de R41 geprobeerd, maar ik kan mezelf er echt niet comfortabel mee scheren.

Ik doe scheerkop in de verkoop. Dus als iemand interesse in een Mühle R41 scheerkop heeft; kijk straks even in het winkel sub-forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites
iwan073 schreef 4 minuten geleden:

2013

OK,  die scheert toch wel comfortabel en effectief met het juiste mesje?

Heb ze beide en de 2011 is inderdaad een dunschiller, maar de 2013 neem ik graag ter hand met bv. een Rapira.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 3 minuten geleden:

Heb ze beide en de 2011 is inderdaad een dunschiller, maar de 2013 neem ik graag ter hand met bv. een Rapira.

Ik probeer het al sinds 2013 en ik vind hem gewoon niet fijn.

Ik wil na m'n scheerbeurt geen schraal bakkes hebben dus gebruik ik liever de DE89/R89. Na het gebruik van die twee ben ik toch lekker glad en voelt mijn gezicht heerlijk aan. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 3 uur geleden:

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Brad Sears/Morris & Forndran Polo 2 in Finest Badger, Roze

Meißner-Tremonia Strong'n'Scottish

Ziglar (t)

Voskhod (2)

Tunney aluin

Topzeep hoor. Badkamer meurend naar de barbecue met whiskey (niet de saus), goed schuim, opgebracht door een kwast waarva ik steeds vergeet dattie het beste werkt met schilderen terwijl ik altijd graag rindjes draai.

Ziglar liet zich als een mak lammetje over het gelaat leiden, en het was bijna per ongeluk dat daarbij de baard verwijderd werd zo ongemerkt ging dat.

Glad als een aal, aluin deed geheel niets.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 34C (Gillette Rubie)

Omega 21762 Varken

Stirling Pharao's Dreamsicle

Wimmies scheerkom

Floid Suave AS

Hema Sensitive ASB

Wat zal ik ervan zeggen, de nieuwe zeep ruikt naar donkere sinaasappel, dat is het beste wat ik ervan kan maken. Deed mij erg denken aan de Orange Chill, maar dan zonder de menthol. De Orange Chill vind ik een heerlijke geur en de eerste indruk van de Pharao's Dreamsicle is goed. Ik vind het een lekkere geur. Het schuim is zoals je dat van Stirling zepen mag verwachten, romig vet. En de Rubie doet het ook nog prima. Kortom wederom een prima scheerbeurt.

De 3 kleuren omega begint al goed ingewerkt te raken, de haartjes zijn duidelijk gesplitst, dat ging lekker snel. 

Kortom laat die donderdag maar komen:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.