ChrisVanMeer Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 SvdD - Maandag 11 December 2017 Grotere afbeelding Open mes: Saponificio Varesino - Leonardo da Vinci - Koraat 6/8 Kwast: Shavemac - 2016 LE 26mm Bulb Delta () Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: PannaCrema - Nuàvia Blu After-Shave: St James of London - Cedarwood & Clarysage (Proefmonster) 2
fireshrimp Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Merkur 34C (Gillette Rubie) Omega 21762 Varken TOBS Grapefruit Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Hema Sensitive ASB De pot begint nu echt leeg te worden, deze de komende dagen maar opmaken en de Omega kwast inwerken. Kan straks de lege pot dienen als houder voor de Barberia Aqua. In de tussentijd, een gladde, irritatie vrije scheerbeurt. Ben er toch achter gekomen dat ik met de wat mildere krabbers beter uit de voeten kan.
onno Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Een klein maar fijn mesje Heljestrand mk10, maar hij heeft me wel gebeten. Schade valt mee een mooie dag!
Tjebbe Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Druivenpitolie,RazoRock 400,Mitchell's Woolfat,Timeless OC,Gillette Rubie Platinum Plus (1),Madre Labs Witch Hazel,Nivea Sensitive Aftershave balsem.Een heerlijke, dieper uitscherende scheerbeurt vandaag!Fijne dag!
Harkos Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Plisson Fibre, Calani Dubai, Azuma Yasuki steel kamisori, ApolloGreif Gold carbon 0,06mm 4e x, Cien Ice, Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Plisson Fibre en Calani Dubai: Gezien er een spannende scheerbeurt gepland stond, een mooie volle kom dik schuim geklopt van de Calani Dubai met de Plisson Fibre. Die kwast doet het aardig met de harde Calani. Zeep even ligt voor geweekt en vervolgens kloppen maar. Mooie laag op de bakkes gesmeerd. Mesje en krabber: De Greif Gold carbon 0,06mm voor de 4e x gebruikt. Voor het eerst een echte kamisori in de vingers om mee te scheren. Slik. De eerste halen met de vleug mee waren indrukwekkend door de volledige afwezigheid van trek of welk ander scheergevoel. Echter de vingertop test bewees, dat er wel baardreductie had plaatsgevonden. Zo wat is dat mes mooi zacht geslepen door Ron. Nu weet ik ook waarom ik maar weinig vriendje ben met mijn open messen. Die moeten scherper. Bij de 2e ronde dwars op de vleug ging het iets moeizamer en de souplesse verdween te veel om de 3e ronde ook nog af te maken. Dat nog even met de Apollo met de Greif gedaan. Uiteindelijk nog even wat bijgewerkt op de hals met de Azuma, dat mes wordt ik vrolijk van. Resultaat: BBS. Tot slot: Besluiteloos voor de la met AS, want iets dat echt bij de Dubai past heb ik eigenlijk niet, dan maar de Cien. Lekker fris. Nivea erover, maar dat was eigenlijk ondanks het messen geweld overbodig. 3
Arnout Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 (edited) C&E, snel schuim, aangenaam subtiel sandalwood geurtje maar niet echt glijdend, maar dat is geen probleem met een comfortabele bartmann. Glad klaar voor de sneeuw! Edited December 11, 2017 by Arnout Afbeelding 1
Guest Gusto Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 (edited) Merkur 37C / Voskhod - Teflon Coated (1) Omega 11137 Varken Le Père Lucien - Cèdre & Patchouli Pitralon Zedern Edited December 11, 2017 by Gusto
Guest Gusto Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 (edited) Harkos schreef 47 minuten geleden: Plisson Fibre, Calani Dubai, Azuma Yasuki steel kamisori, ApolloGreif Gold carbon 0,06mm 4e x, Cien Ice, Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam. Kwast en zeep: Plisson Fibre en Calani Dubai: Gezien er een spannende scheerbeurt gepland stond, een mooie volle kom dik schuim geklopt van de Calani Dubai met de Plisson Fibre. Die kwast doet het aardig met de harde Calani. Zeep even ligt voor geweekt en vervolgens kloppen maar. Mooie laag op de bakkes gesmeerd. Mesje en krabber: De Greif Gold carbon 0,06mm voor de 4e x gebruikt. Voor het eerst een echte kamisori in de vingers om mee te scheren. Slik. De eerste halen met de vleug mee waren indrukwekkend door de volledige afwezigheid van trek of welk ander scheergevoel. Echter de vingertop test bewees, dat er wel baardreductie had plaatsgevonden. Zo wat is dat mes mooi zacht geslepen door Ron. Nu weet ik ook waarom ik maar weinig vriendje ben met mijn open messen. Die moeten scherper. Bij de 2e ronde dwars op de vleug ging het iets moeizamer en de souplesse verdween te veel om de 3e ronde ook nog af te maken. Dat nog even met de Apollo met de Greif gedaan. Uiteindelijk nog even wat bijgewerkt op de hals met de Azuma, dat mes wordt ik vrolijk van. Resultaat: BBS. Tot slot: Besluiteloos voor de la met AS, want iets dat echt bij de Dubai past heb ik eigenlijk niet, dan maar de Cien. Lekker fris. Nivea erover, maar dat was eigenlijk ondanks het messen geweld overbodig. Jij hebt lef, een kamisori. Edited December 11, 2017 by Gusto
jos schenau Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Vandaag geen exotische scheerbeurt maar wel verzorgend Scheerzeep Speick scheerzeep. (2 sticks samen geprakt in een leeg prorazo doosje) kwast plissoft 24 mm synteet met barber handel Mes Hy Kaufmann &son. 7/8. Veel moeite gehad om dit mes scherp te krijgen. Wilde maar niet lukken. Nu redelijk tevreden. Afteshave : Speick lotion en balm.
Snuff Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Harkos schreef 1 uur geleden: Voor het eerst een echte kamisori in de vingers om mee te scheren. Slik. De eerste halen met de vleug mee waren indrukwekkend door de volledige afwezigheid van trek of welk ander scheergevoel. Echter de vingertop test bewees, dat er wel baardreductie had plaatsgevonden. Zo wat is dat mes mooi zacht geslepen door Ron. Nu weet ik ook waarom ik maar weinig vriendje ben met mijn open messen. Die moeten scherper. dat mes wordt ik vrolijk van. Het doet me echt plezier dat je er blij mee bent, eenmaal een tijdje verder en je het helemaal in de vingers hebt zal het alleen maar beter worden. Zie je wel dat het niet zo’n kunst is om met een kamisori te scheren! Problemen en frustratie krijg je als het mes niet scherp genoeg is. Ik heb me nog maar zelden gesneden met een goed scherp mes omdat ik dan geen druk moet zetten. 1 1
Hanskoning Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 (edited) Gisteren met veel plezier naar de kinderen zitten kijken die zich te buiten gingen aan de sneeuwpret. Deed me aan vroeger denken wij woonden aan een plantsoen dus sneeuwbal gevechten, sleeen van de helling af als het water bevroren was , schaatsen en ijsbanen maken en als verderop de strooiwagen langskwam erop af en hem met zijn allen bekogelen want hij kwam de winterpret verstieren. Thuiskomend had je pas door hoe koud je was en bij de kolen kachel bijna huilend zitten van de tintelingen in je handen en de gloeiende wangen. Om dat koude gevoel van de gure oostenwind terug te brengen mocht vandaag de gementholeerde pre-shave olie en de Dapper Dragon Artic Wyrm het gezicht van een sneeuwlaag voorzien en na het scheren afspoelen met koud water zorgde redelijk voor dat effect. De Rockwell met het Gillette Rubie mesje 5x gleed er weer prachtig door het schuim heen en de afwerking met Proraso en een tijdje later natuurlijk de Kerst balm heerlijk. Edited December 11, 2017 by Hanskoning 1
Harkos Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 @Snuff Het is inderdaad een kwestie van scherpte, rust en doorzettingsvermogen, plus een vleugje zelfvertrouwen. Smaakt in elk geval naar meer. Ga nu ook maar aan de slag met slijpen van mijn Dovo. Heb nu het goede gevoel om te vergelijken!
Jan Zoethout Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 SvdD 20171211. Yaqi model R151016-S2. TFS Anniversary. Schick type O injector (kopie). Personna S/S PTFE coated (10). Arko Men "Cool" ASB.
Wimmie Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Een vroege scheerbeurt hedenmorgen. http:// Net terug thuis en wat ben ik na 19 weken klaar voor een ...... http:// Fijne dag allemaal. 3
efsk Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 pas nou op met die drank wim, straks zwalk je weer de trap af! 1
Edsel Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Muhle R41 Grande Rapira Platinum Lux (1) J&H Bocote Silvertip Cella Extra Purrisima zeep Madre Labs Witch Hazel Williams Aqua Belva ASL Baume.be ASB Hele fijne scheerbeurt vormde een prima begin van deze nieuwe werkweek.
iwan073 Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Yaqi Black Marble Synthetic 24mm Truefitt & Hill - Grafton Shaving Cream Edwin Jagger DE89 "Barley" Gillette Super Silver De Vergulde Hand - Aftershave Balsem
onno Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 (edited) Alleen al het zien van de foto...brr Edited December 11, 2017 by onno
Snuff Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Vodoo? Jij bent hem kwijt (althans zo vat ik het op) en ik draag hem terug
Arnout Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Snuff schreef 38 minuten geleden: Vodoo? Jij bent hem kwijt (althans zo vat ik het op) en ik draag hem terug Ben je onderuit gegaan Ron? Sterkte alleszins, niks plezants aan!
Snuff Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Al een week of twee aan de gang, komt regelmatig terug. Hoshi Tombo 6500 First Edition 13/16” quarter hollow Japanese vintage strop Edwin Jagger L Synthetic 23mm Saponificio Varesino Felce Aromatica Beta 4.3 Bay Rum aftershave
Arnout Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Moest je nu niet die boeddhistische altruïstische ingesteldheid hebben, ik zou denken dat je teveel naar het moois van de natuur hebt gekeken in de yoga les, maar het zal wel aan het weer liggen zeker ?
efsk Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Brad Sears/Morris & Forndran Polo 2 in Finest Badger, Roze Eufros Tobacco Ziglar (t) Voskhod (1) Tunney aluin Ook de Tobacco raakt mooier van geur ondertussen, en daar deze al niet verkeerd was is dat fijn. Het ruikt nog steeds niet naar tabak, maar dat is niet erg. De roze polo klopte er ook prima schuim van, ruimschoots meer dan nodig voor drie gangen. Fijn spul. Het mesje uit de poten laten vallen bij het uit de vorige krabber halen en dus maar een nieuwe gepakt, en deze in de Ziglar geplaatst. Die heb ik al een tijdje liggen, de foto's zijn van 20 april, en nu dan in gebruik. Het was even zoeken naar de goede hoek, en toen ik die tegen het einde van gang twee eenmaal goed wist vast te houden was het plezierig scheren. Daarvoor trouwens ook al, want dit ding is verrassend mild. Door de kopvorm iets moeite met strak tegen de neus en langs het oor, de buitenste halve centimeter van de kop steken voorbij het mesje, maar het eindresultaat is reteglad met vrijwel onvoelbare aluin.
Recommended Posts