ChrisVanMeer Posted February 19, 2018 Author Posted February 19, 2018 Dank voor het melden. Linkjes zijn inderdaad stuk gegaan door de migratie. Converter data is inmiddels al weg, dus geen correlatie tussen de oude en nieuwe nummers.
Hanskoning Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Ik weet niet of dit een forum probleem is maar het valt me op dat soms het tikken van een post zeer traag gaat voordat de letters in het bericht verschijnen waarna na een tijdje de melding verschijnt dat er een probleem is met de webpagina en dat hij opnieuw ingeladen dient te worden wat dan ook automatisch gebeurd.
ChrisVanMeer Posted February 19, 2018 Author Posted February 19, 2018 Hmm, dat komt me niet bekend voor. Nu ook gaan de letters als een malle over het scherm, zo snel als ik ze aansla. Ik vermoed dat dit een lokaal probleem betreft. Of hebben anderen hier ook last van?
Marcel Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Dat klinkt alsof je browser druk is met andere zaken.
scheersmurf Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Misschien was dit al bekend, maar ik meld het toch maar even. Sinds ik de 15 posts heb bereikt, en dus toegang tot het Markt gedeelte, staan er in het "ongelezen berichten" overzicht opeens een hele zooi meldingen "Dit bericht kan niet getoond worden omdat het in een forum bevindt waar je minstens 15 berichten nodig hebt om dit te kunnen bekijken." Da's vast niet de bedoeling zo. Zie eventueel deze/dit screenshot: http://www.skysmurf.nl/ss/screenie.png
Hanskoning Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Marcel schreef 1 uur terug: Dat klinkt alsof je browser druk is met andere zaken. Ook enig idee hoe dat ontstaat Marcel want alleen dit forum staat open?
Marcel Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Hanskoning schreef 14 minuten geleden: Ook enig idee hoe dat ontstaat Marcel want alleen dit forum staat open? Het kan zijn dat een of ander internet security programma, vaak een onderdeel van antivirus suites, een beetje doordraait. Ik noem maar een mogelijkheid, ik heb dit wel eens zien gebeuren. Wellicht is je pc toevallig druk met iets anders op dat moment, maar dat weet je pas als je een cpu monitor oid er op naslaat. Ik vermoed dat dat niet iets is wat jij zelf zult doen.
scheersmurf Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 (edited) Die typ-vertragingen die Hans beschrijft merk ik af en toe ook wel eens hier, op een Linux bak zonder virusscanners. Zou dat aan zware browserplugins (Ghostery, NoScript, enz.) kunnen liggen? Of misschien aan de editor; WYSIWYG zal toch ook wel wat resources lusten. Edit: het "ongelezen berichten" overzicht doet nu weer normaal trouwens. Edited February 19, 2018 by scheersmurf Addendum
efsk Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 firefox, linux, diverse privacyplugins, geen last van dergelijke problemen. 1
Harkos Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 W10 + Firefox loopt als een trein. Zorg wel, dat FF dagelijks geschoond wordt en ongewenste scripts worden voorkomen. Als hier iets vertraagt is het een lokaal proces. 1
scheersmurf Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 OK, dan is het waarschijnlijk toch iets lokaals (probleem zit ergens tussen toetsenbord en stoel). Mij stoort het ook niet zo, daarvoor gebeurt het hier niet vaak genoeg. Maar toen @Hanskoning het noemde herkende ik het wel.
Hanskoning Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Marcel schreef 10 uur geleden: Het kan zijn dat een of ander internet security programma, vaak een onderdeel van antivirus suites, een beetje doordraait. Ik noem maar een mogelijkheid, ik heb dit wel eens zien gebeuren. Wellicht is je pc toevallig druk met iets anders op dat moment, maar dat weet je pas als je een cpu monitor oid er op naslaat. Ik vermoed dat dat niet iets is wat jij zelf zult doen. Ik maak geen gebruik van een PC Marcel maar van een Ipad en merk dit alleen af en toe op als ik een post op dit forum intik en bij andere sites niet. Nu is het een ouder apparaat dus misschien is dat de oorzaak.
Harkos Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 @Hanskoning Denk het, daarom gebruik ik mijn Samsung tablet ook niet meer. Die begon na 3 jaar trouwe dienst 2 jaar geleden zijn tempo aan te passen aan bejaarden, en dat was voor mij wat te vroeg, ik was nog sneller. 2
Hanskoning Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Maar het blijft apart dat het alleen op deze site steeds optreed toch?
efsk Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 ja, dat is het zeker. Echter: ik heb het nog geen éen keer ervaren ...
Marcel Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Hanskoning schreef 5 uur geleden: Maar het blijft apart dat het alleen op deze site steeds optreed toch? Mee eens. Aan de andere kant, hoeveel sites gebruik jij met een wysiwyg invoerveld zoals hier wordt gebruikt?
scheersmurf Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Marcel schreef Zojuist: Mee eens. Aan de andere kant, hoeveel sites gebruik jij met een wysiwyg invoerveld zoals hier wordt gebruikt? Ik i.i.g. alleen deze. Op andere fora die ik in het verleden gebruikt/gemodereerd heb was ik gewend om kale BBcode tags in te kloppen.
Hanskoning Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Marcel schreef 1 uur terug: Mee eens. Aan de andere kant, hoeveel sites gebruik jij met een wysiwyg invoerveld zoals hier wordt gebruikt? een wat voor invoerveld????? Ik dacht dat het ontbreken van ook maar enige kennis op het gebied van de micro- electronica hier nu al wijd en zijd bekend was maar dus nog niet, oftewel ik kan je helaas geen antwoord geven op deze vraag. Wat me trouwens wel opvalt is dat het bijna altijd optreed als ik een PB tik zoals met vanmiddag met Jan Zoethout eerst heel traag en het duurt soms wel een seconde of 10 voordat de getikte letter zichtbaar wordt en dan na een tijdje de melding dat de webpagina fout is en opnieuw ingeladen gaat worden. Na dat de pagina automatisch ververst is gaat het tikken weer normaal.
ChrisVanMeer Posted February 20, 2018 Author Posted February 20, 2018 @Hanskoning sinds wanneer treed dit op? Sinds de migratie naar de nieuwe forumsoftware eind vorig jaar? Na de verhuizing van begin deze maand?
Hanskoning Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Eigenlijk nu je het zegt nooit problemen gehad en speelt het pas in de laatste weken.
ChrisVanMeer Posted February 20, 2018 Author Posted February 20, 2018 Maar durf je ook te stellen dat dit echt sinds 2 februari speelt? Of kan het ook zo zijn dat het een paar dagen daarvoor ook zo was. En heb je de laatste tijd nog updates geïnstalleerd op je iPad? En zo ja, zijn die te relateren aan de tijd dat het trager gaat?
Hanskoning Posted February 20, 2018 Posted February 20, 2018 Nee Chris ik weet niet zeker of het vanaf 2 februari speelt. En ik heb zelf geen updates ingeladen of iets anders zoals App's geinstalleerd. Maar er is naast mij slechts -zo blijkt hierboven- één forumlid die het ook af en toe opgevallen is dus het lijkt me dan zoals jullie zeggen een lokaal probleem, wel een heel vervelende want vanmiddag over een berichtje naar Jan en gisteren naar jou ben ik (en ik overdrijf niet) met ongeveer 10 zinnen bijna een minuutje of 10 bezig en dan krijg ik tweemaal de melding fout in webpagina.
ChrisVanMeer Posted February 20, 2018 Author Posted February 20, 2018 Kun je eens proberen of je het nu (als in - na 20.00 vandaag) nog kunt reproduceren? Ik hoor het graag.
ChrisVanMeer Posted February 20, 2018 Author Posted February 20, 2018 Edit: terugscrollend in de logbestanden zie ik inderdaad jouw IP adres terugkomen met "deprecated" foutmeldingen waar ik al bang voor was. Even een beetje technische uitleg. Deze forumsoftware draait op Apache in combinatie met PHP. PHP heeft verschillende versies. In verband met de 503-problemen, heeft de hoster voor hun probleemonderzoek de versie opgehoogd naar 7.2. Ware het niet dat deze forumversie (nog) niet compatibel is met 7.2. Dit hebben ze een keer eerder gedaan, ze toen ook gezegd dat dit het geval is. Maar blijkbaar zijn ze dat vergeten ofzo. Dus heb ik rond 20.00 de versie teruggezet naar 7.1. 1
Recommended Posts