ChrisVanMeer Posted January 27, 2018 Author Posted January 27, 2018 @CobraX Dank voor het melden, bij deze aangepast! 1
Johan Posted January 27, 2018 Posted January 27, 2018 Niet echt een probleem, maar waarom heet het "Voorvertoning" en niet gewoon "Voorbeeld"? Of nog beter: "Bekijk reactie" en "Verstuur reactie".
ChrisVanMeer Posted February 2, 2018 Author Posted February 2, 2018 Hopelijk is nu met de verhuizing van de VS -> NL de stabiliteit van het forum ook verbetert. Voor de IT-ingewijden: 4 cores, 2 GB RAM, SSD schijven, Memcaching. Courante versies van PHP en MariaDB (MySQL). Dus hopelijk zijn de "oude" MySQL meldingen nu verleden tijd.
Hanskoning Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 Juist dat had ik zelf al bedacht maar toch bedankt Chris
Hanskoning Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 Krijg ik net deze melding en diverse malen de melding dat de webpagina opnieuw geladen moet worden wegens een probleem. Service Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
ChrisVanMeer Posted February 2, 2018 Author Posted February 2, 2018 @Hanskoning dank. Ik kan hem helaas zo niet in de logfiles terugvinden. Ik hou het in de gaten.
efsk Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 17:26, pagina http://www.shavingsociety.com/topic/3241-muziek/?page=29&tab=comments#comment-193590 Service Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
ChrisVanMeer Posted February 2, 2018 Author Posted February 2, 2018 Hmm, PHP terug gezet naar 7.0 (stond op 7.2 - oude forum stond ook op 7.0). Kreeg wat rare depricated meldingen.
ChrisVanMeer Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 De fouten blijven voorkomen. Memcached ook uitgeschakeld, nu geen caching meer. Ticket aangemaakt bij de hoster. 1e lijns support heeft het doorgezet naar 2e lijns. Doorgaans is de doorlooptijd 1 werkdag. Dus ik verwacht pas dinsdag antwoord helaas. Mochten jullie nog 503 Service Unavailable meldingen krijgen, graag even het tijdstip noteren. De pagina an sich is niet zo belangrijk, die is wel uit de logfile te halen - corresponderend aan het tijdstip. Excuses voor het ongemak, helaas kan ik niet helemaal tot de systeemconfiguratie komen (lees: geen root-toegang). Dat heeft het nadeel dat ik er zelf geen invloed op heb. "Voordeel" is dat ik nu iemand anders met het probleem kan opzadelen - ware het niet dat het dan nog niet opgelost is. Plus een financiëel voordeel is dat deze vorm van hosting (t.o.v. een VPS) goedkoper is. Wordt vervolgd.
onno Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Hij geeft aan probleem met uploaden bestand (foto) .200 Ofwel uploaden lukt niet
ChrisVanMeer Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 Hoe? Via computer? Of via Tapatalk? En wat is de precieze melding? Want wat jij hierboven aangeeft lijkt geen foutmelding van de forumsoftware.
onno Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Via iphone: direct op forum uploaden maar de schermafbeelding wel.... zit er een max grootte aan foto.
onno Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Ik heb meer verstand van energie.... vorig bericht aangepast
ChrisVanMeer Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 onno schreef 13 minuten geleden: zit er een max grootte aan foto. 8MB per foto max. Met een 250MB max in totaal. Ik heb mijn testChris gebruiker lid gemaakt van de Gouden Donateurs groep en het zelf geprobeerd, maar het lukt mij prima om foto's te uploaden.
onno Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Ook na aan en uitschakelen telefoon geen verbetering. Slecht 16 MB bijlagen gebruikt...
ChrisVanMeer Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 onno schreef 3 minuten geleden: Ook na aan en uitschakelen telefoon geen verbetering. Slecht 16 MB bijlagen gebruikt... Andere afbeelding geprobeerd? Test vanaf mobiel. Foto is 1.8MB Edit: werkt. @onno als je de foto gaat uploaden, dan zie je onderin ook hoe groot deze is. En weet je zeker dat het ook wel een foto-extensie heeft? (.jpg, .png oid) En als je dezelfde foto via de computer probeert te plaatsen?
onno Posted February 5, 2018 Posted February 5, 2018 ChrisVanMeer schreef op 3-2-2018 om 16:01: @onno als je de foto gaat uploaden, dan zie je onderin ook hoe groot deze is. En weet je zeker dat het ook wel een foto-extensie heeft? (.jpg, .png oid) En als je dezelfde foto via de computer probeert te plaatsen? Ht uploaden vanaf laptop met dezelfde afbeelding is wel gelukt. Blijkbaar iets o de iPhone.... Merkwaardig want ik heb er niets aan gewijzigd. Wel een laatste software update gedaan. Overigens staat er "probleem met het verwerken van het geuploade bestand". Dat brengt me op de verkeerde been want daar maak ik op dat de foto is geupoad en niet op forum verwerkt kan worden..... In elk geval dank Chris. 1
Snowmiss Posted February 11, 2018 Posted February 11, 2018 The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Zojuist toen ik een topic over andere hobby's wilde openen, kwam deze tevoorschijn
ChrisVanMeer Posted February 11, 2018 Author Posted February 11, 2018 Dank, hiermee ben ik nog bezig bij de provider. Er zit een kans in dat dit een blijvend probleem zal blijven. ”Gelukkig” lijkt het probleem van hele korte duur te zijn. Meestal na 1x verversen werkt het weer. Excuses voor dit ongemak.
Snowmiss Posted February 11, 2018 Posted February 11, 2018 ChrisVanMeer schreef 3 uur geleden: Dank, hiermee ben ik nog bezig bij de provider. Er zit een kans in dat dit een blijvend probleem zal blijven. ”Gelukkig” lijkt het probleem van hele korte duur te zijn. Meestal na 1x verversen werkt het weer. Excuses voor dit ongemak. Inderdaad na verversen meteen weer verder.....
Hanskoning Posted February 12, 2018 Posted February 12, 2018 Dient dit nog in het vervolg gemeld te worden Chris?? om 20.19 uur Service Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later. Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
ChrisVanMeer Posted February 13, 2018 Author Posted February 13, 2018 Nou ik heb denk ik inderdaad wel genoeg gegevens. Dus vooralsnog hoeven de 503-meldingen niet meer gemeld te worden. 1
rolandow Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Tapatalk URL werkt niet. Kennelijk heb ik ooit eens gespeeld met Tapatalk, en dankzij dat experiment krijg ik regelmatig een e-mail met "Trending topics". Soms klik ik nog op de linkjes ook, maar bij Shaving Society werkt de link niet. Ik denk dat de topics een ander nummer hebben gegeven. De volledige URL in de mail is: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww.shavingsociety.com%2Fapplications%2Ftapatalk%2Findex.php%3F%2Ftopic%2F1396-Aluin-blok-JA%2FNEE%3F&share_tid=1396&share_fid=69804&share_type=t&email=xxx en dit verwijst dus naar http://www.shavingsociety.com/applications/tapatalk/index.php?/topic/1396-Aluin-blok-JA/NEE .. Terwijl het zou moeten zijn: Aangezien de URL waarop ik binnenkom met /application/tapatalk begint zou het niet zo moeilijk moeten zijn om een rewrite scriptje te maken, alleen dan moeten de oude topic id's natuurlijk wel beschikbaar zijn. Ik volg dit forum verder niet zo regelmatig, dus ik weet niet of dit al een bekend probleem is. Ik heb dit topic even gauw doorgenomen met de zoekfunctie, dus excuus als het een dubbelpost is :-).
Recommended Posts