Jump to content

Bluebeards-Revenge

Harkos

Recommended Posts

De Bluebeards-Revenge, gesponsord door Ator-Razor, is zo'n mesje, waarvan we niet met zekerheid kunnen zeggen uit welke fabriek deze komt. De verpakking en het uiterlijk van het mesje is overeenkomstig met de mesjes van de Hema, Carrefour en Tip (Real Duitsland). De mesjes scheren vergelijkbaar en van de Hema weten we, dat die uit de Personna fabriek in Israël komt en gezien de verpakking en karakter va het mesje denk ik de Bluebeard dus ook. Kon me er 8 x goed mee scheren. Zeker er zijn betere, maar dit is niet verkeerd. Weinig hoekgevoelig, in verschillende krabbers goed te combineren. Mijn oordeel:
goed. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. **

P_M_BlueBeardRevenge.thumb.jpg.907c9c1a599fc64fbe3e846acc4f5700.jpg

1- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable
Een nieuw mesje vanmorgen. De Bluebeards-Revenge. Het uiterlijk is duidelijk hetzelfde als het Hema mesje. Het scheert ook als een Hema mesje. Van de Hema weten we, dat ze in Israël bij Personna van de rol komen. Ik vermoed, deze dus ook.
In de Black Beauty een prima snit en geen hoekgevoeligheid of zo. 1e en 2e ronde op 6 en de laatste snit op 7. Gladde bakkes.

2- Krabber: Qshave
Het Bluebeards-Revenge mesje liet zich van zijn goede kant zien. Precies wat ik van een Personna zou verwachten. Mooi strak scheerwerk door een vlotte snit.
De Qshave was aan de beurt, dus deze op 3 gezet en scheren. Los van dat het een lomp ding is, is het best een goed bruikbare krabber. In combi met het gebruikte mesje en het mooie schuim was ik in 3 rondes super glad, waarbij ik de laatste ronde de krabber op draaide om nog een net dat tikkeltje dieper uit te scheren.

3- Krabber: Gillette Tech
De Bluebeards-Revenge was in topconditie. Strakke snit en geen afwijkend gedrag.
In de Tech zo'n vlotte no-nonsense scheerbeurt. 3 rondes glad. Gleed vlot door het schuim en de uitstekende haren.

4- Krabber: Gillette New
Het mesje blijft goed presteren. Het gemiddelde van de Hema Personna ligt bij mij op 6 met uitschieters naar boven van 9 en naar beneden van 2 beurten. Eens zien hoe deze Bluebeard dat gaat doen. Voorlopig is hij nog veel belovend.
In de New een mooie combi. In 3 rondes absoluut glad. Even iets bijwerken op de hals- en kin-ronding, maar daar is nu ook elke stoppel weg zonder diep ploegen en dus wat voor gevoel van irritatie of wat dan ook. Prima glad geschoren.

5- Krabber: Lutz Slant
De Bluebeards-Revenge is nog in topconditie. Strakke snit en geen afwijkend gedrag. Mijn 5 nor gehaald en nu dus door voor de hogere inschaling.
In de Lutz zoveel mogelijk met de grote bek geschoren, om het mesje zoveel mogelijk ruimte te geven. De laatste ronde met het kleine bekje gedaan, want het velletje begon wat gevoelig te worden. Uiteindelijk strak glad. Vlotte 3 rondes WTG, XTG en ATG.

6- Krabber: Lord L6
Het mesje blijft goed scheren. Ben steeds meer overtuigd, dat het hier om dezelfde Personna gaat, die door meerdere zaken als eigen merk  worden verkocht.
In de Lord L6 ongecompliceerd scheren. 3 rondjes glad, beter kan bijna niet.

7- Krabber: Ikon X3
Het mesje gaat door mijn gemiddelde, want morgen kan hij nog een keer. Likt wel of het nauwelijks inboet aan kwaliteit.
In de X3 geen bijzonder voelbaar resultaat tijdens het scheren, maar wel een glad resultaat in 3 rondjes. De combi is prima, ofschoon zoals vaker gezegd, zielloos door de krabber.

8- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole
De Bluebeard is in de spaarpot beland. Ofschoon ik me er nog netjes glad mee heb geschoren, voelde het in een keer wat rauw aan.
Dat kan aan de combi liggen met de 39c, maar die is mijn standaard om te zien, of een mesje nog of überhaupt bruikbaar is. Nou dat was dus te veel voor het mesje en mijn velletje. Net even te rauw en dat met de smering van LPL? Nee dus, spaarpot.

Naar index Harkos

Edited by Harkos
  • I like it 2

Dank je weer voor het verslag Harrie.

Toen mijn zoon zich aan het nat scheren overgaf was dit het merk wat hem aantrok dus kocht hij hun scheercrème, shavette en de mesjes, echter nooit in me op gekomen eens een mesje mee te nemen, jammer achteraf.

• I like it 1