Jan Zoethout Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 (edited) Hebben jullie dat nou ook ? Of ben ik de enige ? Met Kiala was het best simpel om voor weinig geld een pakketje te versturen. Nu Kiala overgegaan is in UPS Access Point, is het invoeren van een pakketje een stuk ingewikkelder geworden - en zo nu en dan komt de verzendprijs stukken hoger uit dan de €4.06 die het kennelijk kost - ik heb prijzen boven de €10.- gezien ... Soms ook gaat het betrekkelijk eenvoudig wel goed ... Heb sterk het vermoeden dat er een dikke bug zit in de aangebreide Acces Point Economy software, maar maak dat zo'n logge organisatie als UPS maar duidelijk ... Op deze manier prijst UPS zich wel uit de voormalige Kiala markt - ten gunste van DHL (€5.-) en zelfs PostNL (€5.95 bij levering aan een afhaalpunt). Heb niet de illusie dat deze post verbetering brengt, maar ik moest 't even kwijt ... Edited December 4, 2017 by Jan Zoethout
Kingjack Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Inderdaad Jan, Het is allemaal een stuk onoverzichtelijker en instabieler geworden. Vandaag al 3 maal geprobeerd om een betaling af te ronden....
iwan073 Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Gewoon even nieuwsgierig... Waarom KIALA gebruiken en niet gewoon PostNL?
Hanskoning Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Kiala was een stuk voordeliger als Post.nl namelijk € 3,95 in plaats van € 6,95 en werd afgeleverd bij een winkel in de buurt kon je het wanneer jou het schikte afhalen.
iwan073 Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Hanskoning schreef 14 minuten geleden: Kiala was een stuk voordeliger als Post.nl namelijk € 3,95 in plaats van € 6,95 en werd afgeleverd bij een winkel in de buurt kon je het wanneer jou het schikte afhalen. Maar met PostNL kun je ook laten afleveren bij een PostNL punt. En volgens mij zijn die talrijker dan Kiala punten? Jan Zoethout schreef 2 uur geleden: Op deze manier prijst UPS zich wel uit de voormalige Kiala markt - ten gunste van DHL (€5.-) en zelfs PostNL (€5.95 bij levering aan een afhaalpunt). Wel €2 duurder, maar ja.
Buffel Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Zoek de prijzen maar eens op als je naar België of een ander land wilt versturen.Dan is PostNL een heel stuk duurder.
Kingjack Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 En voor mij is het voordeel dat de afhaalpunten 7 dagen per week en tot 20.00 uur open zijn.
Jan Zoethout Posted December 4, 2017 Author Posted December 4, 2017 Buffel schreef 1 uur geleden: Zoek de prijzen maar eens op als je naar België of een ander land wilt versturen. Dan is PostNL een heel stuk duurder. Ik woon vlak bij de Belgische grens, dus als ik even naar Achel of Lommel rijdt, kan ik pakjes met Belgische bestemming daar afgeven (UPS of DHL). Ga toch vrij geregeld naar de Achelse Kluis om shag in te kopen ...
onno Posted December 4, 2017 Posted December 4, 2017 Tot einde van het jaar 25% korting met code UPS25NL1 Alleen voor de echte doorzetters
Snuff Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Tja gezien Kiala niet meer is dus maar UPS, duurder, slechte opvolging en nogal wat problemen maar wat moet je? Vorige maand 14 pakjes verzonden, nu krijg ik plots allemaal facturen thuis of ik eventjes 4,66 euro per zending wil bijbetalen vanwege bijkomende kosten Blijkt er een hele resem aan mogelijke bijkomende kosten te zijn waarvoor ze het recht hebben extra aan te rekenen, geen ontkomen aan. Nu ja dan maar betaald maar is natuurlijk wel k*t! Ik vond het niet erg om voor anderen messen te betrekken uit Japan of andere plaatsen en die aan te bieden hier op het forum voor een aantrekkelijke prijs. Daarvoor rekende ik dan €5 extra voor de moeite van het inpakken, opsturen en naar de winkel rijden. Nu hou ik daar nog €0,34 cent aan over Dus vanaf heden alleen nog verzending aangetekend per post voor wie iets bij mij koopt (€9 is goedkoper dan wat die UPS bandieten rekenen).
Hanskoning Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Heel jammer deze overname want ik vond het versturen met Kiala heel prettig. Thuis alles afronden sticker erop na betalen en wegbrengen. Ander voordeel in al die tijd nooit gehoord dat iemand zijn pakketje niet ontvangen had of dat het onnodig lang duurde.
onno Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Hanskoning schreef 10 minuten geleden: Heel jammer deze overname want ik vond het versturen met Kiala heel prettig. Thuis alles afronden sticker erop na betalen en wegbrengen. Ander voordeel in al die tijd nooit gehoord dat iemand zijn pakketje niet ontvangen had of dat het onnodig lang duurde. Met Post NL kan dit ook. Account aanmaken en je te verzenden pakje selecteren. Dan zie je direct waar het pakje in het verzendproces is. Ook ontvanger kan je vanuit de site een mail met gegevens sturen. ik begrijp niet waarom ze het zo complex bij UPS hebben gemaakt. @Snuff op die mooie messen maakt 5 euro niet echt uit toch?
Snuff Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 onno schreef 12 minuten geleden: @Snuff op die mooie messen maakt 5 euro niet echt uit toch? In deze dure tijd wel toch, ik bedoel de prijs van het mes en de verzending naar mij toe, ik moet dan mijn verzendkosten rekenen naar de nieuwe eigenaar toe, slijpen, naar de winkel rijden en dan doe ik er 5 eurootjes bij voor de moeite. Ik zou er natuurlijk meer kunnen voor vragen maar dan wordt het al minder interessant voor de kopers. Het is een hobby en als je mekaar wat gunt is dat ook een beloning op zich (voor mij toch). Ik ga er niet rijk van worden maar doordat ik veel afneem bij mijn contacten blijven de prijzen laag en krijg ik spul aangeboden die vaak moeilijk ergens te krijgen is en/of aan een bedrag dat veel lager is. En daar zit de clou van de zaak, als ik dan voor mezelf iets wil of uitzoek dan kan ik dat ook goedkoop krijgen.
Jan Zoethout Posted December 6, 2017 Author Posted December 6, 2017 Zit zo een beetje te spelen, en constateer dat als je met DHL Parcel van een Belgisch adres naar een ander Belgisch adres verstuurt, je slechts €4.- per verzending betaalt ... Dus, @Snuff - doe daar je voordeel mee ! 1
Harkos Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Paar keer UPS gebruikt in NL, maar vind het wel meevallen. Je moet de site even door hebben.
Jan Zoethout Posted December 6, 2017 Author Posted December 6, 2017 Nou, daar ben ik 't niet helemaal mee eens, Harrie. Afgelopen vrijdag ging het bij mij vrij gladjes, en afgelopen maandag liep ik telkens vast (veel te hoge prijs of een foutmelding) - toen ben ik maar naar DHL uitgeweken. En ik heb die site best redelijk door ...
Snuff Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Jan Zoethout schreef 2 uur geleden: Zit zo een beetje te spelen, en constateer dat als je met DHL Parcel van een Belgisch adres naar een ander Belgisch adres verstuurt, je slechts €4.- per verzending betaalt ... Dus, @Snuff - doe daar je voordeel mee ! Hier al veel ellende gehad met DHL dus ik bedankt ervoor
Bert0324 Posted December 6, 2017 Posted December 6, 2017 Niet dat ik veel verstuur, maar ik vind DHL nou juist wel makkelijk en het is nog nooit mis gegaan. Thuis betalen, etiketje printen, afgeven in een winkel in de buurt. In Nederland iets goedkoper dan PostNL (niet wezenlijk), maar naar buitenland stuk goedkoper (wel wezenlijk). De enige keer dat een pakketje, wat naar Canada ging, verloren leek dook het een paar weken later bij onze voordeur weer op. Mijn dochter had een verkeerd adres ingevuld....
Harkos Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Omega 80097, Le Père Lucièn - Rose de Pushkar, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Bluebirds-Revenge 8e x, Rose of Bulgaria AS, Regina Floris Rose Oil of Bulgaria ASG. Kwast en zeep: Omega 80097 en Le Père Lucièn - Rose de Pushkar: Roosjes vanmorgen. Franse roosjes, Bulgaarse roosjes heerlijk. De zeep van LPL is wat mij betreft een voltreffer. Met het oude Omega varken opgeklopt in de warme scuttle een vol, rijk en dicht schuim. Prima basis voor een geslaagde scheerbeurt. Mesje en krabber: De Bluebirds-Revenge voor de 8e x gebruikt. De Bluebird is in de spaarpot beland. Ofschoon ik me er nog netjes glad mee heb geschoren, voelde het in een keer wat rauw aan. Dat kan aan de combi liggen met de 39c, maar die is mijn standaard om te zien of een mesje nog of überhaupt bruikbaar is. Nou dat was dus te veel voor het mesje en mijn velletje. Net even te rauw en dat met de smering van LPL? Nee dus, spaarpot. Resultaat: DFS. Tot slot: De zaak afgewerkt met de AS en ASB van Rose of Bulgaria en vervolgens nog een pufje Edp van dezelfde lijn. Bloemig.
roland Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Nieuw voordeel van UPS is, dat je geen label thuis meer uit hoef te printen.
onno Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Harkos schreef 2 minuten geleden: Omega 80097, Le Père Lucièn - Rose de Pushkar, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Bluebirds-Revenge 8e x, Rose of Bulgaria AS, Regina Floris Rose Oil of Bulgaria ASG. Kwast en zeep: Omega 80097 en Le Père Lucièn - Rose de Pushkar: Roosjes vanmorgen. Franse roosjes, Bulgaarse roosjes heerlijk. De zeep van LPL is wat mij betreft een voltreffer. Met het oude Omega varken opgeklopt in de warme scuttle een vol, rijk en dicht schuim. Prima basis voor een geslaagde scheerbeurt. Mesje en krabber: De Bluebirds-Revenge voor de 8e x gebruikt. De Bluebird is in de spaarpot beland. Ofschoon ik me er nog netjes glad mee heb geschoren, voelde het in een keer wat rauw aan. Dat kan aan de combi liggen met de 39c, maar die is mijn standaard om te zien of een mesje nog of überhaupt bruikbaar is. Nou dat was dus te veel voor het mesje en mijn velletje. Net even te rauw en dat met de smering van LPL? Nee dus, spaarpot. Resultaat: DFS. Tot slot: De zaak afgewerkt met de AS en ASB van Rose of Bulgaria en vervolgens nog een pufje Edp van dezelfde lijn. Bloemig. En dat allemaal met UPS 2
Recommended Posts