Ga naar inhoud

SvdD 4-12 tot 10-12

Aanbevolen berichten

Sunstone 5/8
Razorock Plissoft
MDC Rose
aluin
Floid Blue
Baume.be asb
Onoplettend geweest en 30 rondjes gedraaid met de Razorock. Gevolg veel te veel zeep geladen.
De juist bijgewerkte Sunstone deed fantastisch zijn werk en in geen tijd waren de baardharen verwijderd.  De sunstone  is een schitterend open mes welke fantastisch in de hand ligt.
Bij gebrek aan een asl met rozengeur afgewerkt met de floid Blue en de qua geur neutrale baume.be. Ik moet dringend op zoek naar een asl en asb met rozengeur.
Schitterende scheerbeurt.

Rose of Bulgaria?
Link naar bericht
Delen op andere sites

20171210_100800.thumb.jpg.99e93e85d1bb22d44ff9ff114b987cd5.jpg

Henckels zwillingswerk 14 (hier samen met zijn kleinere broertje), net terug van een poets- en slijpbeurt van @Tony, die zichzelf weer overtroffen heeft.

De 17 is trouwens best een fors mes maar valt op de foto haast in het niet. 

Heerlijke scheerbeurt. Sluit me bij @kalerolf aan vwb @ChrisVanMeer. Een hele onderneming en zoveel tijd en energie  in gestoken. Moet wel even aan het  nieuwe forum wennen maar dat komt vast in orde. Wat een forum. Ook vwb de donaties van iedereen, zowel aan de kosten van het nieuwe forum, de spontane actie voor het  mes voor Chris enzovoort. Mooi om te zien. 

aangepast door Wolf
Foutje
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
kalerolf schreef 16 uur geleden:

@Chris het kon niet meer in de gesloten topic "nieuwe forumsoftware".
Ik wil jou heel erg bedanken voor de 5 dagen werk.. bij deze bedankt.
Top... 

Wolf schreef 9 uur geleden:

Sluit me bij @kalerolf aan vwb @ChrisVanMeer. Een hele onderneming en zoveel tijd en energie  in gestoken. Moet wel even aan het  nieuwe forum wennen maar dat komt vast in orde. Wat een forum. Ook vwb de donaties van iedereen, zowel aan de kosten van het nieuwe forum, de spontane actie voor het  mes voor Chris enzovoort. Mooi om te zien. 

Graag gedaan heren. En ik ben het met je eens Hans, een forum om trots op te zijn!
Want wees eerlijk, je kunt er nog zo'n technisch hoogstaand en mooi forum neerzetten, maar een forum valt en staat bij de leden!
En zo'n hoog "familie" gehalte heb ik nog niet eerder meegemaakt op een forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites

SvdD - Zondag 10 December 2017
SOTD_20171210-1024x675.jpg

Grotere afbeelding

• Open mes: Schild - 15/16 O2 Micarta
  • Kwast: Sorrentino - Barzini (Syntheet)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: PannaCrema - Nuàvia Verde
  • After-Shave: Acqua Di Parma - Collezione Barbiere - Balsem (Proefmonster)
  • Geurtje: Zoologist - Panda (Proefmonster)
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Merkur 34C (Gillette Rubie)

Omega 21762 Varken

Mitchells Wool Fat

Wimmies scheerkom

Clubman Special Reserve (tester)

Hema Sensitive ASB

De nieuwe kwast 2 dagen laten weken in koud water, moet nog wat ingebroken worden maar gaf vanochtend met de MWF al een prima schuim. Heerlijke zeep met een simpele geur, maar wel lekker vet. Samen met de nieuwe 34C een prima en zeer gladde zondagochtend scheerbeurt. Mijn betere helft vond de Special Reserve maar zo zo. Daar zijn testers voor. Ik vind de geur wel lekker daar gaat het om uiteindelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
kalerolf schreef 42 minuten geleden:

Dan nu de vraag ga jij naar je betere helft luisteren of na de tester  of luister je gewoon niet, en ga je   voor volle fles.. :5a24cf44b8477_EmojiSmiley-55:

Ik scheer vroeg en verlaat doordeweeks het huis vroeg voordat de rest wakker is, dus deze komt dan bij de geuren die ik lekker vind en doordeweeks gebruik. Komt dus op mijn verlanglijstje..

De Clubman Citrus Musk Cologne vind ze wel lekker, beetje geven en nemen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op deze 8 advents dag kleurt het zwerk grijs gekleurd en komen de sneeuwjachten ons uit het oosten tegemoet, helaas net twee weken te vroeg.

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:Maar het inspireerde wel om de Vitos als pre-shave te gebruiken en de Stirling te combineren met de Chiseled Cryogen. De bomen in het dennenbos kleuren tenslotte wit en de temperatuur is tegen het vriespunt. 

Een groot voordeel is dat de geur van de zeep er prettiger van  wordt en de koeling met de juiste verhouding uitstekend is.  Hetzelfde effect als zeg maar met de Stirling Gin & Tonic waarvan de menthol uitvoering ook veel prettiger en frisser van geur is door die heerlijke koeldiamantjes.

De Rockwell met plaat 5 en het Gillette Rubie Platinum mesje 4x verzorgde vervolgens het reduceren der stoppels.

Het koude water ter afspoeling was groots en om dat gevoel vast te houden de Alcolado ruim opgebracht en voor de verzorging later nog een paar druppels balm.

image.jpeg

aangepast door Hanskoning
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vero Black Harkos® Fibre,
Pinaud-Clubman Shave Soap,
Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,
Greif Gold carbon 0,06mm 3e x,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:
Vero Black Harkos® Fibre en Pinaud-Clubman Shave Soap:
De Pinaud-Clubman zeep geeft een mooi luchtig en toch dicht schuim. Niet zo'n Bulgaars yoghurtje, maar dun fijnblazig geklopt room. Goed om je mee te scheren. Zoek je iets, dat lekker ruikt, dan kom je bedrogen uit met deze zeep. Is de AS stevig van geur, zo zwak is ie van de zeep. Wel fris, maar verder nietszeggend. Technisch gezien dus weer een goede zeep, maar emotioeel zwak.
Mesje en krabber:
De Greif Gold carbon 0,06mm voor de 3e x gebruikt.
Het mesje scheerde ondanks de breuk toch goed. Niet heel erg diep, maar dat lag aan het gereedschap. In de 38c een erg vriendelijke combi en daardoor niet al te veel diepgang. Na 3 gangen, moest nog even de Feather AC DX over het strotje en de kin voor het zondags gladde effect.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Over het geheel genomen een mooie scheerbeurt, afgesloten met Pinaud Original AS en Hema ASB.
Sneeuw, dus lekker thuis verwennen. Aan de slag met eendenborst etc. Prettige dag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Harkos schreef 1 uur geleden:

Vero Black Harkos® Fibre,
Pinaud-Clubman Shave Soap,
Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,
Greif Gold carbon 0,06mm 3e x,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:
Vero Black Harkos® Fibre en Pinaud-Clubman Shave Soap:
De Pinaud-Clubman zeep geeft een mooi luchtig en toch dicht schuim. Niet zo'n Bulgaars yoghurtje, maar dun fijnblazig geklopt room. Goed om je mee te scheren. Zoek je iets, dat lekker ruikt, dan kom je bedrogen uit met deze zeep. Is de AS stevig van geur, zo zwak is ie van de zeep. Wel fris, maar verder nietszeggend. Technisch gezien dus weer een goede zeep, maar emotioeel zwak.
Mesje en krabber:
De Greif Gold carbon 0,06mm voor de 3e x gebruikt.
Het mesje scheerde ondanks de breuk toch goed. Niet heel erg diep, maar dat lag aan het gereedschap. In de 38c een erg vriendelijke combi en daardoor niet al te veel diepgang. Na 3 gangen, moest nog even de Feather AC DX over het strotje en de kin voor het zondags gladde effect.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Over het geheel genomen een mooie scheerbeurt, afgesloten met Pinaud Original AS en Hema ASB.
Sneeuw, dus lekker thuis verwennen. Aan de slag met eendenborst etc. Prettige dag.

Het enige wat me hier in aanspreekt is de eendenborst. :lol:

Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisVanMeer schreef 10 minuten geleden:

@Moods Hoe zou je de Davy Jones omschrijven?
Ben een redelijk fan van Kelly zijn zepen maar heb deze (nog) niet.

Pfoe, moeilijke vraag. Houtachtig, mosachtig, ook wel iets zoetigs erin.... Vooral een licht geurtje, je moet echt je best doen om hem goed te ruiken. Wel een aangename geur.

• Bedankt! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Alweer een tijd geleden dat ik wat geplaatst heb. (allerlei excuses , maar gewoon geen tijd gemaakt ) :$Maar met zo,n mooi nieuw forum mag ik natuurlijk niet achterblijven. 

Vandaag gekozen voor wat warmere geur. Had nog een beetje Tabacco scheerzeep en met de george Butler 6/8 na 3 passes glad Na een fijne comfortabele scheerbeurt afgemaakt met clubman lotion. Een geur waarmee ik mijn vrouw gewoonlijk in de gordijnen krijg.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.